Jag köpte en 944 NA motor (2,5l, '84 års modell) i sommras och fick med en uppsättning grenrör. De grenrören var svetsade rör istället för de normala gjutna klumparna. De ser ut att vara prefessionellt tillverkade så det är troligtvis inget hemgjort.
Är detta orginaldelar? De kommer från en US bil.
Gjutna vs. svetsade grenerör
- boxsterpontus
- Raceputte
- Bilmodell: Saknar en Porsche
Gjutna vs. svetsade grenerör
Pontus Borg
- 944_968CS
- S2-Poster
Hej,
Jag har haft min 944 85/2 NA sedan 1986 och har följt både Engelska och Amerikanska tidningar som försökt skrämma ut flera hästar ur 2,5 163 hk motorn. Ibland har man försökt med avstämda extractor grenrör men med sämre eller lika resultat som orginal grenröret så jag tror inte du tjänar några hästar på detta.
Din fråga var om det är ett orginal tillbehör, det tror jag inte. Däremot vet jag att Bursch sålde grrenrör på 80-talet.
Möjligen finns det bättre rör idag tex de som används i långloppsserien.
Ha de!
Bosse P
Jag har haft min 944 85/2 NA sedan 1986 och har följt både Engelska och Amerikanska tidningar som försökt skrämma ut flera hästar ur 2,5 163 hk motorn. Ibland har man försökt med avstämda extractor grenrör men med sämre eller lika resultat som orginal grenröret så jag tror inte du tjänar några hästar på detta.
Din fråga var om det är ett orginal tillbehör, det tror jag inte. Däremot vet jag att Bursch sålde grrenrör på 80-talet.
Ha de!
Bosse P
- boxsterpontus
- Raceputte
- Bilmodell: Saknar en Porsche
Måste va mina du menar. Jag kör ju i långloppserien!944_968CS wrote:Hej,

Vilken serie syftar du på?
Att de skulle ge fler hästar har jag faktiskt inte ens funderat på, orginalgrenrören är ju redan extraktorör och ser fint avstämda ut. Porsche har säkert anträngt sig en del när de designades.
Pontus Borg