Varvtider Knutan!!

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
User avatar
Daniel Kindh
S-Poster
Posts: 88
Joined: 2004-03-29 21:14:48
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Borås
Contact:

Varvtider Knutan!!

#1 Post by Daniel Kindh »

Finns det några varvtider som Ni har klockat på knutstorp ring.
S kindh 2

User avatar
Pär Hylander
Raceputte
Posts: 4392
Joined: 2004-03-29 12:40:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Laholm
Contact:

#2 Post by Pär Hylander »

Menar du att vi ska skriva vad vi åkt på eller vill du hitta listor med tider?

Jag har ivf åkt 1.12.009 som snabbast och typiskt 1:13-1:15 med min 924. 7 kg/hk med orginalmotoro på 170 hk och ekipagevikt på 1180 kg. Roadsport C

Otto Durholt åker runt 1:09.5 med sin 924, en gnutta lättare än min (eller samma vikt?) och ca 230 hk eller så. Roadsport B, min 5.2 kg/hk

964 cup med Mats Ohlsson bakom ratten är nere mot 1:06, då ca 280 hk och för mig okänd vikt, kanske 1200-1250 kg? Roadsport A, minst 3.2 kg/hk)


Mer tider kan man kika på på http://www.mgcc.nu/KMresultat.htm
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite

User avatar
Dan Hovang
Carrera-Poster
Posts: 314
Joined: 2004-04-15 22:41:21
Contact:

#3 Post by Dan Hovang »

Jag har åkt 1:12.956 med min 250 hk 944 Turbo S som väger 1.465 kg vikt med mej och nästan tom tank. Ett typiskt varv ligger på 1:13-nått.

Red Devil åker på 1:11-1:14 med sin 970 kg race-944 med original N/A motor i USA spec (dvs runt 150 hk tror jag). Varvtiderna varierar beroende på vem som justerat chassiet. ;)

User avatar
boxsterpontus
Raceputte
Posts: 150
Joined: 2004-03-29 23:37:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lund
Contact:

#4 Post by boxsterpontus »

Dan Hovang wrote:
Red Devil åker på 1:11-1:14 med sin 970 kg race-944 med original N/A motor i USA spec (dvs runt 150 hk tror jag). Varvtiderna varierar beroende på vem som justerat chassiet. ;)
Jo, det skulle behövas lite systematik i att ställa in bilen :roll:. Det tar en attans massa tid, den behöver ställas om efter varje race eftersom den blir såpass mörbultad av 6h slitande.

Vi har som bäst haft 1.11:435. Under långloppen brukar vi ligga runt 1:13, inte maxtempo hela tiden.

Med 200 häst och lite bättre däck (vi kör toyo idag) skall nog bilskrället kunna komma under 1:10. Tyvärr är det både dyrt och svårt att trimma N/A motorn.
Pontus Borg

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users