Page 1 of 5

Varvtider Gotland Ring

Posted: 2008-11-19 16:26:04
by gurra
Vi måste givetvis ha en tråd om GR också!

Var länge sen jag var där, senast för 3 år sedan Oktober 2005.
Låg konstant på 1.38 med en chippad 944 turbo med Leda-chassi.

Hoppas kunna åka dit nästa säsong och målet är under 1.35.

Några andra här som har tider därifrån?

Posted: 2008-11-19 23:29:44
by Torbjorn968
1.39,7 med gulingen.

Mvh

TL

Posted: 2008-11-20 09:33:50
by FredrikÅ
Sommaren 2004: 1,37 höga i en lättad 911 SC med R-däck.
Måste åka tillbaka till Gotland igen... :?

Posted: 2008-11-20 11:28:09
by patand
Tråden fick lite klister av mig... :)

Vore kul att köra på den svenska "ringen" någon gång. Synd att logistiken gör att det går ut mycket tid och pengar jämfört med de flesta andra svenska banor.

Posted: 2009-01-14 08:14:07
by pwrdesign
Måste lägga in ett tips här!
Vi var där förra sommaren, sent, i början av September!

Inte mkt folk där alls, vi bodde hur bra som helst också, betalade 800:- natten för en stor husvagn utan hjul kan man säga... 20 meter från havet.

Vi fick hela banan för oss själva (4 bilar) i en hel dag.. hur det gick till är en helt annan historia, men vi hade tur i oturen kan man säga :)

http://www.youtube.com/watch?v=_jjN-vEWuRY

Posted: 2009-02-23 12:55:53
by Puppan
1.36 med gamla 944 TurboCupen
1.33 med nya 996 Turbocup II:an(Hoppas på avsevärd förbättring här i sommar)

/Pete

Posted: 2009-05-02 22:18:04
by sweanders
1:50,1 med Volvo V70 2.0FT /Hertz edition 145 hk.. ;)

Posted: 2009-05-03 19:58:10
by sweanders
Provade en hyrkart på Gotland Ring idag, tydligen klockades jag till 1,27 med den.. Det kändes ännu snabbare senare men däcken var slutåkta så det var ingen förbättring.

Gotland Ring är värt ett besök (eller flera) - oerhört trevlig bana!

Posted: 2009-05-03 20:17:58
by Torbjorn968
Hyrkartarna verkar ju oslagbara i prisprestanda. Vad jag inte riktigt förstår mig på är varför man inte har bälte och en ordentlig bur. Argumentet är att det är bättre att slängas ur men det måste väl vara bättre att sitta inne i en ordentlig stål konstruktion än att halka omkring som en annan MC åkare om det vill sig illla....

Vad kostade hyrkarten?

//T

Posted: 2009-05-03 20:25:49
by patand
Det är väl ingen vanlig hyrkart som gör 1,27 på Gotland Ring? De hyrkartar jag kört toppar ju max 100km/h och sällan är man väl över 70-80km/h på banorna jag varit och kört hyrkart på. :)

Posted: 2009-05-03 20:30:15
by Torbjorn968
Det är nått sånt här: http://www.supervkart.com/

//TL

Posted: 2009-05-03 20:43:04
by patand
Torbjorn968 wrote:Det är nått sånt här: http://www.supervkart.com/
Då förstår jag att det går undan! 60-70 hästar! :shock:

Posted: 2009-05-03 20:43:05
by FSN
sweanders wrote:Provade en hyrkart på Gotland Ring idag, tydligen klockades jag till 1,27 med den.. Det kändes ännu snabbare senare men däcken var slutåkta så det var ingen förbättring.

Gotland Ring är värt ett besök (eller flera) - oerhört trevlig bana!

Finns dessa kartar att hyra på GR??? Hur funkar det och vad kostar det?

Posted: 2009-05-04 08:12:15
by sweanders
FSN wrote:
sweanders wrote:Provade en hyrkart på Gotland Ring idag, tydligen klockades jag till 1,27 med den.. Det kändes ännu snabbare senare men däcken var slutåkta så det var ingen förbättring.

Gotland Ring är värt ett besök (eller flera) - oerhört trevlig bana!

Finns dessa kartar att hyra på GR??? Hur funkar det och vad kostar det?
De hyrs ut under allmänhetens körning och bilarna flaggas av när kartarna släpps ut. Det finns ingen egentlig prislista som jag förstod det utan man får prata med Lennart (som bygger dem) och gärna boka i förväg. Det kostar bra mycket mer än vanlig hyrkart, men de är några as till att gå, jämförbara tider med Radical typ..

Posted: 2009-05-04 08:24:18
by sweanders
Torbjorn968 wrote:Hyrkartarna verkar ju oslagbara i prisprestanda. Vad jag inte riktigt förstår mig på är varför man inte har bälte och en ordentlig bur. Argumentet är att det är bättre att slängas ur men det måste väl vara bättre att sitta inne i en ordentlig stål konstruktion än att halka omkring som en annan MC åkare om det vill sig illla....

Vad kostade hyrkarten?

//T
Man får ge avkall på säkerheten ibland om man är adrenalinknarkare..

Grejen är ju den att en standardbil har samma toppfart på rakan medan karten är 20-25 sekunder snabbar per varv. När jag väl fick upp farten höll sidokrafterna och vinden på att slita hjälm och huvud av nacken på mig. Så nog går det fort alltid. Och det en tum över marken utan fjädring, det kastar och slår rätt ordentligt på en del partier..

Provade även att åka på kontrollerade ställ, och det går att köra riktigt fort på tvären, dock biter det till något jävulskt om man åker på retursladdar och tankslappers är bara förnamnet..