Varvtider Gotland Ring
- tomp
- S-Poster
- Posts: 149
- Joined: 2007-03-03 21:34:50
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1991
- Location: Katrineholm
- Contact:
- supermicke
- S-Poster
- Posts: 143
- Joined: 2009-04-21 14:01:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Årsmodell: 1988
- Location: Stockholm
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 55
- Joined: 2008-12-24 12:28:48
- Contact:
- SebStein
- Turbo-Poster
- Posts: 437
- Joined: 2009-09-29 10:03:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Visby
- Contact:
Tjena!
Jobbar ju som instruktör på GR och tänkte bara säga hej i tråden. Några känner säkert till min polare Linus som åxå jobbar där och som kört Porsche i rätt många år.
Jag har väl ca 3000 varv på banan i olika bilar, varav de flesta i min egen, en Alfa 75 3.0. Med den kör jag 1.36 vilket känns ok i en bil från 87 med 180hk
Anledningen att jag är här är att just har köpr 968 CS. En av de skönaste banbilar jag har kört. (Men så är det ju transaxel åxå, liksom min Alfa)
Diskusioner runt GR, spårval mm står jag gärna till tjänst med. Skriv nåt i tråden bara så skall jag försöka komma med svar om jag kan.
mvh Sebbe
Jobbar ju som instruktör på GR och tänkte bara säga hej i tråden. Några känner säkert till min polare Linus som åxå jobbar där och som kört Porsche i rätt många år.
Jag har väl ca 3000 varv på banan i olika bilar, varav de flesta i min egen, en Alfa 75 3.0. Med den kör jag 1.36 vilket känns ok i en bil från 87 med 180hk
Anledningen att jag är här är att just har köpr 968 CS. En av de skönaste banbilar jag har kört. (Men så är det ju transaxel åxå, liksom min Alfa)
Diskusioner runt GR, spårval mm står jag gärna till tjänst med. Skriv nåt i tråden bara så skall jag försöka komma med svar om jag kan.
mvh Sebbe
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by SebStein on 2009-12-03 22:44:34, edited 1 time in total.
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
- supermicke
- S-Poster
- Posts: 143
- Joined: 2009-04-21 14:01:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Årsmodell: 1988
- Location: Stockholm
- Contact:
Kul att du ska köpa 968, se till att den har diffspärr och är spartanskt utrustad så får du mycket kul racing. Sen får du se till att börja köra med den i PCSR också, vi har diskuterat att köra på GR 2010. Du skulle plocka hem fina pokaler då
Gällande spårval så höll jag mig ganska mycket i idealspåret sist då jag inte hittar på banan så bra än. Men jag tyckte det verkade mer lönsamt med ett tightare spår. Han tråkigt nog aldrig testa det.. är tightare snabbare med fram-motorbilar?
Gällande spårval så höll jag mig ganska mycket i idealspåret sist då jag inte hittar på banan så bra än. Men jag tyckte det verkade mer lönsamt med ett tightare spår. Han tråkigt nog aldrig testa det.. är tightare snabbare med fram-motorbilar?
Mikael Kolam
944 Turbo "Racebiten"
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19784
www.racebiten.se
www.golvbiten.se
944 Turbo "Racebiten"
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19784
www.racebiten.se
www.golvbiten.se
- SebStein
- Turbo-Poster
- Posts: 437
- Joined: 2009-09-29 10:03:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Visby
- Contact:
En välbalanserad bil är ju alltid att föredra såklart. Svansmotorbilarna har ett par knöliga ställen på GR att se upp med
Det är ju alltid så att en motorstark bil kan dra nytta av ett tightare spår, där de svagare bilarna måste se till att ha farten med sig ut på ett mer påtagligt sätt.
Idealspåret på GR är ett väldigt mångfassetterat begrepp Banan är så bred att det finns massor av olika alternativ. Olika bilar har olika idealspår helt enkelt.
Otroligt sugen på en 968 och kollar och funderar som tusan!
mvh Sebbe
Det är ju alltid så att en motorstark bil kan dra nytta av ett tightare spår, där de svagare bilarna måste se till att ha farten med sig ut på ett mer påtagligt sätt.
Idealspåret på GR är ett väldigt mångfassetterat begrepp Banan är så bred att det finns massor av olika alternativ. Olika bilar har olika idealspår helt enkelt.
Otroligt sugen på en 968 och kollar och funderar som tusan!
mvh Sebbe
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
- supermicke
- S-Poster
- Posts: 143
- Joined: 2009-04-21 14:01:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Årsmodell: 1988
- Location: Stockholm
- Contact:
Jag måste ner och träna lite vid första tillfälle som ges, är övertygad om att jag kan komma ner under 1,30 med lite träning.
Har du sett den här? http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=55108
Den är (enligt mig) helt perfekt utrustad...
Har du sett den här? http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=55108
Den är (enligt mig) helt perfekt utrustad...
Mikael Kolam
944 Turbo "Racebiten"
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19784
www.racebiten.se
www.golvbiten.se
944 Turbo "Racebiten"
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19784
www.racebiten.se
www.golvbiten.se
- SebStein
- Turbo-Poster
- Posts: 437
- Joined: 2009-09-29 10:03:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Visby
- Contact:
- SebStein
- Turbo-Poster
- Posts: 437
- Joined: 2009-09-29 10:03:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Visby
- Contact:
Re: Varvtider Gotland Ring
Säsongen är igång och premiären i nya bilen är gjort på Gotlnand Ring. Känner mig ännu för i bilen men satte en 1.37 vid premiärkörningen. Helt ok tycker jag, för att vara första gången i bilen och förta dan på bana för säsongen. Har 1.36 som rekord i förra banbilen, en Alfa 75 med ca 180hk och ordentligt banpreppad. Detta efter nånga många varvs nötande, fanns inte mycket mer att hämta i den bilen
Ännu skall camber ställas och PF 01-belägg åker i ikväll Körning igen i helgen. Hör jag inte av mig efter det så hag jag inte sänkt tiden nåt
/Sebbe
Ännu skall camber ställas och PF 01-belägg åker i ikväll Körning igen i helgen. Hör jag inte av mig efter det så hag jag inte sänkt tiden nåt
/Sebbe
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
- Torbjorn968
- Addict
- Posts: 1871
- Joined: 2006-05-14 14:29:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Varvtider Gotland Ring
1:38,8 i veckan. Tyvärr blev det ont om tid att förbättra, dotterns pojkvän fick göra bandebut och kom ner i 1:44 och sen var det dags att packa ihop.
Känns som det finns mycket att hämta i mitten partiet (innan uppförsbacken) och genom att våga stå på i S et innan start och mål. Depåmuren känns lite läskig där.
Får hoppas jag kan komma över för mer sparring av Sebbe!
//TL
Känns som det finns mycket att hämta i mitten partiet (innan uppförsbacken) och genom att våga stå på i S et innan start och mål. Depåmuren känns lite läskig där.
Får hoppas jag kan komma över för mer sparring av Sebbe!
//TL
Numera en liten Miata. Om nån har en fin 968 CS, en gul (inte brandgul") hör gärna av er. Det skall bli en till sån i mitt liv!
- SebStein
- Turbo-Poster
- Posts: 437
- Joined: 2009-09-29 10:03:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Visby
- Contact:
Re: Varvtider Gotland Ring
Klart du skall Torbjörn! Hör av dig nästa gång du är på väg så planerar vi in nåt.Torbjorn968 wrote:1:38,8 i veckan. Tyvärr blev det ont om tid att förbättra, dotterns pojkvän fick göra bandebut och kom ner i 1:44 och sen var det dags att packa ihop.
Känns som det finns mycket att hämta i mitten partiet (innan uppförsbacken) och genom att våga stå på i S et innan start och mål. Depåmuren känns lite läskig där.
Får hoppas jag kan komma över för mer sparring av Sebbe!
//TL
//Sebbe
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
- Henka_E
- Addict
- Posts: 1401
- Joined: 2008-06-12 17:12:33
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Varvtider Gotland Ring
944 n/a Roadsport C, första gången på Gotland - 1.36.271 med officiell tidtagning och fuktig bana - tog lång tid att få upp temp och sektioner av banan var blöta... Många förklaringar, ingen ursäkt, det är för långsamt.
Som kuriosa kan jag väl nämna att jag drog av ett koppel 1.35 tider på Lördagen enligt laptimern på fria träningen men det räknas som alla vet inte i denna tråd! Finns dock myyyyycket att kapa, 1.34.xx är inga problem alls med en n/a i klass C!
Med fulltank och flickvännen i bilen gick det på 1.40.00 - otroligt vad så lite vikt gör för varvtiden!
Som kuriosa kan jag väl nämna att jag drog av ett koppel 1.35 tider på Lördagen enligt laptimern på fria träningen men det räknas som alla vet inte i denna tråd! Finns dock myyyyycket att kapa, 1.34.xx är inga problem alls med en n/a i klass C!
Med fulltank och flickvännen i bilen gick det på 1.40.00 - otroligt vad så lite vikt gör för varvtiden!
-
- Turbo-Poster
- Posts: 903
- Joined: 2004-04-12 13:10:49
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm Nacka
- Contact:
Re: Varvtider Gotland Ring
Ja då var premieren avklarad på Gotland- ring, snabbast varvet blev 1:35,1 när jag var ensam i bilen. Jag åkte sedan ut med en kamrat i bilen och körde 1:35,8. Thorbjörn som åkte rote med en annan gul 968 fick lite kamp av den 31År gamla bilen det tackar vi för
Tyvärr så började det att regna så det blev inte några mer försök att pressa några tider men det kommer väl nya tillfällen, min åkkamrat var lite förvånad att bilen höll ihop med tanke på hur mycket jag plågade den mao den höll ihop
MVH Joakim
Tyvärr så började det att regna så det blev inte några mer försök att pressa några tider men det kommer väl nya tillfällen, min åkkamrat var lite förvånad att bilen höll ihop med tanke på hur mycket jag plågade den mao den höll ihop
MVH Joakim
- Cédric
- Addict
- Posts: 4664
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Varvtider Gotland Ring
Det glädjer mig att du kom iväg och faktiskt fick gasa ur den innan säsongen var slut, måste varit en å annan som blev överraskad av trycket i kärran din . Verkar ju dock ha varit lite si och så med vädret. Vad säger du om banan,kul ?Joakim.S wrote:Ja då var premieren avklarad på Gotland- ring, snabbast varvet blev 1:35,1 när jag var ensam i bilen. Jag åkte sedan ut med en kamrat i bilen och körde 1:35,8. Thorbjörn som åkte rote med en annan gul 968 fick lite kamp av den 31År gamla bilen det tackar vi för
Tyvärr så började det att regna så det blev inte några mer försök att pressa några tider men det kommer väl nya tillfällen, min åkkamrat var lite förvånad att bilen höll ihop med tanke på hur mycket jag plågade den mao den höll ihop
MVH Joakim
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
-
- Turbo-Poster
- Posts: 903
- Joined: 2004-04-12 13:10:49
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm Nacka
- Contact:
Re: Varvtider Gotland Ring
Cédric wrote:Det glädjer mig att du kom iväg och faktiskt fick gasa ur den innan säsongen var slut, måste varit en å annan som blev överraskad av trycket i kärran din . Verkar ju dock ha varit lite si och så med vädret. Vad säger du om banan,kul ?Joakim.S wrote:Ja då var premieren avklarad på Gotland- ring, snabbast varvet blev 1:35,1 när jag var ensam i bilen. Jag åkte sedan ut med en kamrat i bilen och körde 1:35,8. Thorbjörn som åkte rote med en annan gul 968 fick lite kamp av den 31År gamla bilen det tackar vi för
Tyvärr så började det att regna så det blev inte några mer försök att pressa några tider men det kommer väl nya tillfällen, min åkkamrat var lite förvånad att bilen höll ihop med tanke på hur mycket jag plågade den mao den höll ihop
MVH Joakim
Det var en rolig och svår bana inte helt lätt att hitta spåret men jag tycker nog att Mantorp är minst lika rolig, nu var inte greppet riktigt optimalt så det skulle vara kul att åka dit på sommaren och prova med lite fräscha däck och inte från 2003.
Bilen gick bra men inte så bra som jag hade hoppats men jag tror att det kan bli en justering på laddtrycket som inte ville infinna sig om jag inte höll gasen riktigt stumt i golvet nu blev det bara ca 1,25 bar mot 1,6 så vridmomentet infann sig inte vilket gjorde det lite svårkört.
/Joakim
Who is online
Users browsing this forum: No registered users