Page 5 of 8
Posted: 2009-09-14 13:04:27
by Highway
FSN wrote:
Där ser man, var ju ganska "normala" lägstahastigheter på mig ändå. Tror ändå att min kärra skulle kunna öka lägstahastigheten ganska ordentligt i dom flesta kurvor. Och jag är ganska säker på att den är kapabel till en låg 1.31. Dock tveksam till kombinationen bil-förare.....
Vad har du för lägstahastigheter i dom kurvorna? Eller är det hemligt?
inga hemligheter här så jag kollar det när jag kommer hem.
Jag tror att min bil är i behov av 50-75 hk till plus att den borde lättas 100KG får räkna lite på detta
Posted: 2009-09-15 21:06:32
by Highway
FSN wrote:
Där ser man, var ju ganska "normala" lägstahastigheter på mig ändå. Tror ändå att min kärra skulle kunna öka lägstahastigheten ganska ordentligt i dom flesta kurvor. Och jag är ganska säker på att den är kapabel till en låg 1.31. Dock tveksam till kombinationen bil-förare.....
Vad har du för lägstahastigheter i dom kurvorna? Eller är det hemligt?
Det var lite svårt att veta vart dom tagit hastigheterna men här är några av mina,, bra kurvhastighet men dålig transporthastighet
Mjölby 81
krönet 155
efter krönet sväng 127
F2 61
Depå 69
start och mål kurvan 109
Parisen 76
chikanen 75
rakan max 197
Posted: 2009-09-16 08:42:02
by FSN
Highway wrote:FSN wrote:
Där ser man, var ju ganska "normala" lägstahastigheter på mig ändå. Tror ändå att min kärra skulle kunna öka lägstahastigheten ganska ordentligt i dom flesta kurvor. Och jag är ganska säker på att den är kapabel till en låg 1.31. Dock tveksam till kombinationen bil-förare.....
Vad har du för lägstahastigheter i dom kurvorna? Eller är det hemligt?
Det var lite svårt att veta vart dom tagit hastigheterna men här är några av mina,, bra kurvhastighet men dålig transporthastighet
Mjölby 81
krönet 155
efter krönet sväng 127
F2 61
Depå 69
start och mål kurvan 109
Parisen 76
chikanen 75
rakan max 197
Mina hastigheter:
Mjölby 85
krönet 148
efter krönet sväng 124
F2 59
Depå 69
start och mål kurvan 108
Parisen 84
chikanen 75
rakan max 193
Nästan magiskt lika trots ganska påtagliga skillnader på bil. Måste vara för att det är samma tjusiga gula färg......
Är ungefär dom kurvhastigheter som känns bra för oss halvkassa förare antagligen.
Kul med GPS logger är det. Kan ganska enkelt konstatera att om jag bromsar lite tidigare och inte så hårt så håller jag automatiskt högre fart genom kurvorna vilket naturligtvis beror på att jag inte hinner med och behöver mer träning (eller är talanglös). Min extremt svaga punkt är ut ur snabba kurvor där jag väntar toklänge innan jag kliver på ordentligt igen.
Allt enligt färgglada kurvor från DL-1:an.
Posted: 2009-09-16 08:57:51
by Highway
hehe det var skumt,, jag tycker dock att min bil går på tok för långsamt rakt fram.
Vad är det för effekt i en 964 cup? Den är ju rejält lättare än min men jag hade inte en chans ut på rakan
Posted: 2009-09-16 10:26:22
by gurra
Man saknar alltid det man inte har
Själv är det vinge och mer downforce jag vill ha mer av på min bil.
Tror helt klart vi kör lite olika spår. PCS-spåret verkar rätt brett och jag tycker själv det
känns långsammare i vissa lägen. Tänker främst inför parisern, inför chikanen och efter krönet mot F2.
Här är mina lägsta/högsta hastigheter. Men lägsta hastigheten genom en kurva säger egentligen ingenting om hur fort det går. Lägre hastighet fast ett bättre spår kan löna sig bättre. Det vore roligare att jämföra hela loggfiler istället, jag har driftbox-fil.
Mjölby 82
Krönet 170
Efter krönet sväng 124
Inför F2 141
F2 56
Inför Depå 135
Depå 65
Start och mål 180
Start och mål kurvan 111
Parisen 88
Inför chikanen 149
chikanen 64
Rakan max 219
Posted: 2009-09-16 17:12:19
by FSN
gurra wrote:Här är mina lägsta/högsta hastigheter. Men lägsta hastigheten genom en kurva säger egentligen ingenting om hur fort det går.
Nej, säger inte ett skit. Många varv där man har lägre lägstafart men bättre sektortid.
Hur ett PCS-spår ser ut vet jag inte. Enda banmötet på Mantorp så började bilen brinna halvvägs in på första varvet. Har sen dess bara varit där en gång och det var 2007. PCS snitslade spår brukar vara ganska konservativt och safe.
Re:
Posted: 2010-04-25 05:44:15
by Spånet
Spånet wrote:Min bästa tid för dagen med pcsr blev 1.40.7
2.5 liters 163 hk och en vikt på 1137 kg med mig och halv tank.
(4 sek upp till S2orna)
1.27.7 kval till race 1 & 2 2010-04-24 (med trafik
) 996 GT3 cup
Re: Re:
Posted: 2010-04-25 13:21:34
by supermicke
Spånet wrote:Spånet wrote:Min bästa tid för dagen med pcsr blev 1.40.7
2.5 liters 163 hk och en vikt på 1137 kg med mig och halv tank.
(4 sek upp till S2orna)
1.27.7 kval till race 1 & 2 2010-04-24 (med trafik
) 996 GT3 cup
1,28,1 så jag var inte långt efter din Cup men en 944
Re: Re:
Posted: 2010-04-25 13:41:10
by Spånet
supermicke wrote:Spånet wrote:1.27.7 kval till race 1 & 2 2010-04-24 (med trafik
) 996 GT3 cup
1,28,1 så jag var inte långt efter din Cup men en 944
Snyggt kört
Re: Varvtider Mantorp
Posted: 2010-04-25 18:50:32
by Robert Örebro
1.36.640 på Race 2 under tävlingshelgen 24-25/4 2010 med nya 911:an,
lite trist då jag hade 1.33.766 med blå 968CS förra året. (hade vunnit 8b med det nu i helgen)
Men men det är väl bara fega jag som måste våga lite mer för att börja plocka sekunder.
Kändes dock som jag hade bra skjut i motorn ut på rakan med min lätta bil. (jäkla kurvor bara som ställer till det
)
Hej hopp
Re: Varvtider Mantorp
Posted: 2010-04-25 19:06:08
by jonaslarsson
jag fick till en tid på 1:28.573 vilket jag är ganska nöjd med. fick verkligen upp farten i andra rejset men jag gasade lite väl mycket så gaspedalen släpte från golvet sen va det svårt att få till körningen med en fladdrande gaspedal
Re: Varvtider Mantorp
Posted: 2010-04-25 19:20:29
by Rikard
jonaslarsson wrote:jag fick till en tid på 1:28.573 vilket jag är ganska nöjd med. fick verkligen upp farten i andra rejset men jag gasade lite väl mycket så gaspedalen släpte från golvet sen va det svårt att få till körningen med en fladdrande gaspedal
Bra jobbat!
Rikard
Re: Varvtider Mantorp
Posted: 2010-04-25 19:29:29
by Highway
En annan har ju legat däckad hemma i killförkylning nu i helgen tänkte hjälpt till å flagga
Grymma tider och verkligen sjukt snabbt Jonas sen var det visst en annan Larsson som regerar i Carrera cup
Robban ge det lite tid så skall du se att du får till det med 11:an
Re: Varvtider Mantorp
Posted: 2010-04-25 21:02:14
by jonaslarsson
Highway wrote:En annan har ju legat däckad hemma i killförkylning nu i helgen tänkte hjälpt till å flagga
Grymma tider och verkligen sjukt snabbt Jonas sen var det visst en annan Larsson som regerar i Carrera cup
Robban ge det lite tid så skall du se att du får till det med 11:an
ja man får väll sammanfatta det som en riktigt bra helg för bröderna Larsson
Re: Varvtider Mantorp
Posted: 2010-04-25 22:40:54
by Robert Örebro
Snyggt jobbat Jonas, du kommer ju som en kanonkula och bara flyger förbi
Jag förstod på texten att din bror hade en bra helg också. Grattis till Falkenberg