Page 6 of 6

Re: Varvtider Gelleråsen

Posted: 2013-08-22 09:23:54
by gurra
Var på Gelleråsen igår och körde onsdagsträning för att få känna på bilen i torrt. Laddade 1.0 bar och kopplingen slirade, bromsarna hänger inte med effekt och grepp så de överhettade och jag fick pumpa ett par gånger för att få bromseffekt och det förbannade växellänkaget blev helt böjt så det knappt gick att växla :roll:

Körde 1:13.x som bäst vilket känns lovande under dessa förutsättningar.

Re: Varvtider Gelleråsen

Posted: 2013-08-22 10:45:02
by patand
gurra wrote:Körde 1:13.x som bäst vilket känns lovande under dessa förutsättningar.
Verkligen! :#944burn:

Posted: 2014-08-11 12:10:01
by gurra
1:11.35 igår på lågt laddtryck. En drivknut satte stopp för högt laddtryck och mer attack i körningen. Under 1:10 nästa gång!

Re: Varvtider Gelleråsen

Posted: 2015-10-10 18:39:46
by Karl Birgander
Första gången på Gelleråsen slutade med 1.21.29 för mig. Inga optimala varv alls, korta pass. (15 min...) Jag brukar vilja ha lite mer tid för att bli varm i kläderna. Harry sa optimalt varv ska vara 1.19.61.
Känns inte alls omöjligt med ett par till varv innanför västen.

S2 på originalvikt (-annan stol och borttagen baksätesrygg)
211 hk
245/45/16 Kumho R-däck runtom.
993 turbobromsar, PFC belägg
Bilstein cup-chassi.

Lite fler varv och en hjulinställning så kapar jag nog en del.