Page 8 of 10

Posted: 2011-04-15 18:30:15
by patand
Hehe, nu fattar t.om jag! Det var ju rätt stor skillnad med "bara" 80 hästar till.

Kan förstå att det går fort när man har 300+ hästar på rakan då som en del ju har.

Re: Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)

Posted: 2011-05-16 06:39:48
by Torbjorn968
1:04,9 driftboxtid (1:05,1 transpondertid som kanske har lite annan indelning) i lördags under MSLS långlopp med BMW M 3 E 36. Magnus Widen, vår mekaniker, körde på 1:04,6 (driftboxtid).

Snabbaste teamen kör 1:02 nånting som bäst, bland annat en "924" med 550 hk 928 motor och en 924 med Saab Turbo motor. Finns även en 944 med 968 motor på 300 hk (indivivuella gasspjäll mm) men den kör vi numera i regel ifrån.

Svära i kyrkan, men M 3 E36 förefaller som en mycket stark kandidat för bästa budgetprestanda valet.

//TL

Re: Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)

Posted: 2011-06-07 06:51:32
by spirou944t
Som referens till alla snabba Porschar:
Körde med långlopps-Kadetten i lördags och snabbaste team-tiden blev 1:09,1
(själv lyckades jag med 1:09,4)
Kadett -88 2,0 GSI 16v med 150 orginal sughästar FWD
Gatdäck TW=200

Re:

Posted: 2011-06-14 06:57:02
by Nahpets
Nahpets wrote:1:07,4
R888or, Bengts chip :) och kokande bromsvätska :D .

Mvh
Stephan
1:06.33 !
Största skillnaderna sedan förra årets tid är a) större bromsar (big blacks) samt annan reduceringsventil (33/5) b) 245 däck fram och c) annan frisyr.

Tid loggades med HTC Legend tillsammans med Qstarz 818x 5 Hz ext puck och
Trackmaster.

Re: Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)

Posted: 2011-06-14 07:17:21
by patand
Gött kört Stephan! :)

Re: Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)

Posted: 2011-06-14 08:01:20
by StefanQ
Nära med 1.06.395!
Hade dock problem med Trackmaster på första passet, inte programmets fel dock...kan man lägga in en ny start/stopp i en befintlig körning för att på så sätt få varvtiderna från den körningen?
Tack Stephan för hjälpen förresten! Kul att se flera vita frontmotorbilar!

Re: Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)

Posted: 2011-06-16 07:24:16
by patand
Splittade ut frågor/svar/funderingar angående Trackmaster till en ny tråd: forum/viewtopic.php?f=4&t=24785&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)

Posted: 2011-06-30 07:04:23
by tomp
2011-06-27 körde jag 1:02,6 Race chrono
4x255 MPSC

Ca 1280 kg

Re: Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)

Posted: 2011-09-19 21:49:13
by StefanQ
Persade idag med 1.05.7!
Bilen gick fint men jag fick inte många fria varv alls, många bilar på banan samt en kille i en 911 Turbo som gjorde körningen lite olustig...
Tror dock att jag kände att däcken sjunger på sista refrängen, tyckte dom gick av snabbt.

Re: Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)

Posted: 2011-09-20 07:33:54
by YocaL
Hade lite problem med tidtagningen (Trackmaster och aLapRecorder med Samsung Galaxy S2)
Men i sluten av dagen så gick det bättre samt att det var lungt på banan, och jag tog i som bara den och lyckades köra ett set med stabila 1,07 tider..

1:07.04
1:07.62
1:07.00
1:07.21

Grymt störande att jag inte kom ner till en hög 1,06, men men, nästa år! :)
För övrigt tycker jag att bilen funkar riktigt bra nu och de nya däcken gjorde grym skillnad,
har som bäst lyckats köra 1:10 innan. Så jag är nöjd! :D

Re: Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)

Posted: 2011-09-22 15:11:53
by speedy83
StefanQ wrote:en 911 Turbo som gjorde körningen lite olustig...
Var det den röda du syftade på?

Re: Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)

Posted: 2011-09-28 16:48:34
by StefanQ
Jo, det var lite yvigt och inte med full kontroll som det såg ut. Dessutom så började han köra om under en inbromsning som jag tycker är direkt dumt.

Re: Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)

Posted: 2011-10-14 14:11:04
by Samuelf
StefanQ wrote:Jo, det var lite yvigt och inte med full kontroll som det såg ut. Dessutom så började han köra om under en inbromsning som jag tycker är direkt dumt.
Jag stod och skötte påsläppet när han körde. Han gjorde några riktigt riskabla omkörningar. Han fick tillsägelse i depån sen...

Re: Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)

Posted: 2012-05-02 05:36:40
by Torbjorn968
1.06.0 med 944 S2 rensad invändingt och Unichip under Åke Nybergs förarkurs under morgonen med för högt tryck i däcken. Sen, med rätt tryck, kom jag aldrig ner i dessa tider. Försökte för hårt.

Intrycket är dock att en rensad S 2 väl håller en d.o 968 stången. Den är helt enkelt lättare. 1150 väger bilen mot 1220 eller så för clubsporten.

Torbjörn

Re: Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)

Posted: 2012-05-02 08:27:06
by patand
Torbjorn968 wrote:1.06.0 med 944 S2 rensad invändingt och Unichip under Åke Nybergs förarkurs under morgonen med för högt tryck i däcken. Sen, med rätt tryck, kom jag aldrig ner i dessa tider. Försökte för hårt.

Intrycket är dock att en rensad S 2 väl håller en d.o 968 stången. Den är helt enkelt lättare. 1150 väger bilen mot 1220 eller så för clubsporten.
Riktigt bra tid! :)

Det blir lätt att man försöker för hårt och gör småmissar här och var när man ska bättra en redan bra tid.

Hur mår bilen efter avåkningen förresten? Det var ju en spännande syn för oss som låg bakom dig...