Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)

Jämför dina varvtider med andra forumsmedlemmar. Varje bana har en egen tråd.
Message
Author
User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#106 Post by patand »

Hehe, nu fattar t.om jag! Det var ju rätt stor skillnad med "bara" 80 hästar till.

Kan förstå att det går fort när man har 300+ hästar på rakan då som en del ju har.

User avatar
Torbjorn968
Addict
Posts: 1871
Joined: 2006-05-14 14:29:47
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

Re: Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)

#107 Post by Torbjorn968 »

1:04,9 driftboxtid (1:05,1 transpondertid som kanske har lite annan indelning) i lördags under MSLS långlopp med BMW M 3 E 36. Magnus Widen, vår mekaniker, körde på 1:04,6 (driftboxtid).

Snabbaste teamen kör 1:02 nånting som bäst, bland annat en "924" med 550 hk 928 motor och en 924 med Saab Turbo motor. Finns även en 944 med 968 motor på 300 hk (indivivuella gasspjäll mm) men den kör vi numera i regel ifrån.

Svära i kyrkan, men M 3 E36 förefaller som en mycket stark kandidat för bästa budgetprestanda valet.

//TL
Numera en liten Miata. Om nån har en fin 968 CS, en gul (inte brandgul") hör gärna av er. Det skall bli en till sån i mitt liv!

User avatar
spirou944t
Turbo-Poster
Posts: 505
Joined: 2004-03-30 06:56:17
Bilmodell: 944 turbo
Årsmodell: 1986
Location: Linköping
Contact:

Re: Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)

#108 Post by spirou944t »

Som referens till alla snabba Porschar:
Körde med långlopps-Kadetten i lördags och snabbaste team-tiden blev 1:09,1
(själv lyckades jag med 1:09,4)
Kadett -88 2,0 GSI 16v med 150 orginal sughästar FWD
Gatdäck TW=200
Erik Sevetin
[i]951:a -86 Mörkgråmetalic ;)
PCS #8474
944 Sverige #83[/i]

User avatar
Nahpets
Addict
Posts: 1759
Joined: 2008-01-28 01:34:48
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Sollentuna
Contact:

Re:

#109 Post by Nahpets »

Nahpets wrote:1:07,4
R888or, Bengts chip :) och kokande bromsvätska :D .

Mvh
Stephan
1:06.33 !
Största skillnaderna sedan förra årets tid är a) större bromsar (big blacks) samt annan reduceringsventil (33/5) b) 245 däck fram och c) annan frisyr.

Tid loggades med HTC Legend tillsammans med Qstarz 818x 5 Hz ext puck och
Trackmaster.

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)

#110 Post by patand »

Gött kört Stephan! :)
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
StefanQ
Turbo-Poster
Posts: 531
Joined: 2006-11-30 20:58:44
Contact:

Re: Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)

#111 Post by StefanQ »

Nära med 1.06.395!
Hade dock problem med Trackmaster på första passet, inte programmets fel dock...kan man lägga in en ny start/stopp i en befintlig körning för att på så sätt få varvtiderna från den körningen?
Tack Stephan för hjälpen förresten! Kul att se flera vita frontmotorbilar!
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)

#112 Post by patand »

Splittade ut frågor/svar/funderingar angående Trackmaster till en ny tråd: forum/viewtopic.php?f=4&t=24785&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
tomp
S-Poster
Posts: 149
Joined: 2007-03-03 21:34:50
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1991
Location: Katrineholm
Contact:

Re: Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)

#113 Post by tomp »

2011-06-27 körde jag 1:02,6 Race chrono
4x255 MPSC

Ca 1280 kg
/Tommy
1:a klass 8B 2010, 2011
PCSR 8B 5kg/hk

1:a PCSR 8C 4kg/hk 2012

User avatar
StefanQ
Turbo-Poster
Posts: 531
Joined: 2006-11-30 20:58:44
Contact:

Re: Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)

#114 Post by StefanQ »

Persade idag med 1.05.7!
Bilen gick fint men jag fick inte många fria varv alls, många bilar på banan samt en kille i en 911 Turbo som gjorde körningen lite olustig...
Tror dock att jag kände att däcken sjunger på sista refrängen, tyckte dom gick av snabbt.
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936

User avatar
YocaL
Turbo-Poster
Posts: 676
Joined: 2007-04-24 16:25:31
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Jönköping
Contact:

Re: Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)

#115 Post by YocaL »

Hade lite problem med tidtagningen (Trackmaster och aLapRecorder med Samsung Galaxy S2)
Men i sluten av dagen så gick det bättre samt att det var lungt på banan, och jag tog i som bara den och lyckades köra ett set med stabila 1,07 tider..

1:07.04
1:07.62
1:07.00
1:07.21

Grymt störande att jag inte kom ner till en hög 1,06, men men, nästa år! :)
För övrigt tycker jag att bilen funkar riktigt bra nu och de nya däcken gjorde grym skillnad,
har som bäst lyckats köra 1:10 innan. Så jag är nöjd! :D
/ Johan Roberg
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14393/][b] Biltråd[/b][/url]

speedy83
S-Poster
Posts: 69
Joined: 2006-07-19 14:11:35
Bilmodell: 944 S2
Location: Oskarshamn
Contact:

Re: Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)

#116 Post by speedy83 »

StefanQ wrote:en 911 Turbo som gjorde körningen lite olustig...
Var det den röda du syftade på?
Tobias Eriksson

User avatar
StefanQ
Turbo-Poster
Posts: 531
Joined: 2006-11-30 20:58:44
Contact:

Re: Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)

#117 Post by StefanQ »

Jo, det var lite yvigt och inte med full kontroll som det såg ut. Dessutom så började han köra om under en inbromsning som jag tycker är direkt dumt.
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936

Samuelf
S-Poster
Posts: 181
Joined: 2007-08-19 22:25:08
Bilmodell: 924 -78
Location: Linköping
Contact:

Re: Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)

#118 Post by Samuelf »

StefanQ wrote:Jo, det var lite yvigt och inte med full kontroll som det såg ut. Dessutom så började han köra om under en inbromsning som jag tycker är direkt dumt.
Jag stod och skötte påsläppet när han körde. Han gjorde några riktigt riskabla omkörningar. Han fick tillsägelse i depån sen...

User avatar
Torbjorn968
Addict
Posts: 1871
Joined: 2006-05-14 14:29:47
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

Re: Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)

#119 Post by Torbjorn968 »

1.06.0 med 944 S2 rensad invändingt och Unichip under Åke Nybergs förarkurs under morgonen med för högt tryck i däcken. Sen, med rätt tryck, kom jag aldrig ner i dessa tider. Försökte för hårt.

Intrycket är dock att en rensad S 2 väl håller en d.o 968 stången. Den är helt enkelt lättare. 1150 väger bilen mot 1220 eller så för clubsporten.

Torbjörn
Numera en liten Miata. Om nån har en fin 968 CS, en gul (inte brandgul") hör gärna av er. Det skall bli en till sån i mitt liv!

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)

#120 Post by patand »

Torbjorn968 wrote:1.06.0 med 944 S2 rensad invändingt och Unichip under Åke Nybergs förarkurs under morgonen med för högt tryck i däcken. Sen, med rätt tryck, kom jag aldrig ner i dessa tider. Försökte för hårt.

Intrycket är dock att en rensad S 2 väl håller en d.o 968 stången. Den är helt enkelt lättare. 1150 väger bilen mot 1220 eller så för clubsporten.
Riktigt bra tid! :)

Det blir lätt att man försöker för hårt och gör småmissar här och var när man ska bättra en redan bra tid.

Hur mår bilen efter avåkningen förresten? Det var ju en spännande syn för oss som låg bakom dig...
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users