Page 1 of 10

Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)

Posted: 2007-06-25 14:24:30
by patand
På begäran så delar vi upp varvtidssnacket per bana.

På Sviesta har jag tyvärr ingen tidtagning av Porschen som jag kan lita på.

EDIT: Bilen är som vanligt Roadsport C klassad med Toyo R-däck, 205/50-15

Posted: 2007-06-25 14:27:09
by Karl Birgander
Handjagad av passagerare: 1.15-1.16.

EDIT: 944 S2, all inredning, R-däck (225/225), "sportbromsbelägg", racevätska. 1 passagerare med nästa 3 siffrig vikt. originalchassi @ 22xxx mil.

Posted: 2007-06-25 14:29:12
by patand
Karl Birgander wrote:Handjagad av passagerare: 1.15-1.16.
Aha då har jag liiiite koll på mina tider iaf... vet ju att jag körde något fortare än dig Karl. 1.14.XX kanske då. :)

Posted: 2007-07-18 21:33:41
by prena
A du patrik o Karl det går lite fortare att åka med en 944 Turbo....
Den 9 Juni åkte jag 1.05.9

Posted: 2007-07-19 09:07:59
by patand
prena wrote:A du patrik o Karl det går lite fortare att åka med en 944 Turbo....
Den 9 Juni åkte jag 1.05.9
Välkommen till forumet prena! :D

Antar att det är Prena motorsports 944 Turbo som kör i MSLS du avser? Jag kör ju själv i Blommenhof teamet i MSLS och vet att er 944 går fort som attans när den går... tyvärr brukar det ju inte bli så många varv totalt för er. Värmeproblem verkar det vara eller? Har varit och pratat med några ur team Prena på Mantorp i våras. Det är jag som är den frågvisa killen med kameran runt halsen... den 9:e juni hann jag dock inte med att prata med er.

Vore kul om du kunde skriva lite mer om specen på er bil. Den är ju inte direkt en gatreggad standardbil... utan en ren fullblodsräser. Men vad är gjort åt motor, chassie, kaross osv? Snabb är den ju iaf som sagt! :)

Samma dag körde jag 1:12:808 med vår M3a... jag var snabbast i vårt team med den tiden... tänk att det kan gå så olika fort i samma klass! :shock: Fast vi fick ju några fler varv i vårat lugna tempo iof. ;)

Vi ses väl igen den 11:e för en ny batalj på Sviesta! :D

Posted: 2007-07-21 11:33:30
by Karl Birgander
prena wrote:A du patrik o Karl det går lite fortare att åka med en 944 Turbo....
Den 9 Juni åkte jag 1.05.9
En räser är ju en räser och att "pendla" på banan ger lite....

Snart ska jag kapa 5 sekunder iaf! :D

Posted: 2007-07-21 22:00:29
by Torbjorn968
1:09,5 fick jag ihop i våras med kraftig understyrning på några punkter på banan (framförallt efter karussellen). Nu har jag släppt på bakre krängarn och 9 tummare fram. Med varmare underlag borde det gå betydligt snabbare. Snart upp till bevis!

//TL

Posted: 2007-07-21 22:03:48
by Karl Birgander
Torbjorn968 wrote:1:09,5 fick jag ihop i våras med kraftig understyrning på några punkter på banan (framförallt efter karussellen). Nu har jag släppt på bakre krängarn och 9 tummare fram. Med varmare underlag borde det gå betydligt snabbare. Snart upp till bevis!

//TL
Ska du dit 30/7??

Posted: 2007-07-22 08:43:24
by Torbjorn968
Kan hända. Skall prata med Verkstaden i morgon. Skall dock eventuellt segla A cat SM och till råga på allt så har jag tid för rotfyllning i den vevan....

//TL

Posted: 2007-07-31 06:08:32
by Karl Birgander
Karl Birgander wrote:Handjagad av passagerare: 1.15-1.16.

EDIT: 944 S2, all inredning, R-däck (225/225), "sportbromsbelägg", racevätska. 1 passagerare med nästa 3 siffrig vikt. originalchassi @ 22xxx mil.
Handjagad egenhändigt igår 30/7: 1:11 (kan ju vara 1:11:01 eller 1:11:99...)
944 S2, utan bagagerumsmatta, R-däck (225/255), Trickstuffbelägg, racevätska. Originalchassi @ 25400 mil.

Det är nog föraren som förbättrats skulle jag tro.
Jag är väldigt nöjd, men det gör det ju svårare att kunna åka fortare...

Posted: 2007-07-31 07:16:13
by Torbjorn968
1:11 låter redigt fort med orginalchassie med tanke på att det är den bästa tiden jag såg själv på driftboxen (finns förhoppningsvis någon bättre att gräva fram innan datastoppet jag hade som jag inte sett, hoppas jag...). Det är ju så mycket enklare att åka med en stum bil än en komforthoj.

//TL

Posted: 2007-07-31 07:21:30
by Karl Birgander
Torbjorn968 wrote:1:11 låter redigt fort med orginalchassie med tanke på att det är den bästa tiden jag såg själv på driftboxen (finns förhoppningsvis någon bättre att gräva fram innan datastoppet jag hade som jag inte sett, hoppas jag...). Det är ju så mycket enklare att åka med en stum bil än en komforthoj.

//TL
Jo, jag tycker det verkar rätt fort. Den tiden tog jag under ett par varv som kändes väldigt bra. Som sagt är det ju lite mer felmarginal på dessa tider än på de ur din driftbox...
Jag klockade mig själv på 3-4 stycken 1:12 tider också.

Fast du har ju kört några sekunder snabbare, väl?

Posted: 2007-07-31 07:30:16
by Torbjorn968
1:09,5 har det blivit tidigare. Vet inte riktigt vad som inte stämde igår. Du (och Patand!) stod ju och tittade, några tips till en annen? Krister Rygaard, kompis till mig som baxade sin Cadilac runt banan (höll för övrigt Ferrarin bakom sig) tyckte att jag var lite för mycket on- off med gasfoten. Vidare tycker jag inte att jag fick till spåret i Karusellen och utgången därur.

//TL

Posted: 2007-07-31 07:51:23
by Karl Birgander
Jag såg inte något uppenbart du inte gjorde mindre rätt, men kan inte påstå att jag studerade. Det kan inte vara så enkelt att du är lite ringrostig och behöver få tillbaka förtroende lite för bilen? Grävlingar kan ändra på en del.

Vad bra att det klarade sig med bilen, kände mig lite dum som inte kunde stanna längre, men du hade ju sällskap.

Måste säga att jag är imponerad av din vän i Cadillacen, framföra en sån bil i det tempot är bra jobbat!
Jag tycker att karusellen var lättare att köra med ny asfalt, snabbare med min mjuka bil vet jag inte. Jag, utan diffbroms, gick ner på tvåan i högern efter karussellen, bromsade mycket för att få dragkraft från lägre varv så jag inte brände upp ett däck.

Posted: 2007-07-31 11:34:09
by patand
Torbjorn968 wrote:Du (och Patand!) stod ju och tittade, några tips till en annen?
Tyvärr såg jag inte alls mycket av din körning Torbjörn. Men gissar att det kan vara ovana vid bilen förändringar samt att som Karl säger att du är lite ringrostig. :)