Page 2 of 4
Posted: 2007-07-02 21:25:21
by Otto.D
1,09,117 Roadsport B (04-06) 5,2 kg/hk
205/50/15 runt om,dropstops o lite annat smått o gott
Posted: 2007-08-27 18:02:03
by Fredric Sjöblom
Eftersom min Porsche e såld nu så blir man väl bojkottad från detta forum nu
men som referens så körde jag med M3:an på 1.06-1.07 tider runt & då drog jag inte dom sista 1000 varven på motorn pga inkörning
& alldeles för gamla r-däck.
Posted: 2007-09-24 07:59:55
by headline
Slipade på mitt personbästa ganska rejält på MGCC KM5 roadsport C. Nya tiden: 1,12,560
Posted: 2007-09-24 09:19:01
by patand
headline wrote:Slipade på mitt personbästa ganska rejält på MGCC KM5 roadsport C. Nya tiden: 1,12,560
Såg det i listorna... tur man inte var där och blev förnedrad av dig och Pär och Eddie... ni körde ju kanontider alltihop!
Posted: 2007-09-25 20:47:28
by Eddie Varvstopp
Superbra tid Gustav
Själv mäktar jag inte med mer än 1:13,555
. Det är nära tillhands att skylla på bilen men jag får helt enkelt se till att köra bättre helt enkelt. Den där sekunden skall jag hitta i.a.f.
Posted: 2007-09-28 19:30:51
by Pär Hylander
Fredric Sjöblom wrote:Eftersom min Porsche e såld nu så blir man väl bojkottad från detta forum nu
men som referens så körde jag med M3:an på 1.06-1.07 tider runt & då drog jag inte dom sista 1000 varven på motorn pga inkörning
& alldeles för gamla r-däck.
Det där är ju gångbara tider i roadsport A samt PCSR klass 4
(ca 3,5 kg/hk)
M a o bör din M3 varit väldigt mycket mer banextrem än 951an
Posted: 2007-09-29 22:29:19
by Fredric Sjöblom
Pär Hylander wrote:Fredric Sjöblom wrote:Eftersom min Porsche e såld nu så blir man väl bojkottad från detta forum nu
men som referens så körde jag med M3:an på 1.06-1.07 tider runt & då drog jag inte dom sista 1000 varven på motorn pga inkörning
& alldeles för gamla r-däck.
Det där är ju gångbara tider i roadsport A samt PCSR klass 4
(ca 3,5 kg/hk)
M a o bör din M3 varit väldigt mycket mer banextrem än 951an
ja..den e betydligt enklare att vara snabb med mot en turbo porsche men så har ju M3:an 300 hk utan turbo
Posted: 2008-02-01 21:59:53
by Peter Larsen
1.07,7 i trafik under race - 205 R-däck - 240 hk - 1030 kg -men så är ju som sagt min bil ej gatreggad..........
Posted: 2008-05-10 07:20:30
by peter mik
1.09,3 under race. Porsche 944S - 188 HK - 1221 KG (6,4kg/hk) med förar - Dunlop 235/610-17 slicks.
Posted: 2009-01-12 08:39:06
by Peter Larsen
Putsade till bilens varvrekord i somras till 1.07.6 - med 205 R-däck - men som sagt förut så är ju min bil ej gatregad.............
Posted: 2009-07-05 06:59:21
by PelleM
Första gången på banan och ca 25 varv så kom jag ner till 1:10:3,
Pelle M
Posted: 2009-07-05 23:48:42
by Robert Örebro
PelleM wrote:Första gången på banan och ca 25 varv så kom jag ner till 1:10:3,
Pelle M
Och jag får skämmas lite..........
Första gången på banan och ca 25 varv för mig med.
På tidskörningen 1:17 någonting
Race 1: 1:15:8
Race 2: Transponder ur funktion, men jag körde snabbare så uppskattningsvis 1:13 tror jag.
Nästa gång på Knutstorp........då rackarns......
Posted: 2009-07-06 08:21:53
by PelleM
Robert Örebro wrote:PelleM wrote:Första gången på banan och ca 25 varv så kom jag ner till 1:10:3,
Pelle M
Och jag får skämmas lite..........
Första gången på banan och ca 25 varv för mig med.
På tidskörningen 1:17 någonting
Race 1: 1:15:8
Race 2: Transponder ur funktion, men jag körde snabbare så uppskattningsvis 1:13 tror jag.
Nästa gång på Knutstorp........då rackarns......
Då har jag hängt på plastdörrarna och pluggat in banan......
Vi syns där.
Pelle M
Posted: 2009-07-19 17:14:58
by Eddie Varvstopp
Jaha, då har man putsat personbästa till 1:12,7. Jag vet dock inte riktigt hur det kommer sig. Är det de hårdare fjädrarna, renoverade motorn eller den nyasfalterade banan
. Kanske en kombination..
Posted: 2009-10-05 09:20:55
by maxcarlsson
1:09.8 har jag loggat med S2an. Hur fort det gick på PCS mötet i September vet jag ju inte, men det känns som att åtminstone bilen var kapabel att kapa någon tiondel med nya hjulvinklarna. Jag var inte ivägen i R2 i alla fall.