Page 4 of 8

Posted: 2008-06-21 14:22:39
by Andreas Zolnir
Peter Larsen wrote:
Andreas Zolnir wrote:Jag körde 57,4 på fri träning och 57,9 på race 2006,
detta med r-däck och motvind :D

m v h Andreas Z


Vad har du för tomvikt, däckbredd och effekt? :idea: :idea: :idea:
Jag tävlar i pcsr kl 4 och ligger i närheten av 3,5 kg /hk
Vikten vid målgång pendlar mellan 1280-1300kg med förare,
motorn har 360hk.

Körde 57,3på race, 2007 med r-däck 265 fram 295 bak.

m v h Andreas Z

Posted: 2008-08-16 22:15:28
by Spånet
Spånet wrote:1.06.8 Driftbox på kursen. MPSC 225 runt om.
Slipat lite: 1.04.9

Posted: 2008-08-16 22:19:38
by patand
Spånet wrote:Slipat lite: 1.04.9
:d=:

Posted: 2008-08-17 16:25:20
by Fries
Äntligen en "officiell" tid med 928:an. 1.03,04 på PCSR:s funktionärskörning körandes med 4.4 kg/hk. Inser att jag har lite att öva på...
/Henrik

Posted: 2008-09-18 11:55:43
by Teamchefen
Grabbens premiärtur i "sportvagn" på Kinnekulle, 1,11,710.
Helt okey med tanke på att kärran var en gammal, strypt Renault 5 Juniorbil med Yokohama R-däck. Ruskigt drag på rakan...eller inte!
Ser med spänning fram emot hans tider i nya bilen.

Posted: 2009-01-12 08:46:37
by Peter Larsen
Andreas Zolnir wrote:
Peter Larsen wrote:

Vad har du för tomvikt, däckbredd och effekt? :idea: :idea: :idea:
Jag tävlar i pcsr kl 4 och ligger i närheten av 3,5 kg /hk
Vikten vid målgång pendlar mellan 1280-1300kg med förare,
motorn har 360hk.

Körde 57,3på race, 2007 med r-däck 265 fram 295 bak.

m v h Andreas Z
:) Ok, min racer (ej gatregad) körs på 205 R-däck, väger tom 1030 kg och satte pole med 58,9 i somras på ERCup´s deltävling, men så är det ju en långloppsbil............. :#944burn:

Posted: 2009-01-23 14:02:58
by Andreas Zolnir
Här kommer en liten film från kinnekulle -07,
lite insperation i vintermörkret kanske :)

http://www.youtube.com/watch?v=Nnx-2s01jNg

m v h Andreas Z

Posted: 2009-01-24 13:21:06
by Highway
Kanonbra film Andreas, väldigt kul att se din fart genom Kvarnen..

Hade du kört på slicks hade Cup bilarna haft det svårt att hålla dig bakom :d=:

Posted: 2009-08-08 19:21:02
by Fries
1:01,6 på ett härligt varmt Kinnekulle idag. I.o.m. att jag inte har en överladdad 4-cylidrare så fick jag ju inte vara med Rikard och leka, utan fick roa mig med PCSR... Massa körtid, lite bilar och en härlig solbränna med betoning på bränna är facit.

/H

Posted: 2009-08-08 20:25:35
by Highway
Fries wrote:1:01,6 på ett härligt varmt Kinnekulle idag. I.o.m. att jag inte har en överladdad 4-cylidrare så fick jag ju inte vara med Rikard och leka, utan fick roa mig med PCSR... Massa körtid, lite bilar och en härlig solbränna med betoning på bränna är facit.

/H
Riktigt bra tid Henrik, idag gick det ingen vidare för mig och kom som bäst ner till 1:04:60

Din bil rök ganska kraftigt dom sista varven när det var open pitlane

Posted: 2009-08-09 09:52:52
by Fries
Jag är medveten om problemet men kan inte riktigt förstå vad det kommer av. Motorn är nyrenoverad och jag har inga problem med vevhusventilation, ventilstyrningar, kolvringar osv. En gissning är att motorn slungar upp olja i kraftiga och långa svängar, för vad folk säger är att det ryker när jag går på efter sväng. (såvida du inte syftar på min däcksrök... ;-)
/H

Posted: 2009-08-09 17:31:03
by Highway
Jag såg det inte förrän sista passet och dä var det tydligast när du gick ut på rakan samt i snabba vänster efter kvarnkurvan men det kan nog vara som du säger :)

Posted: 2009-08-09 21:55:18
by supermicke
Ja jäklar vad det stekt på axlarna i Lördags, tog en 2a placering idag också bara futtiga 5 hundradelar bakom von berens... bästa varvtid enligt min laptimer 1.00.1 har inte sätt tävlings tiderna från pcsr än...
så nära att vara under minuten... Skippa frukosten nästa gång ;)

Posted: 2009-08-10 10:17:58
by johan berens
Det var mkt bra kört micke men 59.4 körde jag som bäst så 6 tiondelar

Posted: 2009-08-10 10:24:29
by PelleM
Petitesser :)

Jag körde som bäst tror jag 1:01:9,
Vi får se om det stämmer när jag har kollat boxen lite närmare.

Pelle M