944-84-86=?

Forumet för dig som vill ha råd inför kommande köp av porsche 9x4/968
Post Reply
Message
Author
User avatar
emm
Addict
Posts: 3901
Joined: 2005-06-27 21:25:51
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
Contact:

#46 Post by emm »

Patman wrote:Jag har fler bilder , men jag tror inte att man kan avgöra på dom heller.En vaxning och den är kanon fin.
Nu känner jag mig negativ, men måste höja ett varningens finger...

klart 20 000: - är billigt för en sådan här typ av bil, men givetvis som säkert många sagt förut så får du precis vad du betalar för... har du inte ens kört bilen, så vet du ju inget om växellåda, koppling, bromsar, chassi, styrväxel, topplockspackning, motorkuddar mm, listan kan göras oändlig.

Kan du inte mecka själv så kan detta kosta dig mycket pengar att få iordning. Titta på fler objekt är mitt största råd innan du bestämmer dig...
Mikael S
Porsche 996 C2 X51

Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

#47 Post by Maxx »

Om vi säger så här ... 20.000:- är billigt för en 944 så för det priset hade jag inte räknat med att bilen är jättebra skick. Jämfört med normalpriset så finns det ju ett hyfsat utrymme för fix av eventuella fel, i synnerhet om du gör det själv.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

User avatar
Patman
Turbo-Poster
Posts: 536
Joined: 2006-12-08 00:14:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Uddevalla
Contact:

#48 Post by Patman »

Han begärde 25k från början.Med tanke på dom andra bilarna som jag sett i dom prisklasser så tror jag inte att det är en katastrof. 14000mil och inga skador förutom en liten bula.Klädsel och övrig inredning är jättefin.Och det tyder väl på att den är välaktad.Servad i våras och nyligen bytt kamrem.Sande´n sa att den var ok till det priset. Är det respekt eller vem ska man prata med?
Ha en trevlig lördagskväll.
Ingen Porsche längre. Nu åker jag Mustang -66. Sorry guys!


PCS Medlem - 10271

-Who are you?!
-I´m Patman!!!

Tord
Turbo-Poster
Posts: 792
Joined: 2005-01-17 23:01:52
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lund
Contact:

#49 Post by Tord »

vad är det för årsmodell? vad är det som hänt med tröskellådan mellan skärmkant & dörr? Spackel eller bula? svårt att se på en sådan usel bild men det liknar en tryckning? krypt runt och kikat under & den låter bra men inte provkört? vet du vad koppling & växellåda kostar?? Känner du inte snubben eller åkt i bilen nyligen så låter det inte som nått vidare skönt köp.... men å andra sidan så låter det på dina inlägg som om du bara är ute efter att köpa en Porsche bara den är snuskigt billig och passar din vinge/spoiler?! Vill inte låta alltför negativ men gör dig en tjänst! Kolla eventuell bil MYCKET noga innan köp, det kan bli MYCKET dyrt om man får fatt i en som inte är skött! Nästan bättre du jagar en 924:a, då kan du hitta en fin för 20´

User avatar
Patman
Turbo-Poster
Posts: 536
Joined: 2006-12-08 00:14:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Uddevalla
Contact:

#50 Post by Patman »

Det med vingen var ju på skoj!!! Vart är humorn här? Jag vet att bilen funkar.Bulan är en sån där refug på tappen. Den ska inte va snuskigt billig, men den underlättar om man vil utrusta bilen senare. Det är en 84 som gått 14000 mil. Och vad är det som säger att en 924 för 20k är bättre än en 944 för samma pengar??? Och om man fixar en fin 944 för en billig peng......unna mig det då. Varför ska alla va kritiska bara det är ett billigt pris.Jag har prutat ...so what?
Ingen Porsche längre. Nu åker jag Mustang -66. Sorry guys!


PCS Medlem - 10271

-Who are you?!
-I´m Patman!!!

Tord
Turbo-Poster
Posts: 792
Joined: 2005-01-17 23:01:52
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lund
Contact:

#51 Post by Tord »

hmmmm visserligen kunde jag slängt in en massa med smilies men lite ironi måste du väl kunna utläsa utav vad jag skrev??
Dessutom så skrev jag "gör dig en tjänst! Kolla eventuell bil MYCKET noga innan köp, det kan bli MYCKET dyrt om man får fatt i en som inte är skött". Sen kan man (jag) ju undra varför du slänger in en massa frågor om tips inför eventuellt bilköp om du har denna inställningen "Varför ska alla va kritiska bara det är ett billigt pris.Jag har prutat ...so what? "

User avatar
emm
Addict
Posts: 3901
Joined: 2005-06-27 21:25:51
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
Contact:

#52 Post by emm »

Vi... försöker... bara... hjälpa... dig...

Vi äger trots allt dessa bilar, många har haft fler än en 924/944/968, jag är inne på min andra...

På -84 års modell snurrar mätaren runt efter 10 000 mil, bara så du vet!

Nu läste jag ditt inlägg som du skrev sist igen, förstå att vi inte är kritiska och inte vill dizza dig, just nu biter jag mig i knogen för att inte skriva någor dumt...
Mikael S
Porsche 996 C2 X51

Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000

User avatar
Patman
Turbo-Poster
Posts: 536
Joined: 2006-12-08 00:14:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Uddevalla
Contact:

#53 Post by Patman »

hmmmm visserligen kunde jag slängt in en massa med smilies men lite ironi måste du väl kunna utläsa utav vad jag skrev??


Då undrar jag bara var ironin är?
Ingen Porsche längre. Nu åker jag Mustang -66. Sorry guys!


PCS Medlem - 10271

-Who are you?!
-I´m Patman!!!

User avatar
Patman
Turbo-Poster
Posts: 536
Joined: 2006-12-08 00:14:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Uddevalla
Contact:

#54 Post by Patman »

Tord wrote:hmmmm visserligen kunde jag slängt in en massa med smilies men lite ironi måste du väl kunna utläsa utav vad jag skrev??
Dessutom så skrev jag "gör dig en tjänst! Kolla eventuell bil MYCKET noga innan köp, det kan bli MYCKET dyrt om man får fatt i en som inte är skött". Sen kan man (jag) ju undra varför du slänger in en massa frågor om tips inför eventuellt bilköp om du har denna inställningen "Varför ska alla va kritiska bara det är ett billigt pris.Jag har prutat ...so what? "
Vilken inställning? Är jag fientlig och otrevlig? Då ber jag om ursäkt
Ingen Porsche längre. Nu åker jag Mustang -66. Sorry guys!


PCS Medlem - 10271

-Who are you?!
-I´m Patman!!!

Tord
Turbo-Poster
Posts: 792
Joined: 2005-01-17 23:01:52
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lund
Contact:

#55 Post by Tord »

var?
i inlägget såklart!

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

#56 Post by Maxx »

Om Sandén känner till bilen och tycker den är värd priset så köper du nog den inte för dyrt i alla fall. Men man ska nog inte räkna med att få en 944 för 20k och sen inte behöva lägga ut mer på diverse fix.

Säg att du behöver byta hela kopplingspaketet (7000:-) och stötdämpare runt om (5000:-) så är det 12.000:- + arbete. Å andra sidan vet du då att du har helt fräscha grejer då vilket ju inte är ett minus precis, men det kostade mer än 50% av bilens inköpspris.

Huvudcylindern till kopplingen kostar 800:- och slavcylindern 700:-. Finns rep.satser för 200:-/cylinder.

Inget säger att bilen är skräp bara för att den är billig, men om den vore i bra skick så borde priset ha varit dubbelt upp. (Fast ägaren kanske har bråttom att bli av med den, vad vet jag?).
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

User avatar
Patman
Turbo-Poster
Posts: 536
Joined: 2006-12-08 00:14:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Uddevalla
Contact:

#57 Post by Patman »

Jag skrev ju oxå att Sande´n har välsignat bilen.Grattis till det bra priset.Men jag ska kanske skita i hela grejen. Vi får se.Tack för allt iallafall.
Patman
Ingen Porsche längre. Nu åker jag Mustang -66. Sorry guys!


PCS Medlem - 10271

-Who are you?!
-I´m Patman!!!

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

#58 Post by Maxx »

Patman wrote:
Tord wrote:hmmmm visserligen kunde jag slängt in en massa med smilies men lite ironi måste du väl kunna utläsa utav vad jag skrev??
Dessutom så skrev jag "gör dig en tjänst! Kolla eventuell bil MYCKET noga innan köp, det kan bli MYCKET dyrt om man får fatt i en som inte är skött". Sen kan man (jag) ju undra varför du slänger in en massa frågor om tips inför eventuellt bilköp om du har denna inställningen "Varför ska alla va kritiska bara det är ett billigt pris.Jag har prutat ...so what? "
Vilken inställning? Är jag fientlig och otrevlig? Då ber jag om ursäkt
Detta är inte Zatzy. Folk på det här forumet hjälper varandra, mer än vad jag tror är vanligt på andra forum. Ta ett djupt andetag och lugna ner dig, tack.
Last edited by Maxx on 2007-01-06 22:59:47, edited 1 time in total.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

User avatar
Patman
Turbo-Poster
Posts: 536
Joined: 2006-12-08 00:14:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Uddevalla
Contact:

#59 Post by Patman »

Maxx wrote:Om Sandén känner till bilen och tycker den är värd priset så köper du nog den inte för dyrt i alla fall. Men man ska nog inte räkna med att få en 944 för 20k och sen inte behöva lägga ut mer på diverse fix.

Säg att du behöver byta hela kopplingspaketet (7000:-) och stötdämpare runt om (5000:-) så är det 12.000:- + arbete. Å andra sidan vet du då att du har helt fräscha grejer då vilket ju inte är ett minus precis, men det kostade mer än 50% av bilens inköpspris.

Huvudcylindern till kopplingen kostar 800:- och slavcylindern 700:-. Finns rep.satser för 200:-/cylinder.

Inget säger att bilen är skräp bara för att den är billig, men om den vore i bra skick så borde priset ha varit dubbelt upp. (Fast ägaren kanske har bråttom att bli av med den, vad vet jag?).
Han jagas av kronofogden.Stackarn. Förhoppningsvis är det bara kopplingscylindern. Stötdämpare fixar jag till bra pris om det är så. Men men ....vi får se!
Ingen Porsche längre. Nu åker jag Mustang -66. Sorry guys!


PCS Medlem - 10271

-Who are you?!
-I´m Patman!!!

User avatar
Patman
Turbo-Poster
Posts: 536
Joined: 2006-12-08 00:14:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Uddevalla
Contact:

#60 Post by Patman »

Han har försökt sälja den för 42k tidigare men ingen ville ha den. Nu måste han ha en annan bruksbil.20k och sen får jag betala kopplings jobb själv.
Ingen Porsche längre. Nu åker jag Mustang -66. Sorry guys!


PCS Medlem - 10271

-Who are you?!
-I´m Patman!!!

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users