Nyreggad och söker en 944 av något slag. Budget runt 50 000 (för att ha lite över för reparationer och dyl.) och räknar inte med att få ett ex i toppskick för detta men hellre rolig och bra rent mekaniskt och i bruksskick till det yttre än en putsad pärla som behöver mycket omsorg för att fungera. Detta för att jag tyvärr ej kan meka själv med bilen.
Är det någon som går i säljtankar så får ni självklart höra av er eller tipsa om andra objekt. Jag håller självklart koll på säljsidan här vilket skulle kännas som det säkraste köpet men även på blocket. Tills vidare så går jag igenom många informativa trådar här på forumet men jag hoppas ju att själv äga en 944 senast till sommaren.
Jag vill också passa på att fråga om någon har koll på följande 944s med reg.nr WEH328 som ligger ute på blocket: http://www.blocket.se/lund/Porsche_944S ... ?ca=11&w=3
Har haft mailkontakt med säljaren och han skriver att den är sliten i lack front och ena framskärmen, klumpigt bättringsmålat så ser rätt slitet ut, vilket man kan förvänts sig efter 29000 mil. Dock ingen rost. Känns tight i chassi och drivlina. Servad i Tyskland fram till 2003 /22400mil, fram till 1995 /12500 hos porsche därefter en annan firma i schaffhausen. Byte av AC-kondesor 2006. Byte av AC-kompressor 2007 (Kyler dock inte i nuläget)
Kamremmen är bytt 2008-06-09 av Sandén Bilteknik + diverse jobb. Servad 2012 på Porschecenter i Hanninge med Provtryckning AC.
Om någon mot all förmodan fortfarande skulle orka läsa mer så finns en lång historia beskriven i informationen nedanför detta klipp som en tidigare ägare/säljare la upp 2011. https://www.youtube.com/watch?v=fDcBkq9Ndkc Kort så har motorn rasat och blivit renoverad för ca 20 000kr någon gång mellan 2006-2010 tillsammans med 40 000kr till för andra reparationer och underhåll. Han som la upp videon lade ytterligare ca 60 000 kr på att fixa bla. En oljeläcka från växellådan vilket utfördes av speed&autoteknik i stockholm. Ja, mer info i klippets infotext som sagt.
Snabb fråga på ett väldigt långt inlägg då

Med vänliga hälsningar,
Jesper