944 N/A -88 - Högt CO

Forumet för dig som vill ha råd inför kommande köp av porsche 9x4/968
Post Reply
Message
Author
User avatar
fridsten
Turbo-Poster
Posts: 619
Joined: 2007-06-28 14:35:42
Bilmodell: Boxster
Årsmodell: Vet ej
Location: Solna
Contact:

944 N/A -88 - Högt CO

#1 Post by fridsten »

Den här har jag haft ögonen på ett tag:
http://www.blocket.se/kalmar/Porsche_94 ... ?ca=11&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Frågan är bara - vad kan högt CO bero på? Att lambdasonden är slut? I så fall borde det inte vara så dyrt att åtgärda. Men kan det ha andra, mer plånboksplågande orsaker?

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4332
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

Sv: 944 N/A -88 - Högt CO

#2 Post by Erol »

Dåliga stift, motor, fördelare kan vara en annan orsak.
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

Freddan_82
S-Poster
Posts: 193
Joined: 2011-06-13 19:16:45
Bilmodell: 944 n/a targa
Årsmodell: 1985B
Location: Kristianstad
Contact:

Re: 944 N/A -88 - Högt CO

#3 Post by Freddan_82 »

Sliten motor? Varförsälja den "som den står" om man är duktig på motorer? Samma bil har väl en projekttråd här där man byggt om motorn...?

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4332
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: 944 N/A -88 - Högt CO

#4 Post by Erol »

Freddan_82 wrote:Samma bil har väl en projekttråd här där man byggt om motorn...?
Länk?
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

User avatar
fridsten
Turbo-Poster
Posts: 619
Joined: 2007-06-28 14:35:42
Bilmodell: Boxster
Årsmodell: Vet ej
Location: Solna
Contact:

Sv: Re: 944 N/A -88 - Högt CO

#5 Post by fridsten »

Erol wrote:
Freddan_82 wrote:Samma bil har väl en projekttråd här där man byggt om motorn...?
Länk?
Ja, det vore intressant att se.

Freddan_82
S-Poster
Posts: 193
Joined: 2011-06-13 19:16:45
Bilmodell: 944 n/a targa
Årsmodell: 1985B
Location: Kristianstad
Contact:

Re: 944 N/A -88 - Högt CO

#6 Post by Freddan_82 »

forum/viewtopic.php?f=17&t=7889&p=63169 ... san#p63169" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
fridsten
Turbo-Poster
Posts: 619
Joined: 2007-06-28 14:35:42
Bilmodell: Boxster
Årsmodell: Vet ej
Location: Solna
Contact:

Re: 944 N/A -88 - Högt CO

#7 Post by fridsten »

Tack! Då kan det nog vara något knepigare att få rätt på.

User avatar
staffe
NA-Poster
Posts: 8
Joined: 2013-08-11 17:32:25
Bilmodell: Porsche 944
Årsmodell: 1988
Location: Nybro
Contact:

Re: 944 N/A -88 - Högt CO

#8 Post by staffe »

Tjena jag köpte bilen och co halten löste jag med att byta lmm +stift . Nu är den nytestad med blankt papper :D :#944burn:
Staffan

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users