DonJansson wrote:Nu må jag ha tummen i handen och kan som sagt knappt mer än tanka, men jag tycker 18 000 mil är i längsta laget. Jag är väl naiv, men jag inbillar mig att ju längre en bil har gått, desto fler saker är det som kan pajja. Där får ni avgöra om jag har fel...
Jag vill som sagt ha kvar den många år framöver, då känns det bättra att börja med ett mer lågmilat exemplar.
Den andra bilen du länkar till verkar ju ha en del fix framför sig, däribland kamremmen.
Sedan skulle jag verkligen VILJA HA en turbo efter -88, av de anledningarna som tidigare framförts. Då väntar jag hellre tills "rätt" exemplar dyker upp. Eller som Jan-Erik, som berättade att han har just det jag tror att jag söker:
- 951 efter -88
- Lågmilad
- EN ägare
- Differential
Milen kan du glömma direkt, det kommer ändå vara grejer som ska göras/gå sönder på dessa bilar, dom är gamla idag.
Den bilen som det länkades till tycker jag ger ett seriöst intryck eftersom faktiskt säljaren säger att det finns ett oljeläckage på den, säg den 944 som inte läcker...
Det är väldigt ovanligt...
Byta balansrem samt kamrem får man nog se som en kostnad på dom flesta 944 som man ska köpa, om den inte är dokumenterat bytt inom korrekt tid/mil...
Jag tycker du ska titta på jan Eriks, om det är den mannen som jag tror det är (inte helt säker) så är hans bil i väldigt fint skick enligt hörsägen.
Än en gång, lycka till!