Köpes porsche 944

Forumet för dig som vill ha råd inför kommande köp av porsche 9x4/968
Post Reply
Message
Author
carb
NA-Poster
Posts: 8
Joined: 2010-07-28 20:09:50
Bilmodell: 944
Contact:

Köpes porsche 944

#1 Post by carb »

Hej! Är ingen mekare men är ändå väldigt sugen på en 944 modeller upp till 87, för nyare har jag nog inte råd med. Har kollat in denna på blocket " http://www.blocket.se/vi/28443208.htm" onclick="window.open(this.href);return false; "och pratat med ägaren om ev. defekter han påpekar att den blundrar ibland och tom stannar, men den startar lätt igen på engång. Samt att trippmätaren och miltalmätaren har slutat fungera, vad tror ni är detta ett vettigt köp eller har ni förslag på någon annans bil som är till salu. Tacksam för alla inlägg. Tack på förhand.

User avatar
Johnny
Turbo-Poster
Posts: 977
Joined: 2007-07-06 21:44:48
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1986
Contact:

Re: Köpes porsche 944

#2 Post by Johnny »

carb wrote:Hej! Är ingen mekare men är ändå väldigt sugen på en 944 modeller upp till 87, för nyare har jag nog inte råd med. Har kollat in denna på blocket " http://www.blocket.se/vi/28443208.htm" onclick="window.open(this.href);return false; "och pratat med ägaren om ev. defekter han påpekar att den blundrar ibland och tom stannar, men den startar lätt igen på engång. Samt att trippmätaren och miltalmätaren har slutat fungera, vad tror ni är detta ett vettigt köp eller har ni förslag på någon annans bil som är till salu. Tacksam för alla inlägg. Tack på förhand.
Vid en första granskning av annonsen så verkar det ju helt ok. En hel del nytt som kostar pengar.
Nybytt kamrem, balansrem, spännrullar, packbox. Servad med motorolja, växellådsolja+filter, luftfilter, tändstift. Ny framruta, ny styrbox, nya givare samt nytt batteri. Sen så är väl frågan vad som menas med "Nybytt", i år eller för 3år sedan. Jag hade absolut inte laggt denna porsche åt sidan om jag var på jakt. Nu skriver du ju att du inte är någon mekaniker så det där med att den blundar? och stannar kan kosta dig en slant, så det får du räkna in i din budget. Man kan ju misstänka att ägaren inte fått någon ordning på detta då man bytt givare och styrbox. Men ägaren verkar ju ärlig när han berättar om vad som är fel.
Men det finns fler, här på forumet under säljer hittar du fina Porsche bilar :)
Lycka Till.

carb
NA-Poster
Posts: 8
Joined: 2010-07-28 20:09:50
Bilmodell: 944
Contact:

Re: Köpes porsche 944

#3 Post by carb »

När jag frågar om han har kollat upp det där med att den stannar och han säger så här "Jag tror det är soppapumpen=billigt att åtgärda. Kan ju liksom inte vara så många fel, den blir bara så ibland, typ som att pumpen fastnar i nått läge. Blir jag inte av med bilen innan söndag lämnar jag in för åtgärd."

Kan det vara bensinpumpen?

Frostyfog
S2-Poster
Posts: 295
Joined: 2008-05-27 18:06:05
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Göteborg
Contact:

Re: Köpes porsche 944

#4 Post by Frostyfog »

Låt säga att det är bättre att ha alla problem lösta (och kontrollerade) innan man köper...
och nog kan det vara mycket annat än bränslepumpen (som på 944 faktiskt är relativt billig)

ecke_87
S-Poster
Posts: 53
Joined: 2009-09-13 18:34:55
Bilmodell: porsche 944 n/a -86
Location: Borås
Contact:

Re: Köpes porsche 944

#5 Post by ecke_87 »

Hej jag har en 944 till salu om du är intreserad.

http://www.blocket.se/alvsborg/PORSCHE_ ... ?ca=16&w=1" onclick="window.open(this.href);return false;

MVH: Daniel
Jag gillar allt som går tillräckligt fort att göra någonting dumt i.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users