Skillnad utseende s2 och vanlig?

Forumet för dig som vill ha råd inför kommande köp av porsche 9x4/968
Post Reply
Message
Author
iqbad
NA-Poster
Posts: 8
Joined: 2009-07-20 19:47:38
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Bergen
Contact:

Skillnad utseende s2 och vanlig?

#1 Post by iqbad »

Hej, håller på att fundera på att skaffa mig en 944, har inte helt bestämt mig för vilken modell det blir men det lutar åt en vanlig NA med nya inredningen. Hursomhelst så tycker jag när jag kollat runt lite att 944 s2 ser betydligt cleanare ut än de vanliga, vad är det egentligen som skiljer?

Är fronten annorlunda på något sätt? Går det att köpa delar så man får samma utseende som en s2? Kostnad?

Hur är det sedan med fälgar? Finns det inga vettiga och snygga eftermarknadsfälgar i 17-18" som passar? Jag såg en väldigt snygg bild här på forumet på en clean vit 944 som hade ett par väldigt snygga 5-ekrade fälgar, (i tråden om en gräsligt ful-stylad 944) någon som vet vad detta var för något fälgar?

I övrigt, blir man missnöjd på effekten i en vanlig sugmotor 944? Är det värt pengarna att köpa en turbo istället? Jag har innan haft en volvo 240 som fixade 0-100 på 6,5 sek och nu har jag en s2000, så jag vill ju gärna att det går att köra om på ett säkert sätt i alla fall. Vad tror ni?

Mvh Eric
Honda s2000 -04

JBlom
Addict
Posts: 1064
Joined: 2007-07-16 08:35:29
Bilmodell: VW Typ3 Squareback
Location: Gävle
Contact:

#2 Post by JBlom »

Det som skiljer S2/Turbo mot N/A är fronten. Helt annan look på stötfångaren. Sen är det en sorts diffusor bak på dom oxå som ger en annan look.

Kan säga som så här att har du haft en S2000 så ska du nog inte gå på en vanlig N/A utan en S2 alternativt Turbo beroende på vad du gillar.
Man ledsnar fort på effekten i en N/A om man är van med snabbare åk.
Jonas Blom Gävle 070-2417260
PCS 11575

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users