Engelsk bil//951 turbo frågor

Forumet för dig som vill ha råd inför kommande köp av porsche 9x4/968
Post Reply
Message
Author
User avatar
Christoffer_924
Turbo-Poster
Posts: 631
Joined: 2007-03-09 21:51:35
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: borås
Contact:

Engelsk bil//951 turbo frågor

#1 Post by Christoffer_924 »

Vet att detta diskuterats innan men ngn som tagit hem en 951 och vet vad som måste bytas för att kunna få bilen reggad i sverige.. hastighetsmätare ?? passar ett svenskt instument rakt av ??? etc

för övrigt vad det gäller 951.. funderar på att investera i en sådan till våren eller är det rätt tid att köpa nu.. teoretiskt borde det vara billigare nu än till våren??
Finns det ngt speciellt att leta efter när man kollar på en 951 eller är det lika välbyggt som allt porsche gör ??


Mvh

christoffer
Last edited by Christoffer_924 on 2009-10-08 19:57:45, edited 1 time in total.
PCS 11342
PCB
924s -86 997 edition såld
928s -84 såld
951 PCV edititon

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4332
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#2 Post by Erol »

Planer på att jobba hos posten?

Alltså du tänker väll på att engelsmännen har ratten på höger sida?


/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4332
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#3 Post by Erol »

För att svara på dina frågor...

Hastighetsmätaren ska gå att bytas mot en med Km/h utan bekymmer
Framlysen kan behöva bytas om de inte går att justera om för högertrafik


/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

User avatar
Christoffer_924
Turbo-Poster
Posts: 631
Joined: 2007-03-09 21:51:35
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: borås
Contact:

#4 Post by Christoffer_924 »

Erol wrote:Planer på att jobba hos posten?

Alltså du tänker väll på att engelsmännen har ratten på höger sida?


/ Erol
ja va tusan det börjar bli långtråkigt att laga bilar dagarna i ända :lol: :lol: hiihihi
PCS 11342
PCB
924s -86 997 edition såld
928s -84 såld
951 PCV edititon

JBlom
Addict
Posts: 1064
Joined: 2007-07-16 08:35:29
Bilmodell: VW Typ3 Squareback
Location: Gävle
Contact:

#5 Post by JBlom »

Allt i England är inte högerstyrt. :)
Jonas Blom Gävle 070-2417260
PCS 11575

User avatar
Christoffer_924
Turbo-Poster
Posts: 631
Joined: 2007-03-09 21:51:35
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: borås
Contact:

#6 Post by Christoffer_924 »

men det är ju inte superlätt att hitta men letar man inte hittar man inte :P
PCS 11342
PCB
924s -86 997 edition såld
928s -84 såld
951 PCV edititon

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users