köp råd till en fin 944 som e på blocket

Forumet för dig som vill ha råd inför kommande köp av porsche 9x4/968
Post Reply
Message
Author
Elita
NA-Poster
Posts: 5
Joined: 2009-07-16 22:35:29
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: stockholm
Contact:

köp råd till en fin 944 som e på blocket

#1 Post by Elita »

http://www.blocket.se/stockholm/Porsche ... ?ca=11&w=1 Hej jag är ny här på forumet, jag har tittat på en fin 944 på blocket för 33000, bra pris vad ska jag tänka på om jag ringer och pratar.Blir glad över svar.
hurra hurra hurra hurra

snugge
Turbo-Poster
Posts: 808
Joined: 2007-03-05 02:13:14
Bilmodell: volvo

#2 Post by snugge »

nu vet jag inte hur insatt du är i modellen. men tänk på att den helflockade inredningen inte är standard och långt ifrån allas kopp av te'. kolla på flera bilar innan du slår till.

den här känns betydligt seriösare. full historik är väl inte helt vanligt på så gamla bilar. så det borde betyda att ägarna tagit väl hand om bilen.
http://www.blocket.se/vastmanland/Porsc ... ?ca=11&w=3

Elita
NA-Poster
Posts: 5
Joined: 2009-07-16 22:35:29
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: stockholm
Contact:

#3 Post by Elita »

det e sant som du säger,jag har ringt killen som har den och jag ska titta på den senare på kvällen,jag har tittat på den här modellen och de flesta har varit i så dåligt skick och alla instrument paneler har haft sprickor i så de har sett hemska ut den här flocken är fin.men jag ska titta jag gillar färgen den ser riktigt old skol det tycker jag är fint.tack för ditt svar.
hurra hurra hurra hurra

Elita
NA-Poster
Posts: 5
Joined: 2009-07-16 22:35:29
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: stockholm
Contact:

#4 Post by Elita »

Den röda har jag tittat på den ser inte alls ut som på bild den har skavanker på lacken och den är sliten i inredningen.även med full historik så har de knappt byt någonting.bara besiktings papper och sånt.
hurra hurra hurra hurra

User avatar
Mr Dezent
Carrera-Poster
Posts: 389
Joined: 2005-07-02 21:03:02
Bilmodell: Dodge Viper -96
Årsmodell: Vet ej
Location: Karlskrona
Contact:

#5 Post by Mr Dezent »

Även jag har kikat på den röda i Västerås ...
Skicket på bilden och skicket i verkligheten är två helt olika, tyvärr till bildens fördel.
Säljaren påtalade innan jag åkte om och om igen hur fin bilen var och att jag inte skulle bli besviken.

Det faktum att jag åkte rätt långt, men inte ens brydde mig om att provköra bilen säger nog en hel del ...
Tur att man hade laptop med nätuppkoppling med sig och diverse "reservbilar" att åka och kika på istället.

Elita skriver "skavanker på lacken".
Jag vill säga att lacken är helt förstörd. Kraftigt solblekt rakt över, därtill klara nyansskiftningar mellan olika karosstycken och mitt i det solblekta (gräddvitröd) så är det dessutom fläckar efter något ...
Gick inte att få bort iaf.

Fanns även bucklor och annat på karossen som också är tvunget att åtgärdas.
Jag bad honom starta upp motorn, men ärligt så hade jag redan bestämt mig innan dess.
Nej tack!

Gluttade bara som hastigast på inredningen, eftersom jag egentligen redan bestämt mig för "nej tack!".
Men inredningen såg inte heller alltför välvårdad ut ...

Säljaren tyckte nog jag var löjlig när jag påtalade just om den solblekta förstörda lacken. Svaret jag fick kändes nästan som ett hån:
"Det går att polera upp".
Jo, tjena! Morsning, korsning!
Alla ni som försökt polera upp en kraftigt nedgången röd lack vet hur det brukar bli och hur länge resultatet brukar stå sig. Dömt att misslyckas!
Hel omlack med allt vad det innebär säger jag ...

32.000 kr säger säljaren.
Runt 15-20.000 kr är nog max vad jag skulle ge för den bilen.
Inte mer ...

Visst, jag väntade mig inte en ny bil för dessa pengar. Men skicket på den röda var så uselt att jag inte är förvånad att han fortfarande inte verkar ha fått den såld.
Och han som skröt om att "han minsann hade tre andra spekulanter som stod redo att ta den rätt av för utsatt pris".
Om någon köper denna för 32.000 kronor så är jag den första att beklaga sorgen för något annat är inte befogat.

Så varning, varning!
Slutade med att jag köpte en 9000 CS Aero istället, så det blev inget dubbelt Porsche-ägande för min del ...
Proffessionell räksmugglare
Porsche 996 C4 Cab - Dodge Viper RT/10 / Hummer H3

Elita
NA-Poster
Posts: 5
Joined: 2009-07-16 22:35:29
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: stockholm
Contact:

#6 Post by Elita »

Jag va där och titta på bilen den va riktigt fin för sin ålder,men när det va dags och betala så fick jag inte ut restrerande pengar från bankomaten min mamma hade inte satt in det jag skulle ha av henne,F-n för henne så vi får se nu om någon annan hinner före.
hurra hurra hurra hurra

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#7 Post by patand »

Jag skulle vara dj-vligt glad om min mamma betalade en bil åt mig... :lol:

Lycka till med handlandet! :D
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
A944T
Turbo-Poster
Posts: 727
Joined: 2005-09-11 17:28:55
Bilmodell: 944 Turbo S
Location: Stockholm
Contact:

#8 Post by A944T »

Elita wrote:Jag va där och titta på bilen den va riktigt fin för sin ålder,men när det va dags och betala så fick jag inte ut restrerande pengar från bankomaten min mamma hade inte satt in det jag skulle ha av henne,F-n för henne så vi får se nu om någon annan hinner före.
Hur gick det då??? :roll:
// Andreas - Porsche 944 Turbo S+ -88

www.eightball.se ~ www.speed-autoteknik.se ~ www.creceria.com ~ www.jesperracing.se

snugge
Turbo-Poster
Posts: 808
Joined: 2007-03-05 02:13:14
Bilmodell: volvo

#9 Post by snugge »

åfan. jag som rekomenderat en polare att åka o kolla på den i västerås. tur han inte åkt än!

Elita
NA-Poster
Posts: 5
Joined: 2009-07-16 22:35:29
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: stockholm
Contact:

#10 Post by Elita »

väntar till löning hoppas att den kvar. för att den va fin,fint skick.
hurra hurra hurra hurra

User avatar
andypandy
Turbo-Poster
Posts: 493
Joined: 2008-10-01 21:36:11
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1986
Location: Växjö
Contact:

#11 Post by andypandy »

Hur har det gått...såg att priset hade åkt ner en bit...
Andreas

944 N/A -86 - Såld
924 -84 / Äggskalet - Såld
944 N/A -85b - Såld
MG Midget -69
Audi A6 2.0 TFSi -06
Volvo V70 D3 -15

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users