S2-90 england

Forumet för dig som vill ha råd inför kommande köp av porsche 9x4/968
Post Reply
Message
Author
Hannes
NA-Poster
Posts: 8
Joined: 2007-08-07 09:47:03
Contact:

S2-90 england

#1 Post by Hannes »

Nu när man blivit med parkeringsplats i london så började man fundera på att köpa den där 944an som undgick en för två år sen när man flyttade från sverige. Dock är det lite läskigt att köpa bil i ett annat land så man undrar en del.


Är det nåt som skiljer förutom ändrad placering av ratten, något speciellt man borde ha koll på? Finns det något engelsk forum för 944/porsche i allmänhet ni vet som man inte måste köpa klistermärken för att få gå med i? Nån bra sida ni känner till att leta bilar på?

Jag har kollat på www.autotrader.co.uk lite och hittade denna

Verkar vara allt jag vill ha av en 944a: s2, sen årsmodell, läder, vit men är den för dyr? Dom är ju definitivt billigare över lag där än hemma i sverige, under 40000 för den, klart man vet ju inte hur risig den är mekaniskt men den ser rätt prydlig ut, tror jag. Jag har för mig att jag läste nån stans att alla 944or efter 88 hade airbags fram, stämmer det? för jag kan inte hitta den sidan igen.

Det är förstås långt ifrån säkert att det blir en 944a, flickvännens kommentar brukar vara "ska du ha en sån ful bil" fast senast blev det "det är ju du som ska köra" :) Försäkring och skatt måste jag undersöka lite mer men ni som har kollat lite längre, brukar det komma upp bilar som är billigare och/eller bättre. Milen är jag inte direkt orolig för (~20k) men visst är det alltid trevligt om det vore mindre som tex den här

Den försvinner på att den är automat, det vägrar jag ha i en sportbil.

Någon som har några konkreta tips som hjälper mig?

Det brukas behövas en giltig postkod om man ska söka på engelska sidor så min är SE1 5HB om nån behöver den av nån anledning

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users