En till 924 på blocket

Forumet för dig som vill ha råd inför kommande köp av porsche 9x4/968
Post Reply
Message
Author
Machnow
NA-Poster
Posts: 5
Joined: 2009-03-20 16:44:19
Contact:

En till 924 på blocket

#1 Post by Machnow »

Hej.

Jag var och kollade å den här http://www.blocket.se/vi/20980254.htm?ca=16_s i helgen.

Och nu sitter jag med beslutsångest över om jag ska köpa eller inte!

Bilen har ju en del fel så som:

*ROST, i bla framskärmarna, på förarsidan var det hål i nederkant så att man kunde få handen igenom och på andrasidan så var det en rostfläck stor som halva min hand och skärmen var lös i nederkant.

*Handbromsen fungerade inte.

*Oljetrycksmätaren låg över MAX hela tiden.

*Fjädringen var väldigt "svampig", kändes som man åkte en stor Amrikanare :)

*Det gick inte att sänka rutan på förarasidan.

Bra med bilen:

* Porsche :)

*Gick bra i motor och låda.

* Billig.


En liten nackdel med 924:orna är att min flickvän inte ser vägen och då blir lite åksjuk, jag trodde henne inte så hon tog en bild av vad hon såg.

(Men det är ju inte mitt problem) :wink:

Så är någon annan som provkört den?

Eller någon som har några bra synpunkter.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Richard
Turbo-Poster
Posts: 577
Joined: 2006-04-29 14:02:33
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Furulund
Contact:

#2 Post by Richard »

Miltalet är tveksamt, men det kanske framgår av besiktningspapper mm. Passagerarstolen går att höja med mellanlägg mellan stol och skena. Oljetrycksgivaren är troligen kass. Fjädring, ruta, handbroms mm är relativt enkla fel, men kolla upp rosten! ta hjälp av en lokal firma, bilprovningen eller vad som finns för att kontrollera det noga. Det kan vara så att rosten gör att bilens värde endast är skrotningspremien. 924 är för övrigt relativt billig i reparationer och underhåll. Är den besiktigad och körklar?
Porsche-F-n

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users