Hej hej ny på forumet!
Funderar på att skaffa mig en 944 turbo i förädlingssyfte. Har därför dykt upp några frågor rörande denna bil!
-Hur mycket effekt kan man plocka ur med originalgrejer rakt igenom bara genom ett chip?
-Vad skulle ett "steg 2" trim innebära på dessa motorer....större IC, avgas?
-Vilken nivå är det rimligt att lägga sig på, effekt kontra hållbarhet och pris!
-Är bilarna hållbara i största allmänhet?
-Vilka brister dras bilarna och vilka punkter ska man absolut kolla upp innan köp!
Hoppas någon har tid att inviga mig i Porsche 944 vetande så kanske det snart står en på gården!
Mvh Tobias
Hur mycket effekt pallar 951:ans motor original!
- Tobben
- S-Poster
- Posts: 118
- Joined: 2007-05-23 19:38:36
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund nu men inte från början
- Contact:
- sweanders
- Turbo-Poster
- Posts: 917
- Joined: 2004-03-29 22:25:52
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Contact:
-
- Turbo-Poster
- Posts: 408
- Joined: 2004-03-29 19:41:58
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Bjärred
- Contact:
Steg 1 med chip är väldigt prisvärt.
Tyvärr så är det sen för "steg 2" väldigt mycket som behöver bytas och man kommer snabbt upp i dubbla inköpspriset.
Hållbarheten är fantastisk om grejorna är i fräscht skick och bilen rätt inställd. Det som brukar knäcka dessa motorer är när lagerna snurrar. Exakt vad som gör det tvistas det om men nya lager och rätt lagerspel bör man ha, samt en 50 eller 60 olja.
Bengt
Tyvärr så är det sen för "steg 2" väldigt mycket som behöver bytas och man kommer snabbt upp i dubbla inköpspriset.
Hållbarheten är fantastisk om grejorna är i fräscht skick och bilen rätt inställd. Det som brukar knäcka dessa motorer är när lagerna snurrar. Exakt vad som gör det tvistas det om men nya lager och rätt lagerspel bör man ha, samt en 50 eller 60 olja.
Bengt
951-91, egna chip (och alldeles för mycket pengar spenderade)
Who is online
Users browsing this forum: No registered users