Större Repor
- Millen
- Turbo-Poster
- Posts: 957
- Joined: 2005-09-17 09:43:48
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo
- Årsmodell: 1987
- Location: Trollhättan
- Contact:
Större Repor
Bilfirman som reparerade min motor gjorde repor i min front som har gått en bra bit in i klarlacken. Dem har lovat att polera bort reporna nästa veckan. Är det möjligt att polera det såpass att dem försvinner även om dem är djupa?
Porsche 944 Turbo -87
- Joakim
- Forum founder
- Posts: 1248
- Joined: 2004-03-18 15:01:12
- Telefon: 0707566691
- Bilmodell: Ingen Porsche just nu
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Linköping
- Contact:
Sånt här är nog det tråkigaste man kan råka ut för, om man lämnar in sin fina bil för reparationer. Det är ytterst ovarsamt av mekanikern, men en olycka kan förvisso hända. Då är det på sin plats att mekanikern visar sin heder och berättar om fadäsen. Hur som helst skall åkomman på bilen alltid åtgärdas, och med ett trevligt bemötande från dig som kund kan du tjäna på ett ännu bättre utfört backjobb, annars blir man lätt en "jobbig kund" - och jag inbillar mig att ingen tycker att det är kul att lägga ner "det lilla extra" i ett sådant sammanhang.
Personligen har jag slutat besöka en lokal verkstad som alltid drog in massa skit på mattorna i bilen, och lämnade oljiga fingeravtryck i serviceboken och på växelspakslädret. Natruligtvis är sådana saker inget att bråka om, men jag tycker att det säger ganska mycket om huruvida de respekterar dig som kund och bilen som sådan. Man får liksom intrycket av att dom är lika slavriga med arbetet också.
För att föröska svara på din fråga så kan ett proffs göra underverk med repor, men låt dem gärna poléra hela bilen. Annars lär du sannolikt råka ut för nyansskillnader vilket är mindre upphetsande. Men ser du grundlacken, eller fastnar med tumnageln i repan är det nog tyvärr svårt att hoppas på att de kommer åtgärda problemet till fullo.
Personligen har jag slutat besöka en lokal verkstad som alltid drog in massa skit på mattorna i bilen, och lämnade oljiga fingeravtryck i serviceboken och på växelspakslädret. Natruligtvis är sådana saker inget att bråka om, men jag tycker att det säger ganska mycket om huruvida de respekterar dig som kund och bilen som sådan. Man får liksom intrycket av att dom är lika slavriga med arbetet också.
För att föröska svara på din fråga så kan ett proffs göra underverk med repor, men låt dem gärna poléra hela bilen. Annars lär du sannolikt råka ut för nyansskillnader vilket är mindre upphetsande. Men ser du grundlacken, eller fastnar med tumnageln i repan är det nog tyvärr svårt att hoppas på att de kommer åtgärda problemet till fullo.
http://www.turnclear.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nonakedtires.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blackantenergy.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nonakedtires.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blackantenergy.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Millen
- Turbo-Poster
- Posts: 957
- Joined: 2005-09-17 09:43:48
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo
- Årsmodell: 1987
- Location: Trollhättan
- Contact:
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Känner du repan i lacken med nageln (som ovanstående uttalade sig om) så är det tyvärr kört o ny lack ska på, däremot är det en baggis för proffs att fixa en sådan skada!
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- Favst
- S2-Poster
- Posts: 253
- Joined: 2006-05-27 09:48:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Falkenberg
- Contact:
Inte nödvändigtvis, faktiskt .. det hänger en hel del på lackens egenskaper också lite - om den är mjuk eller hård, om den tåls att poleras hårt på osv.
Men kontenta; för det mesta går allt att fixa sålänge det sitter på plåt. Däremot att polera på levande material kan vara ett h-vete.
Lär ju lösa sig, annars får de ju stå för omlacken såklart. Ingen mening att svettas över det - du verkar ju sitta lugnt, iom. att de tagit sig an saken till handling så att säga..
Men kontenta; för det mesta går allt att fixa sålänge det sitter på plåt. Däremot att polera på levande material kan vara ett h-vete.
Lär ju lösa sig, annars får de ju stå för omlacken såklart. Ingen mening att svettas över det - du verkar ju sitta lugnt, iom. att de tagit sig an saken till handling så att säga..
Johan Kullberg
[url=http://www.garaget.org/?car=30257]Svart Porsche 944 N/A -84[/url] <-- TILL SALU!!
[url=http://www.garaget.org/?car=59208]Gul Porsche 944 N/A -84[/url]
[url=http://www.garaget.org/?car=30257]Svart Porsche 944 N/A -84[/url] <-- TILL SALU!!
[url=http://www.garaget.org/?car=59208]Gul Porsche 944 N/A -84[/url]
Who is online
Users browsing this forum: No registered users