Fräscha upp vingen?

Bilvårdsforum:
Diskutera metoder och lämpliga produkter för att hålla din bil i fint skick.
Post Reply
Message
Author
Harpin
Addict
Posts: 1121
Joined: 2010-09-07 16:47:31
Bilmodell: 924 -85 /931 -81
Årsmodell: 1981
Location: Stockholm/Värmdö
Contact:

Fräscha upp vingen?

#1 Post by Harpin »

Tjoo.

Min vinge är säkert som många andras trött. Vad använder ni för medel? Vad är den gjord av för material?

User avatar
nfrma
NA-Poster
Posts: 40
Joined: 2008-11-02 12:50:06
Bilmodell: 996
Årsmodell: Vet ej
Location: Trollhättan
Contact:

Re: Fräscha upp vingen?

#2 Post by nfrma »

Uppsök en sportdykarbutik och köp en tub med "fett" som dykarna har och smörjer in O ringar och gummidetaljer med. Funkar kanon (vet dock inte vad det heter).

Håller det svarta svart och fint lääänge :D

MVH/ nfrma

User avatar
jockes
Carrera-Poster
Posts: 380
Joined: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Location: Norrköping
Contact:

Re: Fräscha upp vingen?

#3 Post by jockes »

Vet att det var någon här som använde sig av finare sandpapper med gott resultat. Tyvärr hittade jag inte tråden när jag sökte efter den.
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.

User avatar
YocaL
Turbo-Poster
Posts: 676
Joined: 2007-04-24 16:25:31
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Jönköping
Contact:

Re: Fräscha upp vingen?

#4 Post by YocaL »

Fast ärligt talat..
Nu är det mycket "fixarfrasse"tips här, och det är inte så att jag säger att de inte funkar.
Men istället att riskera någonting så finns det fullt med olika "bumpershine"medel ute i bildelsbutikerna, är det inte bara lättare att köpa nåt sånt som är gjort för ändamålet?

Själv tycker jag Vista är bäst (tyvärr rätt dyrt, men det räcker också riktigt länge), detta hittar du bl a. på prorecond.se. och det har inte lätt för att se flammigt ut som visssa medel kan göra.
Sen har du även Glym's version som du kan köpa på Mekonomen, det är också helt ok.
Men som sagt, det finns medel till detta. :)

Lycka till!
/ Johan Roberg
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14393/][b] Biltråd[/b][/url]

Harpin
Addict
Posts: 1121
Joined: 2010-09-07 16:47:31
Bilmodell: 924 -85 /931 -81
Årsmodell: 1981
Location: Stockholm/Värmdö
Contact:

Re: Fräscha upp vingen?

#5 Post by Harpin »

Fixade till min vinge för några veckor sedan med dessa produkter:



Image

och


Image

Fick även ett läskigt tips av en billackerare när jag fixade ett lackstift, han sa att köp vanlig svart matt sprayfärg på macken och spraya... Förstår dessutom inte varför han inte ville sälja det när han själv visade på hyllan..

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users