Teknik att laga stolar, intrumentbräda etc.

Bilvårdsforum:
Diskutera metoder och lämpliga produkter för att hålla din bil i fint skick.
Post Reply
Message
Author
Toto
NA-Poster
Posts: 22
Joined: 2010-04-28 10:05:16
Bilmodell: Porsche 944 - 84
Location: Kristianstad
Contact:

Teknik att laga stolar, intrumentbräda etc.

#1 Post by Toto »

Var inne på Blocket och letade porscheprylar och trillade över en tjänst: http://www.COLORGLO.se" onclick="window.open(this.href);return false;. Företaget finns bla. i Helsingborg och hävdar att dom kan laga/renovera slitna och trasiga skinn, plast, vinyldetaljer mm. Hade lite mailkontakt med en snubbe där och han sa att dom bla jobbade mycket med Porsche Center.

Någon som har erfarenhet av deras tjänster? Har själv en sliten inredning (stol, ratt och bräda i vanlig ordning) och tycker det verkar super om det skulle funka för en billig peng. En trasig stol skulle kosta ca 650:- att få ordning på och det låter ju bra!

User avatar
Jesper von Wowern
Turbo-Poster
Posts: 678
Joined: 2007-07-05 12:40:22
Telefon: 0701751401
Bilmodell: 912-65, 944-84
Årsmodell: 1984
Location: Vellinge
Contact:

Re: Teknik att laga stolar, intrumentbräda etc.

#2 Post by Jesper von Wowern »

:shock: Bilderna i deras galleri verkar ju lovande. Jag skall nog hälsa på dem i Malmö (Kvalitetsvägen låter ju också bra :lol: ) och visa upp min välspruckna instrumentbräda.
/Jesper von Wowern

Lille Svart: www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=18572

Toto
NA-Poster
Posts: 22
Joined: 2010-04-28 10:05:16
Bilmodell: Porsche 944 - 84
Location: Kristianstad
Contact:

Re: Teknik att laga stolar, intrumentbräda etc.

#3 Post by Toto »

Återkom när du pratat med dom, väldigt intressant! Kan ju vara rena guldgruvan för Porscheägare :D

User avatar
Jesper von Wowern
Turbo-Poster
Posts: 678
Joined: 2007-07-05 12:40:22
Telefon: 0701751401
Bilmodell: 912-65, 944-84
Årsmodell: 1984
Location: Vellinge
Contact:

Re: Teknik att laga stolar, intrumentbräda etc.

#4 Post by Jesper von Wowern »

Malmökillarna gav ett seriöst intryck och var mycket trevliga. De har även plåt- och lackverksamhet och gör tydligen mycket arbeten åt PC Syd.

De tittade på min bräda, som är väldigt sprucken med "åsar" i sprickorna och tydligen även mättad med silikon (blankmedel som är väldigt sprickbefrämjande). För att kunna göra jobbet behöver brädan komma ur bilen, något som de kan ordna men som tar tid och kostar. Om jag skulle lämna in min bräda urtagen så räknade de med att det skulle kosta högst 3.000 kr. Priset är beroende av tidsåtgången och bara tvätta bort all silikon från min beräknades till 1 - 1,5 timmar. Renare bräda med mindre och eller färre sprickor skulle gå snabbare och bli billigare. Det bästa för min del är således att hitta ett bättre utgångsmaterial att lämna in löst.

Kundmottagaren heter Antoni och nås på 040-607 70 80.
/Jesper von Wowern

Lille Svart: www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=18572

Toto
NA-Poster
Posts: 22
Joined: 2010-04-28 10:05:16
Bilmodell: Porsche 944 - 84
Location: Kristianstad
Contact:

Re: Teknik att laga stolar, intrumentbräda etc.

#5 Post by Toto »

Var inne på coverlays hemsida precis och tycker att det verkar vara en helt ok lösning för en billig peng tills man får får sig att byta ut hela brädan! Läste här på forumet att någon hade ngon erfarenhet av dessa men det var ett tag sen. Ingen annan som provat eller hört något från deras dash covers? Tekniken är tydligen sådan att man får ett helt skal som man helt enkelt lägger ovanpå den gamla brädan utan att behöva montera ur den.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users