Lämpligt klimat för polering?
-
- Carrera-Poster
- Posts: 365
- Joined: 2004-03-29 10:06:20
- Bilmodell: Porsche 944 turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: STHLM
- Contact:
Lämpligt klimat för polering?
Hur varm måste yttertemperaturen för att man skall polera och vaxa bilen? Många säger att det bör vara kring 20 grader men skall jag som har kallgarage vänta på den temperaturen lär jag inte få bilen vaxad på länge.
Fungerar vissa produkter bättre i kallare klimat än andra?
Fungerar vissa produkter bättre i kallare klimat än andra?
Mvh/ Jimmy
http://www.garaget.org/JimProfit
http://www.garaget.org/JimProfit
- Magnus Åkerqvist
- S2-Poster
- Posts: 248
- Joined: 2004-03-29 11:40:39
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Hässleholm
- Contact:
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Är det för kallt kan det vara ett helsikesgöra då det i princip inte går att polera bort vaxhinnan.. Så varning utfärdas!
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- John
- Site Admin
- Posts: 570
- Joined: 2004-03-18 10:03:23
- Bilmodell: 964 Jubileum 1994
- Årsmodell: 1994
- Location: Kalmar
- Contact:
-
- Carrera-Poster
- Posts: 365
- Joined: 2004-03-29 10:06:20
- Bilmodell: Porsche 944 turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: STHLM
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 57
- Joined: 2004-04-04 15:01:30
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Höör
- Contact:
Ha inte för bråttom! Plåten bör vara rumsvarm.
Jobba inte i direkt sol. Låt vaxet torka in och även om det är jobbigt, kör med handkraft och mjuka trasor. Strunta i alla dessa billiga polermaskiner. Man skall älska sin bil för att göra ett sådant jobb, men du får ett kanonresultat!
Glöm inte att rengöra lacken först innan du vaxar!
För oss här ute bland bensinmackarnas helt "underbara "snabbvax, finns tyvärr inte mycket val.
Kolla med en kompis som jobbar på beg. bilhandeln. Dessa har supergrejor som kan åteställa lacken helt enormt. Livskvaliten är kanske inte i topp, men varar över sommaren.
Men, men satsa på ett bra vax, även om det är dyrare och glöm inte det viktiga (tråkiga) förarbetet
MMvh. janne
Jobba inte i direkt sol. Låt vaxet torka in och även om det är jobbigt, kör med handkraft och mjuka trasor. Strunta i alla dessa billiga polermaskiner. Man skall älska sin bil för att göra ett sådant jobb, men du får ett kanonresultat!
Glöm inte att rengöra lacken först innan du vaxar!
För oss här ute bland bensinmackarnas helt "underbara "snabbvax, finns tyvärr inte mycket val.
Kolla med en kompis som jobbar på beg. bilhandeln. Dessa har supergrejor som kan åteställa lacken helt enormt. Livskvaliten är kanske inte i topp, men varar över sommaren.
Men, men satsa på ett bra vax, även om det är dyrare och glöm inte det viktiga (tråkiga) förarbetet
MMvh. janne
- Magnus Åkerqvist
- S2-Poster
- Posts: 248
- Joined: 2004-03-29 11:40:39
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Hässleholm
- Contact:
Nej dem billiga maskinerna är inget och ha.. men du får en vettig från lahega för 3000kr med 10 års garanti. rätt bra investering =)jaganz wrote:Ha inte för bråttom! Plåten bör vara rumsvarm.
Jobba inte i direkt sol. Låt vaxet torka in och även om det är jobbigt, kör med handkraft och mjuka trasor. Strunta i alla dessa billiga polermaskiner. Man skall älska sin bil för att göra ett sådant jobb, men du får ett kanonresultat!
Glöm inte att rengöra lacken först innan du vaxar!
För oss här ute bland bensinmackarnas helt "underbara "snabbvax, finns tyvärr inte mycket val.
Kolla med en kompis som jobbar på beg. bilhandeln. Dessa har supergrejor som kan åteställa lacken helt enormt. Livskvaliten är kanske inte i topp, men varar över sommaren.
Men, men satsa på ett bra vax, även om det är dyrare och glöm inte det viktiga (tråkiga) förarbetet
MMvh. janne
Man kan inte få lika bra resultat för hand tyvärr.
Sonax har vax som funkar utmärkt i direkt soljus =)
[size=75] Magnus Åkerqvist [/size]
- John
- Site Admin
- Posts: 570
- Joined: 2004-03-18 10:03:23
- Bilmodell: 964 Jubileum 1994
- Årsmodell: 1994
- Location: Kalmar
- Contact:
Att säga att alla billiga maskiner är skit är fel enligt mig. Jag kör med både roterande och occilerande maskin i prisklassen 3000-6000kr MEN den occilerande dubbelhuvade maskinen som finns på micro för 995kr och även på någon annan firma för 495kr är faktiskt en helt ok maskin skall man veta.
Hade jag bara putsat min egen bil 2ggr per år så hade jag lätt klarat mig med en sådan.
MEN alla övriga maskiner för hemmabruk jag sett kan jag hålla med om bara är skit, då är det bättre att gno för hand..
Hade jag bara putsat min egen bil 2ggr per år så hade jag lätt klarat mig med en sådan.
MEN alla övriga maskiner för hemmabruk jag sett kan jag hålla med om bara är skit, då är det bättre att gno för hand..
[size=84][b]Mvh John Johansson[/b][/size]
[size=84][b]www.garaget.org/mrjohn[/b][/size]
[size=84][b]www.garaget.org/mrjohn[/b][/size]
- mans71
- S-Poster
- Posts: 181
- Joined: 2004-03-30 08:07:16
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Vadstena
- Contact:
Jag har äger nog en sån - en skit-maskin alltså... Föll för frestelsen att köpa en för 795:- (har jag för mig den kostade). Den har en frotté-duk som man drar över trissan. Helt värdelös - det enda resultatet blir att vax skvätter överallt och så får man "glas-fingrar"...
[b]Måns Larsson[/b]
Bil just nu: Ingen
Tidigare kärror: 944t - 86, 924t - 85, 944 n/a - 84
[i]Citerat från en instruktionsbok av ett amerikansk armefordon;
"If it ain’t broken – don’t fix it!"[/i]
Bil just nu: Ingen
Tidigare kärror: 944t - 86, 924t - 85, 944 n/a - 84
[i]Citerat från en instruktionsbok av ett amerikansk armefordon;
"If it ain’t broken – don’t fix it!"[/i]
- John
- Site Admin
- Posts: 570
- Joined: 2004-03-18 10:03:23
- Bilmodell: 964 Jubileum 1994
- Årsmodell: 1994
- Location: Kalmar
- Contact:
- Anders Larsson
- Addict
- Posts: 1063
- Joined: 2004-03-29 12:09:46
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Finspång alt Loftahammar
- Contact:
-
- Carrera-Poster
- Posts: 365
- Joined: 2004-03-29 10:06:20
- Bilmodell: Porsche 944 turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: STHLM
- Contact:
- John
- Site Admin
- Posts: 570
- Joined: 2004-03-18 10:03:23
- Bilmodell: 964 Jubileum 1994
- Årsmodell: 1994
- Location: Kalmar
- Contact:
-
- Carrera-Poster
- Posts: 365
- Joined: 2004-03-29 10:06:20
- Bilmodell: Porsche 944 turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: STHLM
- Contact:
- John
- Site Admin
- Posts: 570
- Joined: 2004-03-18 10:03:23
- Bilmodell: 964 Jubileum 1994
- Årsmodell: 1994
- Location: Kalmar
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users