944 turbo -86 orginalstuk med vass motor SÅLD!
Posted: 2007-01-11 22:11:22
Har sålt min mycket fina S2:a röd o lätt uppgraderad. Helt underbar bil i 3 år. Nu ska jag prova en turbo -86. Svensksåld 13 000 mil och ser ut som en orginalbil men skenet bidrar.
Kupé:
Oxblod skinninredning
RUF-ratt
Växelspak, shortshift
AC
Saknar bakrutetorkare och centrallås
Utanpå:
Mörk grå metalick
Gemballaläpp, Sandén
Ny framruta
Delvis omlackerad, mycket fin med lackade handtag med Porschegravyr, snyggt (är det orginal på alla?)
Drivlina:
Helrenoverad motor Area 951/Jonas (här på sidan) 2004 vid 11.000 mil
NA kamaxel
Honade cylinderlopp med tillsats
Nya kolvar osv.
Renoverad topp med nya v.styrningar
Nya spridare Seimens 630 cc
Ny turbo KKK 26/8 (Flowpreppad)
Modifierad intercooler med större tryckrör
Öppet luftfilter (i vä. framskärm)
Öppen vevhusventilation med catchtank
Ny bränsleregulator 1:1.2
Har ännu inte koll på modell av wastegate
S2-låda med diff. (relativt ny enligt Sandén)
Ny förstärkt koppling och urtrampningslager
Väghållning:
996 ok med borrade skivor fram orginal bak
Bilstein grupp N HR-fjädrar
Cupfälgar 17 tum med 225 fram och 255 bak, Goodyear Eagel F1
Som grädde på moset finns motorstyrning Civinco BC 500 med 3 mappade program.
Kupé:
Oxblod skinninredning
RUF-ratt
Växelspak, shortshift
AC
Saknar bakrutetorkare och centrallås
Utanpå:
Mörk grå metalick
Gemballaläpp, Sandén
Ny framruta
Delvis omlackerad, mycket fin med lackade handtag med Porschegravyr, snyggt (är det orginal på alla?)
Drivlina:
Helrenoverad motor Area 951/Jonas (här på sidan) 2004 vid 11.000 mil
NA kamaxel
Honade cylinderlopp med tillsats
Nya kolvar osv.
Renoverad topp med nya v.styrningar
Nya spridare Seimens 630 cc
Ny turbo KKK 26/8 (Flowpreppad)
Modifierad intercooler med större tryckrör
Öppet luftfilter (i vä. framskärm)
Öppen vevhusventilation med catchtank
Ny bränsleregulator 1:1.2
Har ännu inte koll på modell av wastegate
S2-låda med diff. (relativt ny enligt Sandén)
Ny förstärkt koppling och urtrampningslager
Väghållning:
996 ok med borrade skivor fram orginal bak
Bilstein grupp N HR-fjädrar
Cupfälgar 17 tum med 225 fram och 255 bak, Goodyear Eagel F1
Som grädde på moset finns motorstyrning Civinco BC 500 med 3 mappade program.