951 -85 street and trackNU ÄR DEN BÄNKAD!!!

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Message
Author
JBlom
Addict
Posts: 1064
Joined: 2007-07-16 08:35:29
Bilmodell: VW Typ3 Squareback
Location: Gävle
Contact:

Re: 951 -85 street and trackNU ÄR DEN BÄNKAD!!!

#76 Post by JBlom »

Hur går det med Bubblan då? :)
Jonas Blom Gävle 070-2417260
PCS 11575

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4332
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: 951 -85 street and trackNU ÄR DEN BÄNKAD!!!

#77 Post by Erol »

karpis wrote:Tog och städade ut lite papper ur byrån och hittade mitt gamla bänkningspapper på 951:an:)
såhär ser effekt och vridkurvan ut.

Image
Du ser ut att ha rätt så sent laddtryck. Har du planer på mer effekt, om inte så borde du kunna gå ner i storlek på turbo för att få bättre respons. Vid vilket laddtryck och vad för bränsle är motorn bänkad?

/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

karpis
S2-Poster
Posts: 284
Joined: 2004-04-03 13:40:08
Bilmodell: Porsche 951
Location: Dala-Husby
Contact:

Re: 951 -85 street and trackNU ÄR DEN BÄNKAD!!!

#78 Post by karpis »

JBlom wrote:Hur går det med Bubblan då? :)
Jodå det går bra,men jag tror inte den kommer ut i sommar,har för mycket detaljer kvar att göra samt att jag är välldigt sugen att skruva Porsche:)

karpis
S2-Poster
Posts: 284
Joined: 2004-04-03 13:40:08
Bilmodell: Porsche 951
Location: Dala-Husby
Contact:

Re: 951 -85 street and trackNU ÄR DEN BÄNKAD!!!

#79 Post by karpis »

Erol wrote:
karpis wrote:Tog och städade ut lite papper ur byrån och hittade mitt gamla bänkningspapper på 951:an:)
såhär ser effekt och vridkurvan ut.

Image
Du ser ut att ha rätt så sent laddtryck. Har du planer på mer effekt, om inte så borde du kunna gå ner i storlek på turbo för att få bättre respons. Vid vilket laddtryck och vad för bränsle är motorn bänkad?

/ Erol
Hej
jag tycker den känns stark och vaknar bra fast diagrammet visar som den gör. jag har 1.5 bar i laddtryck och körde med V-power på bänkningen.
man skulle nog kunna testa att avansera kammen ytteligare.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users