951 -85 street and trackNU ÄR DEN BÄNKAD!!!

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Message
Author
karpis
S2-Poster
Posts: 284
Joined: 2004-04-03 13:40:08
Bilmodell: Porsche 951
Location: Dala-Husby
Contact:

#46 Post by karpis »

jag har Autronic...skulle du kunna PM ditt nummer skull vilja ringa o prata med dig lite,du som har erfarenhet när det gäller effekt på 951:)

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 665
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

#47 Post by Corleone »

Det kommer här: 070-591 49 00, inte för tidigt... inte för sent...
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

karpis
S2-Poster
Posts: 284
Joined: 2004-04-03 13:40:08
Bilmodell: Porsche 951
Location: Dala-Husby
Contact:

#48 Post by karpis »

tackar!
där lugnt,ringer nångång på dan imorn..ska till garaget imorn o fortsätta inkörningen av motorn...

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 665
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

#49 Post by Corleone »

Inkörning... vad är det?
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

karpis
S2-Poster
Posts: 284
Joined: 2004-04-03 13:40:08
Bilmodell: Porsche 951
Location: Dala-Husby
Contact:

#50 Post by karpis »

jag menar att köra motorn o checka allt,kolla oljan vattnet och leta efter läkage o sånt..:)

snugge
Turbo-Poster
Posts: 808
Joined: 2007-03-05 02:13:14
Bilmodell: volvo

#51 Post by snugge »

Last edited by snugge on 2008-03-12 22:41:16, edited 1 time in total.

karpis
S2-Poster
Posts: 284
Joined: 2004-04-03 13:40:08
Bilmodell: Porsche 951
Location: Dala-Husby
Contact:

#52 Post by karpis »

tackar! jag bor i Avesta Dalarna

karpis
S2-Poster
Posts: 284
Joined: 2004-04-03 13:40:08
Bilmodell: Porsche 951
Location: Dala-Husby
Contact:

#53 Post by karpis »

Hej

gå var man tillbaka från mappningen då,allt gick inte så smärtfitt som jag önskat..men men motorn höll ihop o det äe huvudsaken:)
åkte till ppf imorse,lastade av bilen åtta,riggade upp den på dynapacken..klockan 9,30 körde vi igång o började mappa lite,allt gick bra tills vi började komma upp lite i effekt,det visade sig att pumpen jag monterat levererade inte allsvad den var specad till,den skulle räcka till 650hk enligt dalhems,men det börja sina redan vid 340hk,då gick motorn snålt!!..tog ner pumpen o grabbarna på ppf tittade på den o skrattade,tydligen var det nån billighetspump typ kina kvalite:( som tur var hadde dom en Bosch 044 satte dit den och det var frid o fröjd,är lite besviken att dom inte viste bättre på dalhems,3tim gick åt spillo samt fick köpa en till pump:( ska ringa till dom o höra vad dom har att säga..
tillbaka till mappningen,började köra igen men eftter ett tag saknade vi ladd nästan helt o hållet,plockade ner wastegaten o såhg att fjäderspännarskruven hadde skruvat ur sig,tillbaka med den o vi hadde ladd igen:)
sen kom vi till nästa problem,mitt tändsystem visade sig vara för klent,misstände rejält,plockade ur stiften o knackade ihop dom så att vi hadde 0,5 gapp bara..sen var det dags att prova igen,efter några svep fick vi ut 380hk och 458NM i motorn vid 1,5bar misstände lite forfarande,alltså finns lite att förbättra,eller rättare sagt mycket:) kan ju tillägga att jag sjusterade kammen endast 1mm från en setupp,o det gav 51hk bara det,F-n vad viktigt det är med kaminställningen..varvstoppet lades på 6700v..
summan av allt detta är att jag får vara någålunda nöjd,har bilen hemma o motorn är hel:) men kommer att uppgradera min tändning så småningom..jag hadde räknat med ca 400 i motorn,så långt ifrån var det inte:) körde med V-power men kommer att köra med E85 så småningom..
Last edited by karpis on 2015-02-01 11:05:24, edited 1 time in total.

karpis
S2-Poster
Posts: 284
Joined: 2004-04-03 13:40:08
Bilmodell: Porsche 951
Location: Dala-Husby
Contact:

#54 Post by karpis »

Nu har man köpt en riktigt tänding:) ska ta o montera den om ett par veckor..
lägger även in en bild på min verktygsvagn som jag pinstripade:)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 665
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

#55 Post by Corleone »

Ahhh, samma tändning som jag har, den blir du nöjd med. Kan säga att det är härrejösses gnistor, akta fingarna!
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

karpis
S2-Poster
Posts: 284
Joined: 2004-04-03 13:40:08
Bilmodell: Porsche 951
Location: Dala-Husby
Contact:

#56 Post by karpis »

Låter lovande:) ska se upp med fingrarna..håller på skriver ner en etanol mapp som jag tänker testa när sommaren närmar sig,börjar med ganska safe tändning..

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 665
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

#57 Post by Corleone »

Jo, du vet ju hur en etanolmapp kan se ut nu...
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

karpis
S2-Poster
Posts: 284
Joined: 2004-04-03 13:40:08
Bilmodell: Porsche 951
Location: Dala-Husby
Contact:

#58 Post by karpis »

ja men jag vågar inte köra den rätt av,ska köra lite snällare tändning att börja med

User avatar
tkgb
Turbo-Poster
Posts: 413
Joined: 2004-04-01 17:47:04
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1991
Location: Falkenberg
Contact:

#59 Post by tkgb »

Hej Karpis!
Såg att du fick mycket mer effekt när du justerade kammen från rek. inställning
Jag har samma enem slipade kam som du så jag undrar om du backade eller ställde fram kammen 1 mm

mvh tommy

karpis
S2-Poster
Posts: 284
Joined: 2004-04-03 13:40:08
Bilmodell: Porsche 951
Location: Dala-Husby
Contact:

#60 Post by karpis »

jag ställde fram den..då får man effekten tidigare..

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users