Goda besked Jon!
Om 044-pumpen gör jobbet så är det egentligen bara annat bränslefilter, sensor för att mäta % etanol som behövs inom det området inför nästa session på rulle.
Finns en stump gummislang kvar bak vid tanken så lär byta den nu när resterande är utbytt, med hänsyn till slangens ålder samt att spriten ej är lika förlåtande mot gummit.
Alla bränsleledningar är i övrigt bytta till ProGold-varianten jag köpte från:
https://www.thinkauto.com/acatalog/On_l ... gs_82.html
Fick känna på skillnaden när jag böjde andra liknande slangar och jämförde med de jag valde, som var betydligt flexiblare.
Original fuel rail vart sunkig efter att bilen stod ett bra tag så gjorde det lätt för mig och beställde en ny från Lindsey och som bränsletryckregulator använde jag en begagnad justerbar AEM.
Cédric:
Jo, så sant, man blir bara så nyfiken på hur det skulle se ut om man flyttade upp registret lite.
Kan faktiskt testa på det senare och fokusera lite mer på vad som ska hålla mig på plats i bilen samt bilen på banan.
Varit i tankarna om att jag vill ha möjlighet att byta avgashus beroende på vilken bana i framtiden också.
DLS:
Tänkte be om en genomgång med involverade i programmeringen, angående alla de relationer som finns i mappningen.
Får se när det kommer någon lämplig dag där det passar alla och det kan göras i lugn och ro, eller rättare sagt i en takt där jag hänger med.
Har heller ej gjorts några riktiga testkörningar i andra väderförhållanden utomhus än, något som jag nog får vänta med till vårkanten.
Vart mest fokuserad på att kunna köra den tillbaka till garaget för egen maskin när det då hade blivit möjligt.
Nu är jag väldigt sugen på att meka vidare så man kan få känna lite på vad som skapats.