Page 3 of 7

Posted: 2007-04-24 09:55:11
by Millen
Igår var det hjulafton! Första leveransen med delar har anlänt från Lindsey Racing via Gurra på Revline Racing:

Image

J&E:
Image

Spec Stage 3+:
Image

Cometic:
Image

Raceware topplocksbult:
Image

"Baffle kit":
Image

Posted: 2007-04-24 10:44:26
by notetoself
Smaskit!

Vi får ta och spana in varandras bilar någon gång i sommar när de är körbara eftersom vi ändå bor nästgårds!

/M

Posted: 2007-04-24 10:49:23
by Millen
Tycker jag verkligen att vi får göra. Vi mekar mellan Frändefors och Färgelanda och det är ju inte särskillt långt från dig?

Posted: 2007-04-24 11:18:20
by notetoself
Millen wrote:Tycker jag verkligen att vi får göra. Vi mekar mellan Frändefors och Färgelanda och det är ju inte särskillt långt från dig?
Absolut inte. Var hänger ni då?

Posted: 2007-04-24 14:05:45
by Millen
Mike o Craig hyr lokalen en kille som heter Patrik. Han bedriver en lackeringsfirma i lokalen bredvid men jag kommer tyvärr inte ihåg namnet för tillfället... Man svänger av innan eller i Frändefors och åker mot Färgelanda iaf. Sedan tar man första "stora" vägen vänster och åker en bit till. Flicksäter har jag för mig att det heter...

Posted: 2007-05-09 21:29:35
by bosze
Gamla flicksäter skroten. Visste inte dom hade lackverkstad där?
Åkte förbi i Påskas och såg att det stod några pärlor utanför..
Detta är mina hemtrakter.
Får väl svänga in nästa gång man ser lite aktivetet..

Har ju 43mil hem så det händer inte för ofta men vi får väl se...

Posted: 2007-08-11 14:26:46
by Millen
Lite fler delar anlände för några veckor sedan. Pga försenade delar från Porsche center så hann Walléns ta sommaruppehåll innan alla delar för balancering av veven osv hade anlänt. Nu öppnar dom igen så snart ska block, vev och koppling hämtas hem från GBG igen.
Har även fått skvalpskyddet svetsat.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Posted: 2007-08-11 16:19:35
by DLS
behövs skvalp skyddet? ser dock väldigt bra ut :)

vad är det för garret turbo?
är den bolt on????

Posted: 2007-08-11 16:44:41
by Millen
Skvalpskyddet ska vara en bra förbättring när det svänger. Billigare än torrsump iaf. :)

Det är en GT3071 och för installation krävs det att man köper till lite grejjer vilket jag gjort. Måste även svetsa på en ny inlippsfläns på avgas för att kunna få ihop det. Tror det blir ungefär lika dyrt som att köpa en bolt-on fast jag får ju exakt den turbon jag vill ha.

Posted: 2007-08-11 17:43:29
by Björn.C
Kul att du snart kan få ihop den nu :) mm, ny turbo....

Posted: 2007-08-11 18:00:37
by Millen
Ohhh yeah Björn. :) Då blire Trollhätte 944 träff.

Sakta men säkert framåt.

Posted: 2007-10-09 22:09:48
by Millen
Inte blivit särskilt mycket mekande det senaste pga mycket övertid på jobbet. Fick tillbaka delarna från Walléns för ett tag sedan. Borrat block för de nya kolvarna, balanserad vev och koppling. Separat och tillsammans. Vägda och balanserade stakar, ny startkrans och svarvat svänghjul. Motorbygget har dröjt lite då polaren jag ska meka ihop den med håller på att flytta. Har monterat isär framvagnen, bromsar och fjäderben för renoveringar och förbättringar.

Image

Image

Image

Image

Image

Posted: 2007-10-09 22:47:32
by DLS
hm du kan väl skänka din spec 3 koppling till mig istället :roll:

mek mek

Posted: 2007-10-21 14:09:31
by Millen
Nu har framvagnen blästrats och gjorts iordning för lack. Bussningar från Jon har anlänt. Kikade äver förbi hemma hos Sandén och inhandlade ett begagnat väghållningskit. Ska funka bra allround. Blev även nya hjullager fram.

DLS: Du fårskriva det på önskelistan lagom till "h-jul" så ska jag se vad hjultomten kan ordna. :P

Fjäderben fram,sänkt fjäderplatta, Bilstein Clubsportinsatser, TurboCup 80Nm fjädrar. Bak Koni 968 Clubsport med 30Nm hjälpfjäder ("Kanelbulle")

Image

Image

Image

Posted: 2007-10-21 14:14:42
by Karl Birgander
Förminska gärna bilderna liiiiite i alla fall....