KBM wrote:Är det något ni vill ha gjort så skicka iväg ett pm, mer komplicerat det är så är det roligare att jobba med det=)
Och ju roligare det är desto billigare blir det...
Skämt o sido, du kan väl fundera på vad ett konverteringskit för elektronisk insprutning till 924 Turbo skulle kosta (givetvis inte inklusive spridare osv, utan bara de delar som du tillverkar). Jag tror det kan finnas flera intresserade.
Jo det ska kollas upp, har ju som sagt två kitt snart klara.
Jag vet inte ens vad dessa fula aluminium prylarna går lös på.
Lite skillnad på kvalite
Den som aldrig kommer med dumma frågor tänker aldrig.
Det händer att jag åker till garaget och mekar, men det är inte så ofta tyvärr.
Lite saker som är klara:
Avgassytem på plats med Lamdasond och wastegate.
Adapterplattor till WG:n och lambdasond uttaget på avgasröret är tillverkat av Johan, tackar.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Nu är nästan all el dragen. Givarna är testade och verkar fungera. Nästan allt på motorn är monterat. jädrar vad lång tid alla småsaker tar att fixa..
Sedan har jag och Johan påbörjat svetsning av lite grejor som skall monteras i "fas 2" med bilen. men det blir ett senare projekt att montera, till att börja med är jag glad om jag får den att fungera.
Här kommer lite bilder på "fas 2" grejorna: en omsvetsad kina intercooler rören kommer gå igenom två hål som någon tidigare ägare har gjort. Sedan har vi börjat bygga om ett insug till detta. kommentera gärna vad ni tror om konstruktionerna.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Jag dragit färdigt elen och satt en kamlägesgivare också. det var tydligen nödvändigt även om man kör med wastefire. Jag har haft problem med att säkringen går för tändspolarna, gjorde lite hemmagjord felsökning och kom fram till att ena spolen var kass. Så jag testade att starta bilen med bara en wastefirespole, dvs bara tändning på två cylindrar och bilen brummade till direkt. så imorgon skall jag beställa en ny spole. Men troligtvis hinner jag inte meka så mycket nu då jag gifter mig på lördag, men F-n va sugen man é nu.
Uppstartsförsök förra torsdagen. Hade med mig Racing som har varit här på forumet tidigare, som har god kompetens i Vems-systemet. Tyvärr så startar bilen bara på 2 cylindrar men vi hittar inget fel i kabeldragningen eller spolen (bosch motorsport wastefirespole) provar andra stift också men inget resultat mer än att spolen blir jätte varm. Så nu är vems-boxen tillbaka hos återförsäljaren för felsökning det kan vara så att ett tändsteg eller vad det nu heter har bränt i boxen, och det skulle i sådana fall kunna bero på att jag först försökte starta bilen själv med tändspolar som hade för lågt motstånd. Pust