Tänkte lägga in min Shark hos era 9xx.
Modell: Porsche928s
År: -86
Mil: 20 000
Motor: 4,7L V8
HK: 310 / 390Nm
Växellåda: 3stegs Automat
Topphastighet: Vet ej (har själv varit uppe i 260)
Fjädring: Orginal
Bromsar: Orginal
Fälgar: 16 tums orginal fälgar med 225/50 fram, 225/55 bak
AC: Ja, gamla gasen
Färd dator: Ja
El: El-stolar (för o passag), El-hissar, El-speglar, El-lucka.
Innredning: Krit Vitt skinn överallt
ABS bromsar: Ja
Dags att byta bromsbelägg= varnings lampa lyser
Dags att byta kamrem=varnings lampa lyser
Central lås: Ja
Larm: Ja
Har gjort:
Bytt fläktrem, bytt Servopumsrem, Bytt vattenpumpsrem, fixa låset på förar dörren, bytt bak s spoilern till en s4 spoiler (dyrt), Ca:10 000:- för allt. (begagnat)
Ska göra:
Uppdatera fjädring, byta fälgar o däck, byta kamrem o vattenpump(litar inte på förra ägaren om bytet), Konvertera ACn..
Övrigt:
Eftersom jag inte är en person som strävar efter att åka bana, utan bara åka och njuta i en Porsche, så är 928an perfekt. Grym komfort o lyx, och en prestanda som är bättre en vad många tror (visst, ingen gocart). Har haft den nu i två sommrar och kört en jädra massa mil i vårt vackra lanskap, och den drar ca:0,9l (lansväg), visst, en kickdown och tank mätaren sjunker (he he).
Långfärds bil=Absolut. Man är lika utvilad när man kommer fram som man var när man satte sig, det är som att sitta i en skinnfotölj. Älskar denna bil..
Ska försöka hålla bilen i orginal.
Det roliga med 928an är: Att under dessa 18 år som produktion, så tillverkades bara 60 000st, var av 30 000st gick till USA, resten fick alla andra dela på. På våra vägar så rullar det ca: 1200st Sharkar. Och i Östergötland där jag bor, så tror jag att det finns 4-5st, var av en av dom är MIN. Då förstår man ju varför man inte ser så många 928or på vägarna.
928an är en modell som man Hatar eller Älskar, jag ÄLSKAR dom....