Page 32 of 32

Re: 968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2018-05-31 07:44:43
by Jappe
Det var ett tag sedan jag uppdaterade denna tråd, så nu var det på tiden. Nya bromsskivor som är slitsade istället för de hålborrade som spricker väldigt fort. Nya belägg (Ferodo DS 3000), så nu är bilen färdig för Kinnekulle lördag och söndag med PCS.

Re: 968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2018-06-05 13:22:02
by Jappe
Solen lyste hela helgen vid Kinnekulle Ring, det var nästan för varmt för att köra bil när man inte kan köra med AC påslagen då bilen nästan ligger på kokpunkten utan AC.
På lördagen var det klasserna R1 och R2 som körde, så det var inte så många frontmotor bilar den dagen, men de som var där hängd bra med i vimlet av GT3 RS med flera.
På söndag körde b.l.a. gruppen "Klassisk", och där var det flertalet 944 och 968 tillsammans med lite äldre 911or. Man blir alltid lika imponerad av hur bra våra frontmotor bilar står sig i konkurrensen med andra Porsche modeller.
Min bil gick mycket bra med 265 fram och 285 bak. :D :#944burn:
Tack till alla trevliga 944 och 968 ägare som deltag. Hoppas vi ses på Såtenäs träffen. :#cheers:

Re: 968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2018-07-09 13:30:40
by Jappe
Lite sommarpyssel. Ny motorhuv av plast skall färdigställas.
Monterat servicelyft som lyfter 1 meter samt fixat en bekväm mekstol. Måste hitta och få tätt på ett irriterande servo läckage, samt se över kyl, fläkt mm för att få bättre kylning.
Skall också rengöra ac- och oljekylarna. Är det någon som har ett bra tips på rengöringsmedel för ac-och oljekylarna (utvändigt)?

Re: 968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2018-08-09 18:43:26
by Jappe
En bra dag hos oraklet Sandén. Sandén monterade ombyggd styrväxel från Sellholm , så nu är servo läckaget borta. Bilen känns mycket bra med den snabbare styrningen, så vi får se om det det visar sig i snabbare tider i slalom och på bana. :#cheers:

Re: 968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2018-08-09 18:51:15
by Cédric
Trevlig uppgradering, hur mycket kortare blev utväxlingen?

Re: 968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2018-08-10 09:26:11
by Jappe
Cédric wrote:Trevlig uppgradering, hur mycket kortare blev utväxlingen?
Har för mej att det var från ca 3,4 varv till 2 varv vid fullt utslag på ratten. :D

Re: 968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2018-08-10 14:20:15
by Janne J
Jag var hos Peter på förmiddagen och såg din bil, blev lite sugen på en kortare styrväxel när han berättade om fördelarna. Ska bli kul att höra dina erfarenheter efter första körningen.

Re: 968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2018-08-10 16:41:02
by Cédric
Har probat Rikards föredetta 951a i konbana med kort sryväxel. Vet inte om man verkligen blir snabbare, men det är ju kul :)

Re: 968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2018-08-10 20:37:39
by Bathory
Du såg väl hur snabb Rikard var med den Cedric? ;)

Re: 968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2022-06-18 17:08:58
by Jappe
Var på Kinnekulle idag och körde med Porscheklubben (svart grupp) i samband med att PCSR hade tävling. Fick lite bekymmer med att bilen skakade vid kraftiga inbromsningar. Snackade med en trevlig kille som tävlar med en 968 cs och han hade upplevt samma fenomen. Han trodde det berodde på att bakbromsarna gick varma. Jag har GT 3 bakbromsar liggande (både OK och skivor) men behöver en adaptrar för att kunna montera dem på bilen. Finns det någon som har adaptrar liggande eller vet var man kan få tag på, så hör av er till mej. Mobil 070-5619738 eller mail jappe968cs@gmail.comhttp://www.944sverige.com/forum/download/file. ... w&id=34722