Page 30 of 32

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2013-03-28 19:42:31
by StefanQ
Väldigt politiskt beslut...;-)...!...men du har rätt såklart.

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2013-06-14 09:01:48
by Jappe
Rikard wrote:
Jappe wrote:Kom över fyra stycken cup 3 fälgar med Michelin Pilot Sport Cup däck 255/40/17. Det skall bli kul att testa Michelindäcken på bana, då jag enbart har kört Toyo 888 på bana tidigare.
Ta det försiktigt i början, Michelindäcken har betydligt sämre grepp innan de blir varma!


Rikard
Körde Kinnekulle i söndags tillsammans med ett antal glada forum medlemmar. Kan konstatera att Rikard har helt rätt vad gäller däcken i starten, men när väl tempen har gått upp så är det riktigt bra grepp i Michelindäcken. Vi hade en mycket trevlig dag med bra väder.

Re: 968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2013-07-19 17:20:18
by Jappe
Varit på en trevlig semester vid Höga kusten. Det blev 160 mil utan bekymmer.

Re: 968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2013-08-14 15:54:28
by Jappe
Var på Kinekulle och körde med Sportvagnssällskapet i Jönköping den 1 augusti. Ett trevligt gäng och många olika bilar. Kan konstatera att våra bilar går riktigt bra, även mot nyare modeller som har klart fler hästkrafter.
Dagen slutade dock med en brusten rem till drivningen i kompressorn. Kontaktade Tim, på Raptor SC i Australien, och det visade sig att han köper remmarna till kompressorn i Tyskland. Momentum i Skövde kunde ta hem en ny rem till nästa dag. Nu är remmen bytt men jag väntar eventuellt med montering tills bilprovningen har gjort sin årliga kontroll.


Liten filmsnutt: http://www.youtube.com/watch?v=zlZvYVqzqgE" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2014-01-10 17:51:38
by martenheller
Uppgraderar du något i vinter Jappe :)?

Re: 968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2014-01-11 11:46:32
by Jappe
martenheller wrote:Uppgraderar du något i vinter Jappe :)?
Det blir ett nytt avgassystem i vinter. Har inte bestämt om det skall var 100- eller 200 cells kat än.
Larmet som håller på att djävlas skall tas bort, annars är det nog helt OK för nästa sommar.
Jag följer med intresse uppgraderingarna på din bil, det ser bra ut. :#cheers:

Re: 968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2014-01-12 01:52:46
by Erol
Om du inte (av någon speciell anledning) är orolig över avgasvärdena, skulle jag ha satsat på en 100-cellskat, Det brukar vara märkbart bättre flöde i dessa och bra flöde vill vi ha :#944burn:

Re: 968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2014-01-12 09:37:29
by martenheller
Nytt avgassystem låter najs, det innebär ju mera skönsång över Råda i sommar :).
Som Jon säger hade jag också satsat på en 100cells. Skönt för en annan som saknar katalysator helt.

Kul att du följer bygget, måste ju uppgradera för att försöka börja hänga med lite bättre!

Re: 968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2014-01-13 16:02:49
by Jappe
martenheller wrote:Nytt avgassystem låter najs, det innebär ju mera skönsång över Råda i sommar :).
Som Jon säger hade jag också satsat på en 100cells. Skönt för en annan som saknar katalysator helt.

Kul att du följer bygget, måste ju uppgradera för att försöka börja hänga med lite bättre!
100 cells kat som både Jon och Mårten föreslår hade jag först tänkt mej, men efter samtal med Peter Arkblad som skall bygga systemet kom vi fram till följande.
1) 100 cells kat behöver mycket hög värme för att besiktningen skall vara nöjda, och 200 cells kat är betydligt bättre än original.
2) Vid PCS banmöten måste klubben följa banornas miljökrav på 95 decibel och för att inte ligga för nära gränsen, så får det bli 200 cells kat.

Re: 968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2014-01-13 16:08:26
by Torbjorn968
Berätta vilken kat du bestämmer dig för. Har ett RS Barn stage 3 system, som tyvärr inte har nån kat. Det är det systemet som kan vara till salu!

Torbjörn

Re: 968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2014-01-13 23:56:26
by Dea
Jag har 100-cells på min 951:a och inga problem alls vid besiktning.

/Dea

Re: 968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2014-01-14 00:03:42
by Erol
Dea wrote:Jag har 100-cells på min 951:a och inga problem alls vid besiktning.

/Dea
Dock så har du något som Jappe inte har, en "roterande ljuddämpare" :wink:

Re: 968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2014-01-14 00:12:40
by Dea
Fast blir det nån skillnad, annat än ljudmässigt?

Re: 968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2014-01-14 08:38:14
by Jappe
Dea wrote:Jag har 100-cells på min 951:a och inga problem alls vid besiktning.

/Dea
Hej Dea
Om jag har fått rätt information så skapar en överladdning mer värme än enbart sugmatning, jag måste kunna besikta bilen utan överladdning. Rätt eller fel??

Sv: Re: 968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2014-01-14 09:57:49
by Erol
Dea wrote:Fast blir det nån skillnad, annat än ljudmässigt?
Ja, turbon slår sönder ljudet och skillnaden är rätt väsentligt.
Jappe wrote:
Dea wrote:Jag har 100-cells på min 951:a och inga problem alls vid besiktning.

/Dea
Hej Dea
Om jag har fått rätt information så skapar en överladdning mer värme än enbart sugmatning, jag måste kunna besikta bilen utan överladdning. Rätt eller fel??
Mjo, fast det är nog försumbart på tomgång/förhöjd tomgång.

Visst har du eftermarknadssprut? I så fal kan du köra med lite lägre tändning för att få varmare avgaser på låglast.



/ Erol