Page 29 of 32

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2012-09-01 21:38:04
by R924T
Väldigt fint motorrum! :#drool:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2012-09-14 15:46:02
by Jappe
Efter lång vänta kom tillslut bågen från HEIGO. Bågen var enkel att montera, men 14 kg viktökning. :D

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2012-09-27 18:36:30
by Jappe
Besiktigade bilen idag med buren monterad och den enda anmärkningen jag fick var att nummerskylten inte är godkänd och inte går igenom besiktningen nästa år. (se bild)
Kompressorn var inte på plats, men med en timmes mekande så är den på plats igen.

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2013-01-05 10:43:16
by Jappe
Kom över fyra stycken cup 3 fälgar med Michelin Pilot Sport Cup däck 255/40/17. Det skall bli kul att testa Michelindäcken på bana, då jag enbart har kört Toyo 888 på bana tidigare.

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2013-01-05 23:33:04
by Torbjorn968
Nyfiken på vad du tycker!

//T

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2013-01-06 09:54:20
by Rikard
Jappe wrote:Kom över fyra stycken cup 3 fälgar med Michelin Pilot Sport Cup däck 255/40/17. Det skall bli kul att testa Michelindäcken på bana, då jag enbart har kört Toyo 888 på bana tidigare.
Ta det försiktigt i början, Michelindäcken har betydligt sämre grepp innan de blir varma!


Rikard

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2013-01-06 11:15:42
by Dea
Var har du fått tag i den lilla nummerskylten?
En sån skulle sitta fint på min alla dagar utom just besiktningsdag.... :D

/Dea

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2013-01-06 14:11:01
by Bosse
Dea wrote:Var har du fått tag i den lilla nummerskylten?
En sån skulle sitta fint på min alla dagar utom just besiktningsdag.... :D

/Dea
Den fixar du lätt själv. I MS Word funkar.
Skriv på liggande A4 med ett smalt typsnitt. Skriv ut och laminera sidan, klipp ut, montera med hjälp av dubbelhäftande tape.
Bosse

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2013-01-06 18:53:16
by Jappe
Tack för den nya loggan Bosse. :#cheers:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2013-03-02 14:28:16
by Bosse
För några dagar sedan besökte Ronnie götet. Efter en god middag med tårta så blev det en liten present som kanske kan vara trevlig att titta på tills tjälen går ur marken.
Visst var det så att han fyllde år, men det var väll inte så mycket att orda om.
Vi hadde en riktigt trevlig kväll i vart fall.

Bosse
rbil4.jpg
rbil1.jpg
rbil3.jpg
rbil2.jpg

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2013-03-03 11:03:00
by Jappe
Tack för den fina presenten Bosse. :#cheers:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2013-03-04 07:54:02
by StefanQ
Hur lång tid uppskattar du att det tar att montera i och ur buren? Behöver man modda inredningen?
/Stefan

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2013-03-04 09:03:43
by Jappe
StefanQ wrote:Hur lång tid uppskattar du att det tar att montera i och ur buren? Behöver man modda inredningen?
/Stefan
Hej Stefan.
Det tar ca 30 minuter att montera/avmontera, det behövs inte några modifieringar utan är "bolt on".

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2013-03-28 07:49:24
by StefanQ
Det låter ju kanon, och du behöver inte ta ut stolarna eller något annat? Hur är det med baksätet. Måste det ur?

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2013-03-28 16:25:20
by Jappe
StefanQ wrote:Det låter ju kanon, och du behöver inte ta ut stolarna eller något annat? Hur är det med baksätet. Måste det ur?
Bort med baksätet, så har du inga bekymmer med i och ur montering av buren. :#cheers: