968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
Message
Author
User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

Re: 968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

#466 Post by Jappe »

Det var ett tag sedan jag uppdaterade denna tråd, så nu var det på tiden. Nya bromsskivor som är slitsade istället för de hålborrade som spricker väldigt fort. Nya belägg (Ferodo DS 3000), så nu är bilen färdig för Kinnekulle lördag och söndag med PCS.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

Re: 968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

#467 Post by Jappe »

Solen lyste hela helgen vid Kinnekulle Ring, det var nästan för varmt för att köra bil när man inte kan köra med AC påslagen då bilen nästan ligger på kokpunkten utan AC.
På lördagen var det klasserna R1 och R2 som körde, så det var inte så många frontmotor bilar den dagen, men de som var där hängd bra med i vimlet av GT3 RS med flera.
På söndag körde b.l.a. gruppen "Klassisk", och där var det flertalet 944 och 968 tillsammans med lite äldre 911or. Man blir alltid lika imponerad av hur bra våra frontmotor bilar står sig i konkurrensen med andra Porsche modeller.
Min bil gick mycket bra med 265 fram och 285 bak. :D :#944burn:
Tack till alla trevliga 944 och 968 ägare som deltag. Hoppas vi ses på Såtenäs träffen. :#cheers:

User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

Re: 968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

#468 Post by Jappe »

Lite sommarpyssel. Ny motorhuv av plast skall färdigställas.
Monterat servicelyft som lyfter 1 meter samt fixat en bekväm mekstol. Måste hitta och få tätt på ett irriterande servo läckage, samt se över kyl, fläkt mm för att få bättre kylning.
Skall också rengöra ac- och oljekylarna. Är det någon som har ett bra tips på rengöringsmedel för ac-och oljekylarna (utvändigt)?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

Re: 968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

#469 Post by Jappe »

En bra dag hos oraklet Sandén. Sandén monterade ombyggd styrväxel från Sellholm , så nu är servo läckaget borta. Bilen känns mycket bra med den snabbare styrningen, så vi får se om det det visar sig i snabbare tider i slalom och på bana. :#cheers:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Cédric
Addict
Posts: 4614
Joined: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Location: Stockholm
Contact:

Re: 968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

#470 Post by Cédric »

Trevlig uppgradering, hur mycket kortare blev utväxlingen?

User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

Re: 968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

#471 Post by Jappe »

Cédric wrote:Trevlig uppgradering, hur mycket kortare blev utväxlingen?
Har för mej att det var från ca 3,4 varv till 2 varv vid fullt utslag på ratten. :D

User avatar
Janne J
Addict
Posts: 1328
Joined: 2013-01-01 13:47:35
Telefon: 0705829625
Bilmodell: 911SC, 944S2
Årsmodell: 1990
Location: Kinna
Contact:

Re: 968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

#472 Post by Janne J »

Jag var hos Peter på förmiddagen och såg din bil, blev lite sugen på en kortare styrväxel när han berättade om fördelarna. Ska bli kul att höra dina erfarenheter efter första körningen.
PCS 13359, 911SC-82, Mustang HT 65

User avatar
Cédric
Addict
Posts: 4614
Joined: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Location: Stockholm
Contact:

Re: 968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

#473 Post by Cédric »

Har probat Rikards föredetta 951a i konbana med kort sryväxel. Vet inte om man verkligen blir snabbare, men det är ju kul :)

User avatar
Bathory
Addict
Posts: 3569
Joined: 2004-10-30 20:43:31
Bilmodell: 924
Årsmodell: 1984
Location: Grästorp
Contact:

Re: 968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

#474 Post by Bathory »

Du såg väl hur snabb Rikard var med den Cedric? ;)
Porsche 911-82 (Såld)
Porsche 931-79 (skrotad)
Porsche 944-84 (Smälld)
Porsche 924-84 (såld)
Porsche 931-79 (Såld)
Porsche 924-80 (Skrotad)
Porsche 924-84 (Såld)
Porsche 931-80 (Pågående bygge)

User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

Re: 968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

#475 Post by Jappe »

Var på Kinnekulle idag och körde med Porscheklubben (svart grupp) i samband med att PCSR hade tävling. Fick lite bekymmer med att bilen skakade vid kraftiga inbromsningar. Snackade med en trevlig kille som tävlar med en 968 cs och han hade upplevt samma fenomen. Han trodde det berodde på att bakbromsarna gick varma. Jag har GT 3 bakbromsar liggande (både OK och skivor) men behöver en adaptrar för att kunna montera dem på bilen. Finns det någon som har adaptrar liggande eller vet var man kan få tag på, så hör av er till mej. Mobil 070-5619738 eller mail jappe968cs@gmail.comhttp://www.944sverige.com/forum/download/file. ... w&id=34722
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users