951 -86 | gutshot straight

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
Message
Author
j.g
Turbo-Poster
Posts: 618
Joined: 2006-05-29 01:16:47
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: sthlm
Contact:

951 -86 | gutshot straight

#1 Post by j.g »

Last edited by j.g on 2006-08-12 00:06:51, edited 2 times in total.

User avatar
Peedster
Addict
Posts: 1170
Joined: 2004-03-29 09:39:44
Bilmodell: 924,944,968,GT2
Årsmodell: 1992
Location: Stockholm/Täby
Contact:

#2 Post by Peedster »

Helt fel! Vi är jätteintresserade och det låter som det kommer bli en grym bil! :)

Jag är intresserad av vad det är för speglar du har hittat? Har du info om dessa, vill byta mina "flaggor" mot något lättare snyggare oxå.

Verkar som vissa kan tjäna ganska bra på poker, en kille på jobbet låg 160k + under en månad, sen förlorade han iofs drygt halva beloppet...

Kan du lägga upp lite bilder på bilen?

Mvh Peter
Nuvarande:
En frontmotor
En mittmotor
En bakmotor

Porsche - Made to be driven
Peedster - Made to drive Porsche

User avatar
GLind
Turbo-Poster
Posts: 942
Joined: 2005-06-26 09:31:45
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lund/Sthlm
Contact:

#3 Post by GLind »

:thisthread: (såklart)

Jag är mycket intresserad av hur du har gjort med baksätet. Vore kul att se, antar att du har gjort ett plant utrymme av hela baksätet/baklucka.

Verkar som ett kul bygge. Hoppas att pokern går bra!
/Gustav Lind
Porsche 944 turbo, 1990 - Bengts steg 1, Lindsey racing wategate, Sänkt
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=7917]Porsche 924 turbo, 1980 - Renoveringsobjekt[/url]

j.g
Turbo-Poster
Posts: 618
Joined: 2006-05-29 01:16:47
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: sthlm
Contact:

#4 Post by j.g »

Peedster wrote: Jag är intresserad av vad det är för speglar du har hittat? Har du info om dessa, vill byta mina "flaggor" mot något lättare snyggare oxå.
det är manuella speglar från realcar.se, kostade några hundralappar bara.
men dom passar ej i originalhålen, man måste dessutom göra en fästskiva själv. så det är kanske inget för dig. se bild. den röda bilens ägare var det som tipsade då jag frågade.

Image
Peedster wrote: Verkar som vissa kan tjäna ganska bra på poker, en kille på jobbet låg 160k + under en månad, sen förlorade han iofs drygt halva beloppet...
hehe, ja det går upp och ner. man måste spela ihop en redig bankrulle så man kan förlora i en vecka utan att man går minus... men dom där pengarna han spelar för är lååångt över mitt huvud.

j.g
Turbo-Poster
Posts: 618
Joined: 2006-05-29 01:16:47
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: sthlm
Contact:

#5 Post by j.g »

GLind wrote: Jag är mycket intresserad av hur du har gjort med baksätet. Vore kul att se, antar att du har gjort ett plant utrymme av hela baksätet/baklucka.
okej, ska försöka fota det, kameran har så dålig vidvinkel att jag tror det kommer se skummt ut, men jag ska göra ett försök. men det är som du trodde en plan yta bara. (klädd med såndär svart filt).

j.g
Turbo-Poster
Posts: 618
Joined: 2006-05-29 01:16:47
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: sthlm
Contact:

#6 Post by j.g »

bild på det forna baksätet. bilden blev galet mörk. tar en ny vid senare tillfälle. själva skivan går att fälla upp då jag stoppade in den svarta filten under den vanliga mattan bak så det fungerar som ett gångjärn. lagom att stoppan in tvättsvampar o dylikt under. stången som passade perfekt i infästningarna för baksätet är från ett gammalt duschdrapperi och funkar som stopp för ev. bagage. men har någon tips om vart man kan köpa nät (som man kan fästa bak och då fungera som en stor kasse så tipsa gärna.
länk till bild:
http://www.zinkens.net/tmp/P1010191baksate2.jpg

User avatar
magnusb
S2-Poster
Posts: 289
Joined: 2005-09-22 10:16:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Huddinge/ Stockholm
Contact:

#7 Post by magnusb »

Spännande lösning för att ersätta baksätet! Jag skall nog stjäla ideen ifrån dig och göra något liknande.... :idea:
/Mvh Magnus
-97 JEEP Grand Cherokee &
-08 VW Passat 4WD till vardags

User avatar
easec
Addict
Posts: 1023
Joined: 2005-10-24 11:11:36
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lomma, Skåne
Contact:

#8 Post by easec »

Börje har speglarna på den gula. Bara till att lägga lite svets över hålen. Tänk bara på att många har gått från stora till små backspeglar, för att sedan gå tillbaks till större igen. Kan vara bra att se lite vad som händer bakom bilen oxså.

Jag var själv inne på de här små men jag kommer att välja ett par från 924:an istället, på mina lättade plåtdörrar.

Släng ut allt mög, ofattbart mycket dämpmaterial som finns i bilarna.
Easec, tummen mitt i handen och snigeln från Söndraby!

http://easec.blogspot.com/
Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
Kulbil: 944
Bruksbil: 996 GT3 Mk1 -00 krachad

j.g
Turbo-Poster
Posts: 618
Joined: 2006-05-29 01:16:47
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: sthlm
Contact:

#9 Post by j.g »

easec wrote:Börje har speglarna på den gula. Bara till att lägga lite svets över hålen. Tänk bara på att många har gått från stora till små backspeglar, för att sedan gå tillbaks till större igen. Kan vara bra att se lite vad som händer bakom bilen oxså.

Jag var själv inne på de här små men jag kommer att välja ett par från 924:an istället, på mina lättade plåtdörrar.

Släng ut allt mög, ofattbart mycket dämpmaterial som finns i bilarna.
ja jag har fått höra det nu så jag blir lite osäker. vad var det för speglar på "cup bilarna" ?

och dämpmaterialet åker nog förr eller senare...

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users