Jaha då var det min tur att lägga upp en tråd om mitt lilla projekt.
(Bilden tagen för en vecka sen)
Allt började för snart 2 år sen när jag på höstkanten inhandlade en 944 -88 med ca 18k tror jag det var på mätaren.
Då var den i stort sett ett renoveringsobjekt, trasig klädsel, dålig lack och mycket annat småplock som behövde fixas.
Vi började men att klä om all inredning i bilen (säten dörrar baksäte osv.) till svart alcantara (stava!). Det var lite bökigt att klä om baksätet men det blev riktigt bra tycker jag, inga bilder på det dessvärre.
Vi slängde i ett slutsteg och byggde en fin låda med 2 st 69or i samt bytte famhögtalarna till 4.5" tror jag det var, inte säker.
Bilen gick bra hela sommaren sen utan strul men vi tyckte att den var lite för trött :/ känndes inte som de där 163 hästarna var så pigga.
Så denna vinterns projekt var en motorrenovering.
motorn lyftes ur och plockades ner i smådelar, alla packningar, slitdelar och dylikt byttes.
Planad och portad topp, omslipad kamm
nya kolvar vevstakar vevlager beställdes. Det blev en uppsättning cheva 350 kolvar och stakar samt hondalager. Vi borrade upp och fodrade blocket.
Hon plockades sen ihop på vårkanten lagom till besiktningen och gick igenom utan anm. Och nu har hon gått som en klocka hela sommaren, pigg som f*n har hon blivit [/url]
Nästa vinters projekt blir att ta hand om utsidan, ny lack och lite annat ska fixas
Ps. har säkert 100 stavfel klaga inte Ds.
MVH jeppe
944 N/A Tessan
-
- NA-Poster
- Posts: 15
- Joined: 2004-09-22 08:24:39
- Contact:
944 N/A Tessan
Last edited by jeppe on 2012-03-25 17:53:15, edited 1 time in total.
- sweanders
- Turbo-Poster
- Posts: 917
- Joined: 2004-03-29 22:25:52
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Contact:
- maverick
- Addict
- Posts: 1993
- Joined: 2005-05-22 19:03:55
- Bilmodell: 944 S1
- Årsmodell: 1988
- Location: Stockholms län
- Contact:
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Ser najs ut, coolt med vita blinkers oxå, härligt att du pysslar om den!
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
-
- NA-Poster
- Posts: 15
- Joined: 2004-09-22 08:24:39
- Contact:
- Chaan
- S-Poster
- Posts: 133
- Joined: 2004-12-10 20:07:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
- Anders Larsson
- Addict
- Posts: 1063
- Joined: 2004-03-29 12:09:46
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Finspång alt Loftahammar
- Contact:
-
- NA-Poster
- Posts: 15
- Joined: 2004-09-22 08:24:39
- Contact:
- GLind
- Turbo-Poster
- Posts: 942
- Joined: 2005-06-26 09:31:45
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund/Sthlm
- Contact:
Mer eller mindre precis som 2,7an som satt i 944S då med andra ord...jeppe wrote:de nya stakarna gav 4mm längre slag och toppen är planad för att få önskad komp.
Den nya cylindervolymen blev ca 2.68L kommer inte ihåg exakt
MVH jeppe
/Gustav Lind
Porsche 944 turbo, 1990 - Bengts steg 1, Lindsey racing wategate, Sänkt
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=7917]Porsche 924 turbo, 1980 - Renoveringsobjekt[/url]
Porsche 944 turbo, 1990 - Bengts steg 1, Lindsey racing wategate, Sänkt
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=7917]Porsche 924 turbo, 1980 - Renoveringsobjekt[/url]
Who is online
Users browsing this forum: No registered users