Här kommer äntligen en lista på modifieringar gjorda på min bil.
91:ans motor.
Omslipad kam (Enem)
Portad topp.
Turbo KKK 26/27.
Ställbar bränsletrycks regulator.
Ny bränslepumppump.
Stor IC
Hks dumpventil.
Sandens wastegate fjäder.
Superchip
88: ans vxllåda med turbocup upphängning
Ny tryckplatta med sinterlamell
Ny bilsteindämpare runt om, Venturi fjädrar
Aluminium bussningar i bakvagn.
Gemballa läpp
Momo ratt.
KÖR HÅRT!
944 turbo -87
- JP944
- NA-Poster
- Posts: 28
- Joined: 2005-09-21 06:16:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sunnansjö
- Contact:
944 turbo -87
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Ahhh, gemballa läppen, den äger!
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- GLind
- Turbo-Poster
- Posts: 942
- Joined: 2005-06-26 09:31:45
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund/Sthlm
- Contact:
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
så skrev dom förr, gik gör det fortfarande.
dom tar kompressorn från en k27 o sätter på avgas delen från k26 och sen kallar dom den k26/27.
men egentligen så är det ju bara en k27/8
om det inte är en k26/6 för då blir det ju en k27/6
dom tar kompressorn från en k27 o sätter på avgas delen från k26 och sen kallar dom den k26/27.
men egentligen så är det ju bara en k27/8
om det inte är en k26/6 för då blir det ju en k27/6
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- Magnus Åkerqvist
- S2-Poster
- Posts: 248
- Joined: 2004-03-29 11:40:39
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Hässleholm
- Contact:
- JP944
- NA-Poster
- Posts: 28
- Joined: 2005-09-21 06:16:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sunnansjö
- Contact:
- FSN
- Raceputte
- Posts: 1557
- Joined: 2004-03-29 19:00:19
- Bilmodell: 924S med 968 drivlina
- Årsmodell: 1986
- Location: Göteborg, TORSLANDA
- Contact:
- JP944
- NA-Poster
- Posts: 28
- Joined: 2005-09-21 06:16:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sunnansjö
- Contact:
Turbocup upphängning har styvare gummi. Venturi är namnet på fjädrarna, dom sänker bilen några centimeter, har dock ingen info om hårdhet eftersom dom satt i när jag köpte bilen.FSN wrote:Vad är det för skillnad mellan vanlig växellådsupphängning och turbocup upphängning?
Vad är venturifjädrar?
JP944
Who is online
Users browsing this forum: No registered users