944 turbo -87

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
Message
Author
User avatar
JP944
NA-Poster
Posts: 28
Joined: 2005-09-21 06:16:11
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Sunnansjö
Contact:

944 turbo -87

#1 Post by JP944 »

Här kommer äntligen en lista på modifieringar gjorda på min bil.
91:ans motor.
Omslipad kam (Enem)
Portad topp.
Turbo KKK 26/27.
Ställbar bränsletrycks regulator.
Ny bränslepumppump.
Stor IC
Hks dumpventil.
Sandens wastegate fjäder.
Superchip
88: ans vxllåda med turbocup upphängning
Ny tryckplatta med sinterlamell
Ny bilsteindämpare runt om, Venturi fjädrar
Aluminium bussningar i bakvagn.
Gemballa läpp
Momo ratt.

:D KÖR HÅRT!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3238
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

#2 Post by DLS »

ser bra ut :)

Vill också ha större snigel!!!
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
emm
Addict
Posts: 3901
Joined: 2005-06-27 21:25:51
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
Contact:

#3 Post by emm »

Ahhh, gemballa läppen, den äger!
Mikael S
Porsche 996 C2 X51

Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000

User avatar
GLind
Turbo-Poster
Posts: 942
Joined: 2005-06-26 09:31:45
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lund/Sthlm
Contact:

#4 Post by GLind »

Verkar inte vara mycket kvar av 87an när det gäller motor och drivlina... Vad menar du med KKK 26/27?
/Gustav Lind
Porsche 944 turbo, 1990 - Bengts steg 1, Lindsey racing wategate, Sänkt
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=7917]Porsche 924 turbo, 1980 - Renoveringsobjekt[/url]

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3238
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

#5 Post by DLS »

så skrev dom förr, gik gör det fortfarande.
dom tar kompressorn från en k27 o sätter på avgas delen från k26 och sen kallar dom den k26/27.

men egentligen så är det ju bara en k27/8 :)

om det inte är en k26/6 för då blir det ju en k27/6 :)
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
Magnus Åkerqvist
S2-Poster
Posts: 248
Joined: 2004-03-29 11:40:39
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Hässleholm
Contact:

#6 Post by Magnus Åkerqvist »

Jag körde lite med det chipet du har, Snacka med bengt så ska du får se på en ny motor
[size=75] Magnus Åkerqvist [/size]

User avatar
JP944
NA-Poster
Posts: 28
Joined: 2005-09-21 06:16:11
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Sunnansjö
Contact:

#7 Post by JP944 »

Magnus Åkerqvist wrote:Jag körde lite med det chipet du har, Snacka med bengt så ska du får se på en ny motor
Har du provat ett annat chip som är bättre? Allt som är en förbättring är intressant.

JP944

User avatar
FSN
Raceputte
Posts: 1557
Joined: 2004-03-29 19:00:19
Bilmodell: 924S med 968 drivlina
Årsmodell: 1986
Location: Göteborg, TORSLANDA
Contact:

#8 Post by FSN »

Vad är det för skillnad mellan vanlig växellådsupphängning och turbocup upphängning?

Vad är venturifjädrar?
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]


[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]

User avatar
JP944
NA-Poster
Posts: 28
Joined: 2005-09-21 06:16:11
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Sunnansjö
Contact:

#9 Post by JP944 »

FSN wrote:Vad är det för skillnad mellan vanlig växellådsupphängning och turbocup upphängning?

Vad är venturifjädrar?
Turbocup upphängning har styvare gummi. Venturi är namnet på fjädrarna, dom sänker bilen några centimeter, har dock ingen info om hårdhet eftersom dom satt i när jag köpte bilen.

JP944

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users