Page 3 of 42

Posted: 2006-09-07 16:37:27
by emm
Summa för ovanstående slang blev 96: - och då ingick 3 slangklämmor i priset, nu har jag alltså exakt 2 716: - kvar att köpa glass för denna månad!
:D :D :D

Posted: 2006-09-18 16:32:09
by emm
Befarade att topplockspackningen hade gott och lagt sig, eftersom kylvätska försvann oroväckande mycket på ett väldigt kort tag...

På firman där jag arbetar, mätte vi co-halten i expansionskärlet för att se ifall det var topplockspackningen, men där var inga avgaser, phew... ingen vit rök iheller och ingen "latte-färg-skum" på oljestickan.

Lämnade in bilen för att kontrolltrycka slangar samt kolla givaren till fläktarna (relät fungerade, tack gode gud för det, vill inte ens tänka på vad det stora silvriga relät skulle kostade) för att se vad som gjorde att det försvann vatten. Visade sig att fläktarna inte gick/startade som dom skulle...

Felet var givaren, så fläktarna inte startat som dom skulle och då har den tryckt ur sig vätska från expansinskärlet enligt porscheteknikern.

Fråga:
Nu helt plötsligt efter givar-byte så fungerar kylningen till turbon klanderfritt, stänger av sig alltid som den ska, detta har jag svårt att tänka mig har något att göra med ovanstående givar-byte???

Det var en härlig helg som gick iaf, attans vad kul det är att vara ute och gasa i härligt väder... Längtar INTE till regn och rusk =(

Posted: 2006-10-02 09:26:40
by Bosse
Hej emm.
Såg att du var lite sugen på röda fälgar och röd logga.
Kunde inte låta bli att leka lite med en av dina bilder.

Skulle nu någon mot förmodan villja ha en liknande logga på sin bil så har jag den utritad i vecktorer klar att få utskärd från någon so skär vinyl.

Bosse

Posted: 2006-10-02 11:12:54
by emm
Frågan är bara hur sexigt det är med röda telefonfälgar...

Finns det någon möjlighet att kasa ner loggan lite samt eventuellt färgmatcha det mera åt rött (om du har tid och lust), loggan och fälgarna ser oranga ut, 951 turbo blev bäst eftersom loggan blev lite längre.

Edit*
Nu när jag jämför bilder på din och min, så ser min ut som en Toys R Us bil =(

Posted: 2006-10-02 11:58:57
by GLind
Du kan ju inte ha 951 turbo... det blir liksom kaka på kaka. Jag tycker att turbo är tillräckligt. Det är ju vad porsche själv skriver...

Posted: 2006-10-02 12:09:47
by patand
944 Turbo var det nog meningen att det skulle stå... :)

Posted: 2006-10-02 12:23:47
by Bosse
Kan prova att fixa lite men det får bli om någon vecka för nu bär det iväg till landet och inställning av bilen + höstbrasan osv.
Bosse

Posted: 2006-10-02 12:35:21
by emm
Bosse wrote:Kan prova att fixa lite men det får bli om någon vecka för nu bär det iväg till landet och inställning av bilen + höstbrasan osv.
Bosse
En trevlig vecka då! :D

Posted: 2006-10-02 12:37:04
by emm
GLind wrote:Du kan ju inte ha 951 turbo... det blir liksom kaka på kaka. Jag tycker att turbo är tillräckligt. Det är ju vad porsche själv skriver...
Tanken slog mig oxå, däremot skulle kanske Porsche 951 vara coolt. Men jag vet inte, är tveksam till allt, bilen är clean som den är, men den hade blivit mer personlig på detta vis.

Attans, jag måste ha en Gemballa-läpp!

Posted: 2006-10-05 18:56:06
by bill b
Det blir ju vrålcool med röda telefoner, spaca ut dem till skärmkanten
och tillsammans med en minimal sänkning av bilen. Tyckte "Club turbo"
såg snyggt ut eftersom det blev tillräckligt långt på sidan. Porsche 951
skulle nog också funka!

Du får gärna skicka Zero7-live-spelningen till mig. Du har väl min mail?
Ska sätta ihop en passande lista med lite liknande grupper/artister så
du har något att botanisera bland. Borde väl kunna hitta några intress-
anta grejer, har ju trots allt läst musikvetenskap 40p också! :)

En Gemballaläpp ligger högt på min lista också, strax efter sänkning
bara!

Posted: 2006-10-05 19:30:27
by emm
Efter en något stressig dag på firman tog jag ut Porschen för att gasa lite... strax innan påfarts-svängen till motorvägen ser jag en MB SLK först, och sedan en Boxter S efter, jag skickar in tvåan och kommer ikapp.

SLK´n larmar iväg och Boxtern efter, jag har inte rätt motortemp så jag tar det relativt lungt men ligger bakom ändå och väntar tills allt är varmt och gott. Boxtern är förbi SLK´n och jag susar även förbi SLK, sedan jäklar... kommer förbi Boxtern och vi ligger och gasar runt rondeller och ut på ringleder fram och tillbaka, tills vi tillslut kommer in mot stan och 50-vägar då jag, och även Boxtern slår av rejält på farten och fiser fram. Kommer fram till rödljus och jag drar ner rutan och ger en komplimang om hans fina Boxter, han svarar glatt:
- Du har mer pulver än mig!

Inte illa pinkat av en 20 år gammal 951 :D

För den som undrar, så var det väldigt få bilar ute på ringlederna/motorvägen, och ja, jag vet, detta ska göras på bana... måste nog attans ta tag i det till våren så kul som det är att gasa!

Jag älskar min bil!!!
:#944burn:

Posted: 2006-10-05 19:57:00
by easec
Med tanke på bötesbeloppen nu så sänker man rejält. HAde en fight med en tjänste aero på västkustmotorvägen i förrgår, vid 240 kastade Aeron in handsken. Och vi gick ned till 110 igen ganska så snabbt. Sportchassit på SAAB:en är riktigt bra, ligger tryggt på vägen även vid höga farter.

Posted: 2006-10-12 21:48:09
by emm
Efter lite forskande efter dokumentation på min bil (mjo, jag vet, jag e inte klok, men jag älskar min bil) så fick jag reda på att nya ägaren till denna bil http://www.944sverige.com/manadens/200512/index.html har ägt min bil. Dessutom är det ganska kul att prata med gamla ägarna då dom oftast uppskattar att man ringer!

- hej, bla bla, jag heter bla och jag ringer för att...

- du, jag har ganska bråttom, vad gäller det?

- jo, du har ägt en Porsche 944 turbo som jag nu har köpt...

- Ahhh, den vita! Hur mår den?

Sedan fortsätter samtalet, fast en del haft brådis, så tar dom sig tid ändå, härligt!

:d=:

Posted: 2006-10-13 23:13:16
by emm
Kunde inte låta bli att ladda upp 8)

Posted: 2006-10-26 22:15:39
by emm
Tvärt_om_mannen... fick rekonditionering gjord, innan jag ställer av den... dom här killarna som jobbar med poleringar, vet vad dom sysslar med... :D