951 -86 | Alpinvit
-
- Turbo-Poster
- Posts: 411
- Joined: 2009-10-29 22:31:12
- Bilmodell: Porsche 944 -84 NA
- Årsmodell: 1984
- Location: Falköping
- Contact:
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Re: 951 -86 | Alpinvit
Nope.hanilton199 wrote:Vad är det för ratt du har? 968 cs ratt?
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Re: 951 -86 | Alpinvit
Skam den som ger sig...
Bränslefiltret som jag försökt byta sedan jag köpte bilen, är nu äntligen på väg att bli bytt... fick gå baklänges mot tanken och har nu lyckats lossa mot pumpen, från pumpen in till tanken går där en u-formad kort bränsleslang som såg ut att vara på väg mot ett bättre öde, så beställde den på PC, 120 pix för en slangstump, den måste vara förgylld...
Vågar inte riva mer förrän jag har slangen i handen, ska bli kul sedan med 80 liter i tanken...
Projekt nr2 är vänster framskärm som jag har en liten rostskada på längst nere, normalt när man börjar gräva i rost så brukar det ge sig till att det blir 5 gånger större, som tur var så var inte fallet så nu, jag har tennat (stavning?) och håller på att slipa på det nu.
Trött på att min gemballaläpp blir blästrad konstant, funderade ett tag på att dra den i kolfiber, men det kanske blir lattjolajban, annars blir det lack som vanligt...
Skönt att man bor i Skåne, 7 grader just nu... våren närmar sig!
Bränslefiltret som jag försökt byta sedan jag köpte bilen, är nu äntligen på väg att bli bytt... fick gå baklänges mot tanken och har nu lyckats lossa mot pumpen, från pumpen in till tanken går där en u-formad kort bränsleslang som såg ut att vara på väg mot ett bättre öde, så beställde den på PC, 120 pix för en slangstump, den måste vara förgylld...
Vågar inte riva mer förrän jag har slangen i handen, ska bli kul sedan med 80 liter i tanken...
Projekt nr2 är vänster framskärm som jag har en liten rostskada på längst nere, normalt när man börjar gräva i rost så brukar det ge sig till att det blir 5 gånger större, som tur var så var inte fallet så nu, jag har tennat (stavning?) och håller på att slipa på det nu.
Trött på att min gemballaläpp blir blästrad konstant, funderade ett tag på att dra den i kolfiber, men det kanske blir lattjolajban, annars blir det lack som vanligt...
Skönt att man bor i Skåne, 7 grader just nu... våren närmar sig!
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
-
- Turbo-Poster
- Posts: 411
- Joined: 2009-10-29 22:31:12
- Bilmodell: Porsche 944 -84 NA
- Årsmodell: 1984
- Location: Falköping
- Contact:
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Re: 951 -86 | Alpinvit
Nope, den står och gosar sig i verkstaden.hanilton199 wrote:kör du med den på vintern emm eller?
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
-
- S-Poster
- Posts: 148
- Joined: 2006-04-21 22:52:27
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Eslöv
- Contact:
Re: 951 -86 | Alpinvit
Kanske en tätningslist också......emm wrote:Skam den som ger sig...
Bränslefiltret som jag försökt byta sedan jag köpte bilen, är nu äntligen på väg att bli bytt... fick gå baklänges mot tanken och har nu lyckats lossa mot pumpen, från pumpen in till tanken går där en u-formad kort bränsleslang som såg ut att vara på väg mot ett bättre öde, så beställde den på PC, 120 pix för en slangstump, den måste vara förgylld...
Vågar inte riva mer förrän jag har slangen i handen, ska bli kul sedan med 80 liter i tanken...
Projekt nr2 är vänster framskärm som jag har en liten rostskada på längst nere, normalt när man börjar gräva i rost så brukar det ge sig till att det blir 5 gånger större, som tur var så var inte fallet så nu, jag har tennat (stavning?) och håller på att slipa på det nu.
Trött på att min gemballaläpp blir blästrad konstant, funderade ett tag på att dra den i kolfiber, men det kanske blir lattjolajban, annars blir det lack som vanligt...
Skönt att man bor i Skåne, 7 grader just nu... våren närmar sig!
Krazze
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Re: 951 -86 | Alpinvit
Hahaha, de e sant! Har jag helt glömt!!!Krazze wrote:Kanske en tätningslist också......emm wrote:Skam den som ger sig...
Bränslefiltret som jag försökt byta sedan jag köpte bilen, är nu äntligen på väg att bli bytt... fick gå baklänges mot tanken och har nu lyckats lossa mot pumpen, från pumpen in till tanken går där en u-formad kort bränsleslang som såg ut att vara på väg mot ett bättre öde, så beställde den på PC, 120 pix för en slangstump, den måste vara förgylld...
Vågar inte riva mer förrän jag har slangen i handen, ska bli kul sedan med 80 liter i tanken...
Projekt nr2 är vänster framskärm som jag har en liten rostskada på längst nere, normalt när man börjar gräva i rost så brukar det ge sig till att det blir 5 gånger större, som tur var så var inte fallet så nu, jag har tennat (stavning?) och håller på att slipa på det nu.
Trött på att min gemballaläpp blir blästrad konstant, funderade ett tag på att dra den i kolfiber, men det kanske blir lattjolajban, annars blir det lack som vanligt...
Skönt att man bor i Skåne, 7 grader just nu... våren närmar sig!
Krazze
vi måste styra upp något!
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Re: 951 -86 | Alpinvit
Gemballaläppen lackad, drog 2K klarlack över nu, så förhoppningsvis klarar den stenskott bättre, bränslefiltret är numera bytt oxå, skönt att efter 6 års ägande äntligen få gjort detta, vilken mardröm...
Tankbandet och skyddsplåten som håller bränslepumpen är numera lackat och just nu håller jag på att byta bultarna till bättre material 12/9 i casterblocken...
Startade bilen igår för att se så det inte läckte bränsle och det höll tätt, däremot hittade jag en bit slang på returen där klämmorna sett bättre dagar, så iväg till hydroscand och skaffade rätt gummi och så nya klämmor så ska det nog bli bra med.
Framskärmen nere är oxå fixad nu, blev bra, tenn "is the shit"
Sedan kan jag berätta att det var ganska korkat att lossa u-slangen från bränslepumpen själv, 80 liter i tanken varav säkert 1 liter (minst) på min skjorta (jupps, jag är pro, skruvar i kostym...) som tur var hade jag tagit av kavajen, gissa om jag blev utskrattad...
Tankbandet och skyddsplåten som håller bränslepumpen är numera lackat och just nu håller jag på att byta bultarna till bättre material 12/9 i casterblocken...
Startade bilen igår för att se så det inte läckte bränsle och det höll tätt, däremot hittade jag en bit slang på returen där klämmorna sett bättre dagar, så iväg till hydroscand och skaffade rätt gummi och så nya klämmor så ska det nog bli bra med.
Framskärmen nere är oxå fixad nu, blev bra, tenn "is the shit"
Sedan kan jag berätta att det var ganska korkat att lossa u-slangen från bränslepumpen själv, 80 liter i tanken varav säkert 1 liter (minst) på min skjorta (jupps, jag är pro, skruvar i kostym...) som tur var hade jag tagit av kavajen, gissa om jag blev utskrattad...
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Re: 951 -86 | Alpinvit
Slangen till returen är bytad, thx hydroscand för utmärkt kvalité och bra personal.
Bilen står fortfarande och gosar sig, första gången sedan jag köpte den som jag inte ställer på den i april, har lixom inte riktigt suget längre (kan ju bero på ny brukis med 20" med adaptivt chassi, aerodynamikpack, 275 dieselhästar och 600nm...
Jag har som alltid fortfarande suget däremot på en 911, men det är en helt annan liga om saker går sönder, vilket tyvärr gamla bilar gör, Häggenäs har en urläcker 964 som jag inte fattar varför den blir såld...
Har dessutom startat egen firma och hoppas papperna kommer snart så jag kan börja fakturera, uppdragsgivaren är gigantisk, vilket är riktigt kul, har kvar min fasta anställning fortfarande...
Så vill ni ha något fotograferat, så vet ni vart ni ska vända er... Mikael Sköldeborn Photography, 944 sverige rabatt utlovas!
Bilen står fortfarande och gosar sig, första gången sedan jag köpte den som jag inte ställer på den i april, har lixom inte riktigt suget längre (kan ju bero på ny brukis med 20" med adaptivt chassi, aerodynamikpack, 275 dieselhästar och 600nm...
Jag har som alltid fortfarande suget däremot på en 911, men det är en helt annan liga om saker går sönder, vilket tyvärr gamla bilar gör, Häggenäs har en urläcker 964 som jag inte fattar varför den blir såld...
Har dessutom startat egen firma och hoppas papperna kommer snart så jag kan börja fakturera, uppdragsgivaren är gigantisk, vilket är riktigt kul, har kvar min fasta anställning fortfarande...
Så vill ni ha något fotograferat, så vet ni vart ni ska vända er... Mikael Sköldeborn Photography, 944 sverige rabatt utlovas!
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- Peedster
- Addict
- Posts: 1170
- Joined: 2004-03-29 09:39:44
- Bilmodell: 924,944,968,GT2
- Årsmodell: 1992
- Location: Stockholm/Täby
- Contact:
Re: 951 -86 | Alpinvit
Är det den silvriga 964an? Den ser fin ut!
Jag får ju äntligen själv igång min 951 efter 5-6 år i garage och nu när man kör den så har jag tyvärr inte samma känsla som jag hade för ca 7 å sedan när jag ägde Bubbys vita pärla. Den gick som en dröm och var så tight och fin!
Nu har jag iofs byggt en clubsport bil men det känns inte likadant tyvärr. Hoppas att känslan infinner sig för den är vass när den går bra och jag gillar utseendet lika mycket fortfarande.
Jag kommer att köra den på slalom och bana i sommar så får vi se vad som händer.
Men efter haft 2st 996 senaste två åren så kan jag säga att 911an är en fantastisk bil och går man tillbaka 2 modeller till 964 så är det säkert en väldigt givande bil! Jag sneglar själv på RS stukade 964or då jag tror att det är en sådan man har roligast med och känns så klassisk! Och de tåls nog att köras hårt med och jag tror de har betydligt mindre felkällor än 951an med alla dess problem.
Dock så är ju 951an en billigare bil med stor potential och det är kul att slå från underläge men många tar nog klivet upp till storebror 911 så småningom.
Känner igen mig att man använder sportbilen mindre när man har en skön bruksis. Numera körs 4Sen typ en gång i månaden sen jag köpte in A4an på firman. Dock bara 500NM
Lycka till med fotokarriären! Långt steg från bilnasare till fotograf!?
/P
Jag får ju äntligen själv igång min 951 efter 5-6 år i garage och nu när man kör den så har jag tyvärr inte samma känsla som jag hade för ca 7 å sedan när jag ägde Bubbys vita pärla. Den gick som en dröm och var så tight och fin!
Nu har jag iofs byggt en clubsport bil men det känns inte likadant tyvärr. Hoppas att känslan infinner sig för den är vass när den går bra och jag gillar utseendet lika mycket fortfarande.
Jag kommer att köra den på slalom och bana i sommar så får vi se vad som händer.
Men efter haft 2st 996 senaste två åren så kan jag säga att 911an är en fantastisk bil och går man tillbaka 2 modeller till 964 så är det säkert en väldigt givande bil! Jag sneglar själv på RS stukade 964or då jag tror att det är en sådan man har roligast med och känns så klassisk! Och de tåls nog att köras hårt med och jag tror de har betydligt mindre felkällor än 951an med alla dess problem.
Dock så är ju 951an en billigare bil med stor potential och det är kul att slå från underläge men många tar nog klivet upp till storebror 911 så småningom.
Känner igen mig att man använder sportbilen mindre när man har en skön bruksis. Numera körs 4Sen typ en gång i månaden sen jag köpte in A4an på firman. Dock bara 500NM
Lycka till med fotokarriären! Långt steg från bilnasare till fotograf!?
/P
Nuvarande:
En frontmotor
En mittmotor
En bakmotor
Porsche - Made to be driven
Peedster - Made to drive Porsche
En frontmotor
En mittmotor
En bakmotor
Porsche - Made to be driven
Peedster - Made to drive Porsche
-
- Turbo-Poster
- Posts: 411
- Joined: 2009-10-29 22:31:12
- Bilmodell: Porsche 944 -84 NA
- Årsmodell: 1984
- Location: Falköping
- Contact:
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Re: 951 -86 | Alpinvit
Det vet jag inte om jag vill hålla med om, det roliga är, att gemensamt för dom flesta Porsche ägarna, är ett genuint intresse... sedan om man har möjligheten, så är det ju bara kul att kunna välja mellan flera modeller.hanilton199 wrote:911 an är för den Rike!
944 an för den händige!
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- Erol
- Moderator
- Posts: 4332
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: 951 -86 | Alpinvit
Halloj!
Hur går det?
Tagit ut bilen ännu?
...eller har du blivit bekväm och glider tjänstebil hela tiden?
/ Erol
Hur går det?
Tagit ut bilen ännu?
...eller har du blivit bekväm och glider tjänstebil hela tiden?
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Re: 951 -86 | Alpinvit
Nja, den står fortfarande och gosar sig, lite svårt att motivera den nu, med den nya bilen... men jag vaknar kanske till och vill köra singelturbo istället för dubbelturboErol wrote:Halloj!
Hur går det?
Tagit ut bilen ännu?
...eller har du blivit bekväm och glider tjänstebil hela tiden?
/ Erol
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- Erol
- Moderator
- Posts: 4332
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Sv: 951 -86 | Alpinvit
Står den och blir för dammig, kan jag komma förbi och motionera den
en sväng, har insett att min kommer bli ståendes till midsommar åt
minstånde och abstinensen börjar redan göra sig påmind
/ Erol
en sväng, har insett att min kommer bli ståendes till midsommar åt
minstånde och abstinensen börjar redan göra sig påmind
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Who is online
Users browsing this forum: safe