Tack! Låter basicsErol wrote:Kofångaren sitter med 3 st skruv på vardera sida, innanför innerskärmen samt med 3 skruvar under (till skyddsplasten) blinkers och lysen kan sitta kvar, bara lossa kontakterna när du hänger av kofångaren.
951 | 1987 | Porsche 951 KMRB "Lazer Blue Wrath"
- Petrus
- Addict
- Posts: 2036
- Joined: 2006-02-20 12:51:52
- Telefon: 0701422302
- Bilmodell: Porsche 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Stockholm
- Contact:
Re:
Hook w. me on http://www.facebook.com/PeRuuth
Hook w. my 951 on http://www.facebook.com/porsche951kmrb
Hook w. my 951 on http://www.facebook.com/porsche951kmrb
- Petrus
- Addict
- Posts: 2036
- Joined: 2006-02-20 12:51:52
- Telefon: 0701422302
- Bilmodell: Porsche 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 951 | 1987 | Porsche 951 KMRB "Lazer Blue Wrath"
Loggan på luftfiltret
Tänker måla "Turbo" loggan på luftfiltret med silverfärg. Har länge funderat på vilken typ av färg som skulle göra jobbet bäst. Det står klart för mig att Biltema har ingenting som gör jobbet bra. Läste om ganska horribla misslyckanden på Garaget.org...
Btw, tänker "dutta" färgen dit med en svamp istället för spraya. Slipper att maska.
Tänker måla "Turbo" loggan på luftfiltret med silverfärg. Har länge funderat på vilken typ av färg som skulle göra jobbet bäst. Det står klart för mig att Biltema har ingenting som gör jobbet bra. Läste om ganska horribla misslyckanden på Garaget.org...
Btw, tänker "dutta" färgen dit med en svamp istället för spraya. Slipper att maska.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Hook w. me on http://www.facebook.com/PeRuuth
Hook w. my 951 on http://www.facebook.com/porsche951kmrb
Hook w. my 951 on http://www.facebook.com/porsche951kmrb
- robinkjellstedt
- Turbo-Poster
- Posts: 519
- Joined: 2012-09-11 16:40:46
- Bilmodell: 968
- Årsmodell: 1992
- Location: Göteborg
- Contact:
Re: 951 | 1987 | Porsche 951 KMRB "Lazer Blue Wrath"
Ang. 968 baklampor på 944 med den läckra difusorn: Vet inte om detta är aktuellt längre men hittade denna bilden..Petrus wrote:Sitter funderar på det enklaste sättet att montera 968 baklampor på bilen. Igen. Jag har nog skrivit många rader om det tidigare.
Varje år tar jag samma tankerunda på nytt utan att riktigt komma på en lösning.
Att byta hela bakpartier är ett jätte jobb och då kommer det inte funka med 951:ans läckra difusor/nedre vinge... Att skära plåten och göra face off låter som en omöjlighet om man vill uppnå fabrikskvaliten.
Måste nog börja med att fota en 968 och min 951 från nära håll och från alla vinklar, ta mängder av mått och börja rita i datorn.
Jag tycker det ser konstigt ut. Men det kanske är för att hela bilen är orange och bakluckan inte har någon vinge?
PCS#: 13541
Porsche 968 -92 | Metallic Amethyst
Porsche 968 -92 | Metallic Amethyst
- Petrus
- Addict
- Posts: 2036
- Joined: 2006-02-20 12:51:52
- Telefon: 0701422302
- Bilmodell: Porsche 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 951 | 1987 | Porsche 951 KMRB "Lazer Blue Wrath"
Yes, ser weird ut. men precis som du skriver så skulle en vinge och annan lack färg göra en stor skillnad..robinkjellstedt wrote:Jag tycker det ser konstigt ut. Men det kanske är för att hela bilen är orange och bakluckan inte har någon vinge?
Tack för bilden. Ska spara den i min idébank
Hook w. me on http://www.facebook.com/PeRuuth
Hook w. my 951 on http://www.facebook.com/porsche951kmrb
Hook w. my 951 on http://www.facebook.com/porsche951kmrb
- Petrus
- Addict
- Posts: 2036
- Joined: 2006-02-20 12:51:52
- Telefon: 0701422302
- Bilmodell: Porsche 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 951 | 1987 | Porsche 951 KMRB "Lazer Blue Wrath"
En ny grej har dykt upp:
Varning för låg oljenivå.
När bilen är riktigt genomvarm som senast efter en 2 timmars körning på ca 120 km/h /3.000+ varv så när jag närmar mig stan och måste till exempel börja stanna till vid rödljus sätter både !-indiokatorn och oljelampan igång och blinka sakta och svagt. Jag var säker på att oljenivån var låg vid inbromsning blev det utslag. Nu när jag kollade oljan när bilen var kall så låg nivån inom min/max.
Vad tusan är detta nu'rå?
Mvh Petrus
Varning för låg oljenivå.
När bilen är riktigt genomvarm som senast efter en 2 timmars körning på ca 120 km/h /3.000+ varv så när jag närmar mig stan och måste till exempel börja stanna till vid rödljus sätter både !-indiokatorn och oljelampan igång och blinka sakta och svagt. Jag var säker på att oljenivån var låg vid inbromsning blev det utslag. Nu när jag kollade oljan när bilen var kall så låg nivån inom min/max.
Vad tusan är detta nu'rå?
Mvh Petrus
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Hook w. me on http://www.facebook.com/PeRuuth
Hook w. my 951 on http://www.facebook.com/porsche951kmrb
Hook w. my 951 on http://www.facebook.com/porsche951kmrb
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: 951 | 1987 | Porsche 951 KMRB "Lazer Blue Wrath"
Dålig kabel/kontakt nere vid givaren eller jordfel tippar jag på.
Men testa o se till att åtminstone ha minst mitt emellan sträcken, har för mig min tändes precis på lågnivå strecket.
Men testa o se till att åtminstone ha minst mitt emellan sträcken, har för mig min tändes precis på lågnivå strecket.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- Petrus
- Addict
- Posts: 2036
- Joined: 2006-02-20 12:51:52
- Telefon: 0701422302
- Bilmodell: Porsche 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 951 | 1987 | Porsche 951 KMRB "Lazer Blue Wrath"
Yes. Jag hade i varje fall minst 1/4 kvar till min-sträcket men kanske blir det så vid en inbrosmning att oljan flyttar på sig så pass att mätaren lyser. Jag har 10w-60 numera istället för 5w-50. Undrar om det kan också vara så att 10w-60 "skvalpar" runt lättare än 10-60? Borde väl vara tvärtom egentigen.DLS wrote:Dålig kabel/kontakt nere vid givaren eller jordfel tippar jag på.
Men testa o se till att åtminstone ha minst mitt emellan sträcken, har för mig min tändes precis på lågnivå strecket.
Eller så var min gamla olja så sörjigt skit att den satt som cement på givaren!
Hook w. me on http://www.facebook.com/PeRuuth
Hook w. my 951 on http://www.facebook.com/porsche951kmrb
Hook w. my 951 on http://www.facebook.com/porsche951kmrb
- Erol
- Moderator
- Posts: 4332
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Sv: Re: 951 | 1987 | Porsche 951 KMRB "Lazer Blue Wrath"
På min S2:a varnade det för låg oljenivå när man hade ca 1/3:del kvar till min.DLS wrote:Dålig kabel/kontakt nere vid givaren eller jordfel tippar jag på.
Men testa o se till att åtminstone ha minst mitt emellan sträcken, har för mig min tändes precis på lågnivå strecket.
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- Petrus
- Addict
- Posts: 2036
- Joined: 2006-02-20 12:51:52
- Telefon: 0701422302
- Bilmodell: Porsche 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Sv: Re: 951 | 1987 | Porsche 951 KMRB
Aa! Då är det så att nu när jag har fresh och bra olja så reagera givaren första gången på åratal normalt på oljenivån.Erol wrote:På min S2:a varnade det för låg oljenivå när man hade ca 1/3:del kvar till min.DLS wrote:Dålig kabel/kontakt nere vid givaren eller jordfel tippar jag på.
Men testa o se till att åtminstone ha minst mitt emellan sträcken, har för mig min tändes precis på lågnivå strecket.
Bra! Men bilen dricker kopiösä mängder. Efter oljebytet har jag kört ca 390 km och jag har varit tvungen att fylla på 2 liter olja. Är inte det galet mycket även om 120 km av den sträckan gick på 200 km/h?
Erol, vad är korrekt benämning på den kork-packningen som jag behöver byta? Tänkte köpa den packningen nu snarast...
Hook w. me on http://www.facebook.com/PeRuuth
Hook w. my 951 on http://www.facebook.com/porsche951kmrb
Hook w. my 951 on http://www.facebook.com/porsche951kmrb
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: 951 | 1987 | Porsche 951 KMRB "Lazer Blue Wrath"
Antar att det är den här du tänker på
http://utzon.se/40/8/1505" onclick="window.open(this.href);return false;
http://utzon.se/40/8/1505" onclick="window.open(this.href);return false;
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- Petrus
- Addict
- Posts: 2036
- Joined: 2006-02-20 12:51:52
- Telefon: 0701422302
- Bilmodell: Porsche 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 951 | 1987 | Porsche 951 KMRB "Lazer Blue Wrath"
Det är måste vara den! Tack!DLS wrote:Antar att det är den här du tänker på
http://utzon.se/40/8/1505" onclick="window.open(this.href);return false;
Hook w. me on http://www.facebook.com/PeRuuth
Hook w. my 951 on http://www.facebook.com/porsche951kmrb
Hook w. my 951 on http://www.facebook.com/porsche951kmrb
- Erol
- Moderator
- Posts: 4332
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Sv: Re: 951 | 1987 | Porsche 951 KMRB "Lazer Blue Wrath"
Yes, byt denna i första hand. Hjälper inte det så får du kolla hur kamhuspackningen mår.DLS wrote:Antar att det är den här du tänker på
http://utzon.se/40/8/1505" onclick="window.open(this.href);return false;
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- Petrus
- Addict
- Posts: 2036
- Joined: 2006-02-20 12:51:52
- Telefon: 0701422302
- Bilmodell: Porsche 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Sv: Re: 951 | 1987 | Porsche 951 KMRB
Toppen! Då fick jag ta och lära mig en ny grej tillErol wrote:Yes, byt denna i första hand. Hjälper inte det så får du kolla hur kamhuspackningen mår.DLS wrote:Antar att det är den här du tänker på
http://utzon.se/40/8/1505" onclick="window.open(this.href);return false;
Dom fyra bultarna sitter inte roligt till...
Är det bara lossa dom och byta packningen eller behöver man förbereda bytet på något sätt?
Mvh Petrus
Hook w. me on http://www.facebook.com/PeRuuth
Hook w. my 951 on http://www.facebook.com/porsche951kmrb
Hook w. my 951 on http://www.facebook.com/porsche951kmrb
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Re: Sv: Re: 951 | 1987 | Porsche 951 KMRB
Aha, du gör som jag gjorde tidigare, tankar olja och fyller på bensin... Rekommenderar dig att ha stenhård koll på oljan, kör du med för lite finns det risk att det blir trist...Petrus wrote: Bra! Men bilen dricker kopiösä mängder. Efter oljebytet har jag kört ca 390 km och jag har varit tvungen att fylla på 2 liter olja. Är inte det galet mycket även om 120 km av den sträckan gick på 200 km/h?
Hoppas på att du inte har lika mycket otur som jag hade...
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- Petrus
- Addict
- Posts: 2036
- Joined: 2006-02-20 12:51:52
- Telefon: 0701422302
- Bilmodell: Porsche 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Sv: Re: 951 | 1987 | Porsche 951 KMRB
Jo det är med oro jag tittar på bilen...emm wrote:Aha, du gör som jag gjorde tidigare, tankar olja och fyller på bensin... Rekommenderar dig att ha stenhård koll på oljan, kör du med för lite finns det risk att det blir trist...Petrus wrote: Bra! Men bilen dricker kopiösä mängder. Efter oljebytet har jag kört ca 390 km och jag har varit tvungen att fylla på 2 liter olja. Är inte det galet mycket även om 120 km av den sträckan gick på 200 km/h?
Hoppas på att du inte har lika mycket otur som jag hade...
Ska köra bara det som jag måste för att testa och mäta.
Undrar om det finns att köpa någon manick som på ett lätt hanterligt sätt kan ta ett prov på oljestickan och ge svar hur pass mycket vatten exakt som har tagit sig in i oljan?
Vart tar all min kylarvätska vägen?
Ingen pöl under bilen så det måste vara via oljan och ut från avgasröret...
Ska börja med att byta bakre kamaxelpackning som läcker. Kanske är det bara den...
Mvh Petrus
Hook w. me on http://www.facebook.com/PeRuuth
Hook w. my 951 on http://www.facebook.com/porsche951kmrb
Hook w. my 951 on http://www.facebook.com/porsche951kmrb
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot]