951 | 1987 | Porsche 951 KMRB "Lazer Blue Wrath"

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Message
Author
User avatar
DLS
Addict
Posts: 3238
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

Re: 951 | 1987 | Porsche 951 KMRB "Lazer Blue Wrath"

#301 Post by DLS »

:#944burn:
Petrus wrote:
DLS wrote:maf kit o e85 säger jag :)
Yes, det brukar ofta föreslås.
Du har gjort så på din? Allt har funkat bra?
Jag har väl haft lite otur med min men så har jag ju ändrat en massa men det finns ju bevis på att det går att få snurr på dom med maf kit o e85. Var ju en kille som tävla med sin bil i Sverige som bänka sin till 390hk vid 1.2 bar o e85. Sen är det ju många i staterna som kör med maf o e85 och är nöjda. Jag skulle kolla på rouge tuning kit med spridare.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
Petrus
Addict
Posts: 2036
Joined: 2006-02-20 12:51:52
Telefon: 0701422302
Bilmodell: Porsche 951
Årsmodell: 1987
Location: Stockholm
Contact:

Re: 951 | 1987 | Porsche 951 KMRB "Lazer Blue Wrath"

#302 Post by Petrus »

Nu bygger jag på bara massa stuff utan egentligen påbörja någonting men visst är pop-upperna rätt fula när dom är på? Och jag har aldrigt varit förtjust byggen där man tar bort pop-upperna.
Nu har jag hittat i särklass mest lyckade lösningen:

Deutch nine high performance dual headlight kit 951.

Måste ha.
Någon som köpt och kan ge några kommentarer?

User avatar
Fredrik Nyqvist
Carrera-Poster
Posts: 320
Joined: 2009-08-22 14:12:41
Bilmodell: Porsche 944 Turbo
Location: Stockholm
Contact:

Re: 951 | 1987 | Porsche 951 KMRB "Lazer Blue Wrath"

#303 Post by Fredrik Nyqvist »

Nu köpte jag iofs inte Dual headlight utan single, men själva lösningen och monteringen är väldigt lik. Min första tanke nu så här i efterhand är att jag ångrar att jag inte gick på en lösning från någon annan leverantör, för det har inte direkt varit plug n play någonstans. Och slutresultatet blev för mig inte så snyggt som deras demobilder (surprise :) ) , vilket ju till viss del så klart kan bero på mig och min montering också.

Har en monteringsanvisning för dual headlights om du vill ha. Dra ett PM i så fall med din mailadress så kan jag skicka över den.
Fredrik Nyqvist

PCS #10558
Biltråd: 944 Turbo -86 |

User avatar
Cédric
Addict
Posts: 4621
Joined: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Location: Stockholm
Contact:

Re: 951 | 1987 | Porsche 951 KMRB "Lazer Blue Wrath"

#304 Post by Cédric »

Dessa som Claude gör verkar vara riktigt bra !

http://www.924board.org/viewtopic.php?t=36088&start=180" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Petrus
Addict
Posts: 2036
Joined: 2006-02-20 12:51:52
Telefon: 0701422302
Bilmodell: Porsche 951
Årsmodell: 1987
Location: Stockholm
Contact:

Re: 951 | 1987 | Porsche 951 KMRB "Lazer Blue Wrath"

#305 Post by Petrus »

Fredrik Nyqvist wrote:Nu köpte jag iofs inte Dual headlight utan single, men själva lösningen och monteringen är väldigt lik. Min första tanke nu så här i efterhand är att jag ångrar att jag inte gick på en lösning från någon annan leverantör, för det har inte direkt varit plug n play någonstans. Och slutresultatet blev för mig inte så snyggt som deras demobilder (surprise :) ) , vilket ju till viss del så klart kan bero på mig och min montering också.

Har en monteringsanvisning för dual headlights om du vill ha. Dra ett PM i så fall med din mailadress så kan jag skicka över den.
Toppen! Jag har skickat nu PM :D

User avatar
Petrus
Addict
Posts: 2036
Joined: 2006-02-20 12:51:52
Telefon: 0701422302
Bilmodell: Porsche 951
Årsmodell: 1987
Location: Stockholm
Contact:

Re: 951 | 1987 | Porsche 951 KMRB "Lazer Blue Wrath"

#306 Post by Petrus »

Cédric wrote:Dessa som Claude gör verkar vara riktigt bra !

http://www.924board.org/viewtopic.php?t=36088&start=180" onclick="window.open(this.href);return false;
Hej Cédric,

Tack för tipset och länken. Jag är ute efter headlights som funkar som pop-upper. Jag tycker de infällda fasta är inte så tilltalande även om man sparar en del vikt så. Denna lösning tycker jag är råsnygg:
http://www.deutschnine.com/mm5/merchant ... o-dynamics

Mvh Petrus

User avatar
Petrus
Addict
Posts: 2036
Joined: 2006-02-20 12:51:52
Telefon: 0701422302
Bilmodell: Porsche 951
Årsmodell: 1987
Location: Stockholm
Contact:

Re: 951 | 1987 | Porsche 951 KMRB "Lazer Blue Wrath"

#307 Post by Petrus »

Det ser ut att jag har hittat bränsleläckan.
Slangen till fuel pressure damper (vet ej vad den heter på swe) hade blivit väldigt skör och hade sprickor i sig.
Nya bränslebryggan har en mycket bättre konstruktion.
Den lär hålla väl.

Dubbelkollade allting annat och hittade ingenting som skulle kunna läcka.
Även O-ringarna i insprutarna såg alla tiders ut.

Nu måste jag vila skallen från bensinångor innan jag kopplar prylarna på sin plats igen.
Få se om allting funkar när jag startar sen.

För testrundan tar jag med mig en extra brandsläckare...

User avatar
Petrus
Addict
Posts: 2036
Joined: 2006-02-20 12:51:52
Telefon: 0701422302
Bilmodell: Porsche 951
Årsmodell: 1987
Location: Stockholm
Contact:

Re: 951 | 1987 | Porsche 951 KMRB "Lazer Blue Wrath"

#308 Post by Petrus »

Det gick ju bra det här!

Ser ut att bränsleläckan är fixad och för en amathöör som jag är det som bygga en rymdraket för er här på forumet! Sthlm-Etuna gick bra beträffande mitt jobb på bränslebryggan. Tät som Trump.
Att andra överraskningar dyker upp som brev på posten är en annan historia...
Hur som, nu är bilen kört till kunniga händer så kanske blir den bra igen :#944burn:

User avatar
Petrus
Addict
Posts: 2036
Joined: 2006-02-20 12:51:52
Telefon: 0701422302
Bilmodell: Porsche 951
Årsmodell: 1987
Location: Stockholm
Contact:

Re: 951 | 1987 | Porsche 951 KMRB "Lazer Blue Wrath"

#309 Post by Petrus »

Lite bilder..
Jag har haft snack med våra 944-bröder på andra forum.
Dessa slangar av model äldre är riktigt farliga.

På ena bilden nedan ser ni själva skadan och den andra bilden visar min gamla trasiga bränslebrygga och under den är den nya. Vilken skillnad!

Porsche faktiskt kallade tillbaka bilar med den slangen.
Pls. Kolla din bil så att du slipper brand... :idea:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Petrus
Addict
Posts: 2036
Joined: 2006-02-20 12:51:52
Telefon: 0701422302
Bilmodell: Porsche 951
Årsmodell: 1987
Location: Stockholm
Contact:

Re: 951 | 1987 | Porsche 951 KMRB "Lazer Blue Wrath"

#310 Post by Petrus »

Till långa vinterkvällar ska jag åta mig lite småpyssel med bilen.
Byte av dom små sidofönster enligt bifogat videoklipp.

Ny ska jag börja googla efter sådana rutor med luftkanaler!

Btw. till den som undrar. Jag har ingen AC på bilen takluckan ska ersättas med fastmonterad glasfiber platta vilket minskar bilens vikt med 10 kilo på bilens högsta punkt :) Nackdelen blir uppenbar på varma dagarna...

Länken: http://www.youtube.com/watch?v=Ci9Ve2B3hMY&sns=tw" onclick="window.open(this.href);return false;

Med vänlig hälsning, Petrus

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

951 | 1987 | Porsche 951 KMRB "Lazer Blue Wrath"

#311 Post by Maxx »

Plastics4Performance har det du letar efter. Ser ut som det som sätts in i filmklippet.

NACA duct:
http://www.lexan-windows.com/accessories/naca-duct.html

Bakre sidorutor:
http://www.lexan-windows.com/window-kit ... indow.html
http://www.lexan-windows.com/window-kit ... indow.html
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

User avatar
Petrus
Addict
Posts: 2036
Joined: 2006-02-20 12:51:52
Telefon: 0701422302
Bilmodell: Porsche 951
Årsmodell: 1987
Location: Stockholm
Contact:

Re: 951 | 1987 | Porsche 951 KMRB "Lazer Blue Wrath"

#312 Post by Petrus »

Kanon, tack för länken! :D

User avatar
Petrus
Addict
Posts: 2036
Joined: 2006-02-20 12:51:52
Telefon: 0701422302
Bilmodell: Porsche 951
Årsmodell: 1987
Location: Stockholm
Contact:

Re: 951 | 1987 | Porsche 951 KMRB "Lazer Blue Wrath"

#313 Post by Petrus »

JAG SÖKER:

Bränsletrycksregulator på 3 bar.
Länk till köptråden: forum/viewtopic.php?f=7&t=28079" onclick="window.open(this.href);return false;

Spolarvätskabehållare (951, 1987)
Länk till köptråden: forum/viewtopic.php?f=7&t=28080" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvh Petrus

User avatar
Petrus
Addict
Posts: 2036
Joined: 2006-02-20 12:51:52
Telefon: 0701422302
Bilmodell: Porsche 951
Årsmodell: 1987
Location: Stockholm
Contact:

Re: 951 | 1987 | Porsche 951 KMRB "Lazer Blue Wrath"

#314 Post by Petrus »

Har länge funderat på hur jag ska på snyggast möjliga sätt montera en mesh grill på stora gapet i frånten på min bil. Alla försök med ram osv har inte varit tillräckligt stilrena sett från nära håll.

Så, det bästa måste vara att installera mesh på insidan bakom fråntpanelen. Då blir infästingar och skarvar helt osynlga. Krockbalken kan bli ett bekymmer dock.

Jag gissar på att förutom skruvarna runtom finns ingentng annat att plocka bort än blinkers och dimljuset när jag ska demontera frånten. Stämmer det?

Mvh Petrus

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4332
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#315 Post by Erol »

Kofångaren sitter med 3 st skruv på vardera sida, innanför innerskärmen, samt med 3 skruvar under (till skyddsplasten) blinkers och lysen kan sitta kvar, bara lossa kontakterna när du hänger av kofångaren.
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users