944 T -90 | K27/8
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 77
- Joined: 2004-04-07 14:50:36
- Bilmodell: 951 -90
- Årsmodell: 1990
- Location: Vaxholm
- Contact:
Jag kan lägga upp bild på PLX när den är monterad, just nu ser det ut som ett skatbo i kupe'n, sladdar överallt i princip.
Japp, jag monterade effektmotstånd till spridarna på en aluminiumplatta som sitter under instrumentpanelen, det brukar ju tvistas fram och tillbaka huruvida man behöver sådana, jag har dom iallafall. Känns spontant som en bra sak att flytta ut lite värme från motronicboxen till motstånden.
Delphispridarna har 6st hål i munstycket vilket skall ge en bättre sprutbild och atomisering av bränslet, förhoppningsvis kommer det hjälpa mig att få en snygg tomgång!
Japp, jag monterade effektmotstånd till spridarna på en aluminiumplatta som sitter under instrumentpanelen, det brukar ju tvistas fram och tillbaka huruvida man behöver sådana, jag har dom iallafall. Känns spontant som en bra sak att flytta ut lite värme från motronicboxen till motstånden.
Delphispridarna har 6st hål i munstycket vilket skall ge en bättre sprutbild och atomisering av bränslet, förhoppningsvis kommer det hjälpa mig att få en snygg tomgång!
944 Turbo - 90
#Bengts MAF chip#, BOSCH HFM-5 MAF, K27/8, SMT6, PLX R-500 EGT&WBO2, Delphi 788cc spridare, Omsvetsad Intercooler, Tial 38mm WG,Apexi AVC-R EBC,3" rostfritt Agarör tillverkat av Area951, Dahlback Racing BOV.
#Bengts MAF chip#, BOSCH HFM-5 MAF, K27/8, SMT6, PLX R-500 EGT&WBO2, Delphi 788cc spridare, Omsvetsad Intercooler, Tial 38mm WG,Apexi AVC-R EBC,3" rostfritt Agarör tillverkat av Area951, Dahlback Racing BOV.
- Magnus Åkerqvist
- S2-Poster
- Posts: 248
- Joined: 2004-03-29 11:40:39
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Hässleholm
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 77
- Joined: 2004-04-07 14:50:36
- Bilmodell: 951 -90
- Årsmodell: 1990
- Location: Vaxholm
- Contact:
Ha Ha, det kan nog verka som rask takt, men jag har hållt på hela vintern och har en del kvar innan provstart...Magnus Åkerqvist wrote:Här går det framåt i rask takt!! Fint jobbat
Grymt imponerad av killar som Nemo som verkar byta motor över en helg samtidigt som frugan föder barn dessutom
944 Turbo - 90
#Bengts MAF chip#, BOSCH HFM-5 MAF, K27/8, SMT6, PLX R-500 EGT&WBO2, Delphi 788cc spridare, Omsvetsad Intercooler, Tial 38mm WG,Apexi AVC-R EBC,3" rostfritt Agarör tillverkat av Area951, Dahlback Racing BOV.
#Bengts MAF chip#, BOSCH HFM-5 MAF, K27/8, SMT6, PLX R-500 EGT&WBO2, Delphi 788cc spridare, Omsvetsad Intercooler, Tial 38mm WG,Apexi AVC-R EBC,3" rostfritt Agarör tillverkat av Area951, Dahlback Racing BOV.
- Magnus Åkerqvist
- S2-Poster
- Posts: 248
- Joined: 2004-03-29 11:40:39
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Hässleholm
- Contact:
Man får ju prioriteraJerre wrote:Ha Ha, det kan nog verka som rask takt, men jag har hållt på hela vintern och har en del kvar innan provstart...Magnus Åkerqvist wrote:Här går det framåt i rask takt!! Fint jobbat
Grymt imponerad av killar som Nemo som verkar byta motor över en helg samtidigt som frugan föder barn dessutom
[size=75] Magnus Åkerqvist [/size]
-
- S-Poster
- Posts: 77
- Joined: 2004-04-07 14:50:36
- Bilmodell: 951 -90
- Årsmodell: 1990
- Location: Vaxholm
- Contact:
Jaha, nu har man kommit en bit till, jag har precis installerat MAFen med ett stort K/Nfilter, kopplat in sladdarna till den och vridit på nyckeln.
Vad tror ni händer? Jo den startar såklart!
MAFen är en BOSCH HFM-5 av modernt snitt som sitter i olika varianter på många nya bilar men det viktigaste är att jag har ett riktigt MAFchip från Bengt monterat som har alla MAFspecifika anpassningar gjorda.
Har hittills bara "torrkört" motorn, men tycker mig notera en klart märkbar förbättring i respons, vidare tester följer....
Är också medveten om att placeringen på filtret inte är optimal men av olika randiga skäl och rutiga orsaker så blev det så, kommer byggas om på något vis senare.
Vad tror ni händer? Jo den startar såklart!
MAFen är en BOSCH HFM-5 av modernt snitt som sitter i olika varianter på många nya bilar men det viktigaste är att jag har ett riktigt MAFchip från Bengt monterat som har alla MAFspecifika anpassningar gjorda.
Har hittills bara "torrkört" motorn, men tycker mig notera en klart märkbar förbättring i respons, vidare tester följer....
Är också medveten om att placeringen på filtret inte är optimal men av olika randiga skäl och rutiga orsaker så blev det så, kommer byggas om på något vis senare.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
944 Turbo - 90
#Bengts MAF chip#, BOSCH HFM-5 MAF, K27/8, SMT6, PLX R-500 EGT&WBO2, Delphi 788cc spridare, Omsvetsad Intercooler, Tial 38mm WG,Apexi AVC-R EBC,3" rostfritt Agarör tillverkat av Area951, Dahlback Racing BOV.
#Bengts MAF chip#, BOSCH HFM-5 MAF, K27/8, SMT6, PLX R-500 EGT&WBO2, Delphi 788cc spridare, Omsvetsad Intercooler, Tial 38mm WG,Apexi AVC-R EBC,3" rostfritt Agarör tillverkat av Area951, Dahlback Racing BOV.
-
- S-Poster
- Posts: 77
- Joined: 2004-04-07 14:50:36
- Bilmodell: 951 -90
- Årsmodell: 1990
- Location: Vaxholm
- Contact:
Ni som köper Tial 38mm Wastegate från Speedforce(och på andra ställen, antar att den packning som Speedforcetim monterat på adaptern är den som Tial levererar?) se till att byta ut den mot något mer seriöst så slipper ni göra monteringsjobbet 2 gånger....
Jag kan max ha kört 50mil med 1Bar i laddtryck på en K26/8 innan den havererade enligt bifogad bild. Jag hade en begagnad grenrörspackning liggande som jag med lite filande kunde montera som ersättning.
Jag kan max ha kört 50mil med 1Bar i laddtryck på en K26/8 innan den havererade enligt bifogad bild. Jag hade en begagnad grenrörspackning liggande som jag med lite filande kunde montera som ersättning.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
944 Turbo - 90
#Bengts MAF chip#, BOSCH HFM-5 MAF, K27/8, SMT6, PLX R-500 EGT&WBO2, Delphi 788cc spridare, Omsvetsad Intercooler, Tial 38mm WG,Apexi AVC-R EBC,3" rostfritt Agarör tillverkat av Area951, Dahlback Racing BOV.
#Bengts MAF chip#, BOSCH HFM-5 MAF, K27/8, SMT6, PLX R-500 EGT&WBO2, Delphi 788cc spridare, Omsvetsad Intercooler, Tial 38mm WG,Apexi AVC-R EBC,3" rostfritt Agarör tillverkat av Area951, Dahlback Racing BOV.
-
- S-Poster
- Posts: 77
- Joined: 2004-04-07 14:50:36
- Bilmodell: 951 -90
- Årsmodell: 1990
- Location: Vaxholm
- Contact:
PLX R-500 monterad på hembockad konsoll och ditskruvad utan att göra åverkan på inredningen.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
944 Turbo - 90
#Bengts MAF chip#, BOSCH HFM-5 MAF, K27/8, SMT6, PLX R-500 EGT&WBO2, Delphi 788cc spridare, Omsvetsad Intercooler, Tial 38mm WG,Apexi AVC-R EBC,3" rostfritt Agarör tillverkat av Area951, Dahlback Racing BOV.
#Bengts MAF chip#, BOSCH HFM-5 MAF, K27/8, SMT6, PLX R-500 EGT&WBO2, Delphi 788cc spridare, Omsvetsad Intercooler, Tial 38mm WG,Apexi AVC-R EBC,3" rostfritt Agarör tillverkat av Area951, Dahlback Racing BOV.
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 77
- Joined: 2004-04-07 14:50:36
- Bilmodell: 951 -90
- Årsmodell: 1990
- Location: Vaxholm
- Contact:
Kom igen nu DLS köp MAF och större turbo du med, man ångrar bara det man inte gjort när man sitter där på hemmet!
944 Turbo - 90
#Bengts MAF chip#, BOSCH HFM-5 MAF, K27/8, SMT6, PLX R-500 EGT&WBO2, Delphi 788cc spridare, Omsvetsad Intercooler, Tial 38mm WG,Apexi AVC-R EBC,3" rostfritt Agarör tillverkat av Area951, Dahlback Racing BOV.
#Bengts MAF chip#, BOSCH HFM-5 MAF, K27/8, SMT6, PLX R-500 EGT&WBO2, Delphi 788cc spridare, Omsvetsad Intercooler, Tial 38mm WG,Apexi AVC-R EBC,3" rostfritt Agarör tillverkat av Area951, Dahlback Racing BOV.
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users