944 N/A -1983 | skillz's 2

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Message
Author
User avatar
skillz
Turbo-Poster
Posts: 457
Joined: 2005-06-21 01:07:51
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm, Haninge
Contact:

#46 Post by skillz »

Highway wrote:låter inte som du ligger på latsidan i alla fall :)

MEN Störtbåge av aluminium skall beställas på måndag,, varför i alu om du får för dig att tävla eller säljer bilen till någon så är en sån bur/båge värdelös för ALU är bannlyst vid tävling, bara ett tips alltså

Ok, då blir det inte alu. Vet du något lättare material än det man brukar använda ? jag vill inte ha det som alla andra har. Jag har måttot att t.ex som allt annat jag gjort på bilen ska vara one of a kind. Eget så att säga :)

Tack för den infon!:)


Nejfan, nu har jag energin och hoppet uppe så nu är det bara kul att pilla på bilen..

Ska pilla på den även ikväll... Det blir vad man gör det till.. Och jag vill ha det seriöst och snyggt. :)
The locals treat you bad, or they treat you good, but you can’t ignore the fact that they treat you different. Because you are different.

User avatar
skillz
Turbo-Poster
Posts: 457
Joined: 2005-06-21 01:07:51
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm, Haninge
Contact:

#47 Post by skillz »

Nu har jag installerat startknapp och även satt fast stolarna ordentligt + tagit bort alla rester som fanns kvar.

Nu ska jag bara ta bort den röda färgen från alla blinkers och besikta. :)

Sen blir det nytt avgassystem med 2st 3" slutrör på vänster sida.

Fick tyvärr ingen repsats till slavcylindern idag :( så den kommer imorrn. Så imorrn blir det åka av !

Ska väl även installera en huvudströmbrytare imorgon. Snart är bilen klar!


Och det med aluminiumbur. Det blir alu.. Fast med stoppning av något slag som är godkänt (förstärkt). Kommer ej ihåg vad det hette.

Imorgon lär det pirra i magen när man gasar iväg! :) Den känslan har jag saknat..

Ska bort med dörrsidorna och ersätta med aluminium. Behålla elhissarna + elspeglarna + dörröppnare.. Och även sätta på någon rem så man kan stänga dörren :)

Jobbade ju inatt igen i 12h så jag har ju hunnit med en hel del ... Kul när allt går som det ska och inget knas uppstår..

Var så trött vid 08 på morgonen så att efter att jag och polaren monterat dit ratt och stolarna så satte vi oss där och tyckte det var så skönt så vi somnade och vaknade upp av att farsan öppnade garageporten och blev förvånad över att vi lyckats sova i stolarna.. hehe.
The locals treat you bad, or they treat you good, but you can’t ignore the fact that they treat you different. Because you are different.

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#48 Post by patand »

Imponerande att orka jobba hela natten med bilen... sover du på dagarna eller?! :D Klart roligare att vara två som jobbar tillsammans förståss... blir lite tradigt att vara själv i garaget...
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
headline
Addict
Posts: 1445
Joined: 2004-05-15 19:03:28
Location: Göteborg
Contact:

#49 Post by headline »

Härligt att det händer grejer, har du några nya bilder?

Mvh Gustav
Mvh Gustav

Bilen: Porsche 944 -85/2

User avatar
skillz
Turbo-Poster
Posts: 457
Joined: 2005-06-21 01:07:51
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm, Haninge
Contact:

#50 Post by skillz »

Härligt med lite nya kommentarer! :) Det gillar jag.

Jag har sån kärlek för denna bil att jag kan hålla på hur mkt som helst med den.. farsan frågade t.om om jag går på knark för att jag mekat så jäkla mkt.. Även idag har jag mekat..

Inköpslistan idag:
8liter Mobil 1 formel1olja eller vad de nu heter, bästa jag kunde hitta.
Oljefilter.
4st bosch värstingtändstift (gratis av meca)
Packningssats till slavcylindern (gratis av meca)
Så nu har jag bytt packningarna till slavcylindern som sitter ovanför startmotorn. Trodde först huvudcylindern var den som satt fast vid torpedväggen så jag blev galen när jag trodde att de var fel grejjer jag fått..

men de visade sig att det vart rätt ändå.. hehe.. Tur i oturen =)

Så nu funkar bilen kanon och om någon lyckas starta min bil nu utan min hjälp så blir jag imponerad ;)

Får oljefiltret imorgon så jag ska iväg och byta oljan och oljefilter imorgon, samt fixa höger sidoblinkers.
Även installera huvudströmbrytare utanpå på vänster framskärm.

Satt på lite sponsdekaler av meca också.

Sen på torsdag så blir det besiktning.. 147dB låter den från avgassystemet.. Men med han som ska besikta min bil så lär det inte bli några problem.. Ska ju som sagt bygga om systemet (rättare sagt ZZ-motors) helt gratis. Så det blir godkänt för banracing.

Jupp, helt klart roligare med sällskap. Får man mer grejjer gjort också utan att tappa intresse.

F-n vad tid det tog att lufta kopplingen... efter 10minuters pumpande så var den likadan som från början.. Sen började det hända grejjer och blev bara bättre och bättre :) Så nu funkar allt som det ska i stort sett...

Fick lite roliga blickar när jag hade rejshjälmen på mig när jag åkte iväg första gången för i år :)

Kan säga att bilfan går som F-n nu, pirr i magen när man trycker på :) fast det släpper lite väl när det är blött ute.. hela 2an ut och halva 3an.. hehe..

Och så ska jag byta framdäck imorgon med..

Sen är den klar för besiktningen tills på torsdag :)


Har tyvärr inga nya bilder.. får dra ut någon dag när det inte regnar och det är bra väder med min fotograf och ta några fina bilder :)
The locals treat you bad, or they treat you good, but you can’t ignore the fact that they treat you different. Because you are different.

User avatar
Cédric
Addict
Posts: 4621
Joined: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Location: Stockholm
Contact:

#51 Post by Cédric »

Väldigt ihärdigt !.
Men 147dB låter lite i överkant. 145 är ungefär så mycket det låter om du står i närheten av ett startande jetplan. Kan bli klurigt att ta dig igenom besiktningen med det :)..

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

#52 Post by Maxx »

Låter verkligen som att du har hunnit göra en hel del med bilen. Ska bli kul att se bilen igen! :d=:

Men jag håller med om att 147 dB låter som väldigt mycket. Om man står i närheten av bilen när den låter så högt riskerar man permanenta hörselskador. 140 dB motsvarar ett pistolskott vid mynningen.

Hur har du mätt? Du kanske har mätt lite för nära så att det blev ett högre värde än vad det egentligen är?
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

User avatar
skillz
Turbo-Poster
Posts: 457
Joined: 2005-06-21 01:07:51
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm, Haninge
Contact:

#53 Post by skillz »

Maxx wrote:Låter verkligen som att du har hunnit göra en hel del med bilen. Ska bli kul att se bilen igen! :d=:

Men jag håller med om att 147 dB låter som väldigt mycket. Om man står i närheten av bilen när den låter så högt riskerar man permanenta hörselskador. 140 dB motsvarar ett pistolskott vid mynningen.

Hur har du mätt? Du kanske har mätt lite för nära så att det blev ett högre värde än vad det egentligen är?

Det var besiktningsmännen som mätte detta.

Och nyss när jag parkerade porschen och bara gav lite lite gas så vibrerade det i hela kroppen på polaren påstodd han.. Han tyckte det var lite väl.

Ändå har jag 2 ljuddämpare och ett tätt system.


Iaf.

uppdatering igen.

Idag har jag besökt hemmagarget + micke325's (han bygger bmw e36 turbo) garage,,
Fixat blinkers på höger sida. Jordfel. Som vanligt. Funderar starkt på att bara riva ur allt och dra om det TOTALT. Men det skulle ta sin lilla tid då :P Dock så får jag det som jag vill.


Markus har även tonat om mina blinkers till svarta, riktigt fint blev det också! Lyser orange också såklart när man blinkar.

Installerat huvudströmbrytare på vänster framskärm. Funkar kanon!

Installerat en stereo som är gömd, som man kan ha när man bara står stilla och väntar.. Går ej att pumpa på med stereon när man kör ändå.

Bytt till ny olja, oljetrycket steg 0.5bar extra på tomgång, fast det sa dom redan innan att det skulle vara så. Så nu är det 2.5bar vid tomgång.

Dagens kommentarer "F-n vad den skjuter eld när du växlar" hmm... konstigt då den inte misständer eller går fel på något vis ;)
"shit! du växlar ju på 1 millisekund!"
"F-n vad jag är avundsjuk!"
"BÖÖÖÖÖÖÖÖÖRNA!"
"satan vad den går., synd att det blir hjulspinn hela tiden"

hehe..

Markus lackade även om mitt golv lite smått. Så det ser bättre ut. Börjar bli riktig racebil av det hela nu.



Provade även att trycka på, på alla växlar.. dock ej 5an fullt utl.. 220blås utan problem. Mer fanns definitv att ge! i sommar blir det att toppfartstesta :) (det var på autobahn ;) :roll: )

Sen har jag även tvättat av bilen rejält. Blir polering och sånt när sommaren kommer :)

Körgkädje ill max !
The locals treat you bad, or they treat you good, but you can’t ignore the fact that they treat you different. Because you are different.

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#54 Post by patand »

Hmmm den verkar gå bra den där NAn om man ska gå efter kommentarerna... har du gjort något med motorn? :)
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
FSN
Raceputte
Posts: 1557
Joined: 2004-03-29 19:00:19
Bilmodell: 924S med 968 drivlina
Årsmodell: 1986
Location: Göteborg, TORSLANDA
Contact:

#55 Post by FSN »

skillz wrote:
Maxx wrote:Låter verkligen som att du har hunnit göra en hel del med bilen. Ska bli kul att se bilen igen! :d=:

Men jag håller med om att 147 dB låter som väldigt mycket. Om man står i närheten av bilen när den låter så högt riskerar man permanenta hörselskador. 140 dB motsvarar ett pistolskott vid mynningen.

Hur har du mätt? Du kanske har mätt lite för nära så att det blev ett högre värde än vad det egentligen är?

Det var besiktningsmännen som mätte detta.

Och nyss när jag parkerade porschen och bara gav lite lite gas så vibrerade det i hela kroppen på polaren påstodd han.. Han tyckte det var lite väl.

Ändå har jag 2 ljuddämpare och ett tätt system.


Iaf.

uppdatering igen.

Idag har jag besökt hemmagarget + micke325's (han bygger bmw e36 turbo) garage,,
Fixat blinkers på höger sida. Jordfel. Som vanligt. Funderar starkt på att bara riva ur allt och dra om det TOTALT. Men det skulle ta sin lilla tid då :P Dock så får jag det som jag vill.


Markus har även tonat om mina blinkers till svarta, riktigt fint blev det också! Lyser orange också såklart när man blinkar.

Installerat huvudströmbrytare på vänster framskärm. Funkar kanon!

Installerat en stereo som är gömd, som man kan ha när man bara står stilla och väntar.. Går ej att pumpa på med stereon när man kör ändå.

Bytt till ny olja, oljetrycket steg 0.5bar extra på tomgång, fast det sa dom redan innan att det skulle vara så. Så nu är det 2.5bar vid tomgång.

Dagens kommentarer "F-n vad den skjuter eld när du växlar" hmm... konstigt då den inte misständer eller går fel på något vis ;)
"shit! du växlar ju på 1 millisekund!"
"F-n vad jag är avundsjuk!"
"BÖÖÖÖÖÖÖÖÖRNA!"
"satan vad den går., synd att det blir hjulspinn hela tiden"

hehe..

Markus lackade även om mitt golv lite smått. Så det ser bättre ut. Börjar bli riktig racebil av det hela nu.



Provade även att trycka på, på alla växlar.. dock ej 5an fullt utl.. 220blås utan problem. Mer fanns definitv att ge! i sommar blir det att toppfartstesta :) (det var på autobahn ;) :roll: )

Sen har jag även tvättat av bilen rejält. Blir polering och sånt när sommaren kommer :)

Körgkädje ill max !
Hmmm Jag har 2,5" system och två öppna dämpare och jag klarar bangränserna ljudmässigt. Låter väldigt konstigt........... Min bil spinner inte heller när jag drar på och jag har strax över 200hk och en vikt under 1100kg (har du 20år gamla däck eller??)

Om du vill tävla med bilen på riktigt så kan du glömma aluminiumbåge med eller utan konstiga förstärkningar. Det framgår ytterst tydligt vad FIA godkänner ang material och dimensioner om man skall bygga buren/bågen själv och aluminium är helt uteslutet. Jag hade en Matterbur i aluminium tidigare som har varit godkänd men som är helt omöjlig idag. Kan vara bra att veta så skipper du bygga om senare om du vill börja med hobbyracing.
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]


[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot]