Page 3 of 25
Posted: 2006-06-16 23:21:24
by DLS
sanden säljer en vettig bilstein club sport dämpare som är ok för dom med inte så jättestora ban ambitioner.
Posted: 2006-10-02 11:57:23
by Erol
Så där, nu har jag ställt av Porschen för i år och börjat att riva ner motorn
för en grundlig genomgång.
Det som står först på "att göra listan" inför vintern är:
-Turbobyte
-Kopplingsbyte
-Rengöring i mororutrymmet
-Renovering av toppen
-renovera Wastegate
Jag började så smått igår mad att plocka bort tryckrör, luftbrk/LMM, insug
och huv. Hissade även upp bilen och dränkte skruvarna till wastegaten i
rostlösningsmedel...
Det kommer garanterat inte vara allt som blir gjort, men det är det som
prioriteras i första hand!
Posted: 2006-11-15 22:28:45
by Erol
Nu så börjar det hända lite saker!
Jag har börjat riva motorn på allvar och räknar med att lyfta ur den under
kommande helg (18-19 nov).
Som det även framgår på bilderna så har stolarna åkt ut för att ersättas av
glasfiberstolar....
Mer info och bilder kommer efter helgen!
/ Erol
Posted: 2006-11-16 00:53:24
by GRR
Inte lite händig! Ser fram emot fler bilder.
Posted: 2006-11-18 13:51:29
by DLS
vad blev det för stolar då ?
Posted: 2006-11-20 23:32:00
by Erol
Posted: 2006-12-17 21:27:53
by Erol
Nu har jag börjat att dona så smått nere i garaget...
Upptäckte att motorstativet krävde en mindre justering för att få fast motorn ordentligt...
Har även passat in de nya speglarna!
Sen har jag påbörjat uppgraderingen av agregatet
Om man tar en låda blandade turbodelar...
Sprider ut delarna över golvet, mäter, donar, fixar, trixar och justerar så...
.... skall någon form av kompressor passa här förhoppningsvis
Vi får se om jag får ihop nått och vad det blir framöver....
/ Erol
Posted: 2006-12-17 22:31:19
by Cédric
Får dunderångest av att se sladdinfernot vid motorn. Jag som tyckte jag hade det knepigt. Lycka till !
Posted: 2006-12-18 09:19:01
by patand
Vågar man plocka isär en turbo på det viset? Hur stor är risken att det blir för mycket obalans i den när man plockar ihop den igen?
Posted: 2006-12-18 17:43:15
by Ionizer
Hallå där.
Speglarna ser kalasbra ut, vart är dom köpta och hur har du monterat?
Posted: 2006-12-18 19:14:11
by Erol
Cédric wrote:Får dunderångest av att se sladdinfernot vid motorn. Jag som tyckte jag hade det knepigt. Lycka till !
Jo, de är lite avskräckande... skall se om det går att rensa upp i djungeln.
patand wrote:Vågar man plocka isär en turbo på det viset? Hur stor är risken att det blir för mycket obalans i den när man plockar ihop den igen?
Risken är nog jävligt stor att den vobblar som en kantstött gammal fälg,
därför kommer den nya konstruktionen skickas på balansering när jag är klar
Ionizer wrote:Hallå där.
Speglarna ser kalasbra ut, vart är dom köpta och hur har du monterat?
Kommer inte ihåg vart jag köpte dem, någon av stylingsidorna på nätet...
Har inte monterat dem än, men jag kommer att montera en platta vid
rutlisten som jag fäster spegeln i.
Återkommer med inköpsställe och monteringsråd framöver...
/ Erol
Posted: 2007-01-16 12:07:07
by Erol
Posted: 2007-01-24 01:01:44
by Erol
Posted: 2007-01-24 09:13:16
by patand
Erol wrote:Ingen idé att stanna innan allt är borta...
Har du garaget i vardagsrummet eller vardagsrummet i garaget? Eller är det en hopklippt bild för att få oss betraktare chockade och förvirrade?
Posted: 2007-01-24 10:11:12
by GLind
Vet du vad som har hänt med motorn tidigare? Det var ju tydliga märken från ventilerna. Är toppen renoverad tidigare?
Måste säga att det ser ut som riktigt familjeidyll ovan =) En älskling och två familjemedlemmar.