924 S -88
Posted: 2006-03-15 16:39:25
Original -88 som skall ha rullat 19000mil. Den köptes våren -05, efter att jag bedyrat för sambon att den här bilen skulle minsann inte bli stående i garaget, det är bara att tuta och köra..
Efter att ha tutat och kört i 20 mil så hamnade den i garaget iallafall för åtgärd av en bilfirmas mindre lyckade försök att byta balansaxelremmen. Och när jag ändå hade brallorna nere så passade jag på att bl a byta balansaxel-, kamaxel- och vevaxeltätningar, samtliga drivremmar, koppling, kopplingshuvudcylinder, motorkuddar, lager i torque tuben (intressant jobb), transaxelupphängning, samtliga broms- och bränsleledningar, bromskivor runt om, renovering av alla bromsok , renoverade kopplingsslavcylinder + diverse annat smått som kunde fräschas upp.
Efter sisådär en 200-300 arbetstimmar och 5 månader (jag jobbar sakta) så går den väldigt fint, och för första gången i mitt liv tycker jag att det är kul att köra bil på asfalt![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Efter att ha tutat och kört i 20 mil så hamnade den i garaget iallafall för åtgärd av en bilfirmas mindre lyckade försök att byta balansaxelremmen. Och när jag ändå hade brallorna nere så passade jag på att bl a byta balansaxel-, kamaxel- och vevaxeltätningar, samtliga drivremmar, koppling, kopplingshuvudcylinder, motorkuddar, lager i torque tuben (intressant jobb), transaxelupphängning, samtliga broms- och bränsleledningar, bromskivor runt om, renovering av alla bromsok , renoverade kopplingsslavcylinder + diverse annat smått som kunde fräschas upp.
Efter sisådär en 200-300 arbetstimmar och 5 månader (jag jobbar sakta) så går den väldigt fint, och för första gången i mitt liv tycker jag att det är kul att köra bil på asfalt
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)