944 Turbo S Revline Racing - 514 rwhp
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Har du någfon bild på hur bara ditt turbofäste ser ut? Alltså omdu lyfter av turbon.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Original motorfäste med en adapterplatta.
Ingen bild tyvärr. Mailar mer info.
Ingen bild tyvärr. Mailar mer info.
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- S-Poster
- Posts: 77
- Joined: 2004-04-07 14:50:36
- Bilmodell: 951 -90
- Årsmodell: 1990
- Location: Vaxholm
- Contact:
Ska bli spännande om man får höra sen hur nya turbon/motorn upplevs på gatan jämfört med den gamla K27/8 setupen?
Glöm inte att ta massa bilder när ni fått grejorna från "Skunk" och posta . Är nyfiken på vad han kommer med för Intercoolerlösning bland annat!
Tummen upp.
Glöm inte att ta massa bilder när ni fått grejorna från "Skunk" och posta . Är nyfiken på vad han kommer med för Intercoolerlösning bland annat!
Tummen upp.
944 Turbo - 90
#Bengts MAF chip#, BOSCH HFM-5 MAF, K27/8, SMT6, PLX R-500 EGT&WBO2, Delphi 788cc spridare, Omsvetsad Intercooler, Tial 38mm WG,Apexi AVC-R EBC,3" rostfritt Agarör tillverkat av Area951, Dahlback Racing BOV.
#Bengts MAF chip#, BOSCH HFM-5 MAF, K27/8, SMT6, PLX R-500 EGT&WBO2, Delphi 788cc spridare, Omsvetsad Intercooler, Tial 38mm WG,Apexi AVC-R EBC,3" rostfritt Agarör tillverkat av Area951, Dahlback Racing BOV.
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Tack grabbar! Lovar att det även kommer slås rekord i fakta runt bygget när det är klart i form av video, foton, statistik, mätningar, loggar etc
Nu är downpipen tillverkad. Valde att göra en längre downpipe än original för att skapa bättre tillgänglighet för den lägre flänsen. Alla flänsar blir av v-bandstyp.
Nu är downpipen tillverkad. Valde att göra en längre downpipe än original för att skapa bättre tillgänglighet för den lägre flänsen. Alla flänsar blir av v-bandstyp.
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- S-Poster
- Posts: 77
- Joined: 2004-04-07 14:50:36
- Bilmodell: 951 -90
- Årsmodell: 1990
- Location: Vaxholm
- Contact:
Snyggt, indikerar riktningen på kompressorns utblås något revolutionerande, eller är den bara inte justerad ännu?
944 Turbo - 90
#Bengts MAF chip#, BOSCH HFM-5 MAF, K27/8, SMT6, PLX R-500 EGT&WBO2, Delphi 788cc spridare, Omsvetsad Intercooler, Tial 38mm WG,Apexi AVC-R EBC,3" rostfritt Agarör tillverkat av Area951, Dahlback Racing BOV.
#Bengts MAF chip#, BOSCH HFM-5 MAF, K27/8, SMT6, PLX R-500 EGT&WBO2, Delphi 788cc spridare, Omsvetsad Intercooler, Tial 38mm WG,Apexi AVC-R EBC,3" rostfritt Agarör tillverkat av Area951, Dahlback Racing BOV.
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Den är inte justerad ännu, därav vinkeln.
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mr Z
- Carrera-Poster
- Posts: 322
- Joined: 2004-04-04 21:58:49
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Sthlm
- Contact:
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Har egentligen inte hänt så mycket sista tiden förutom att elda bort bussningar med propan
Beställde hem nya delar till bränslesystemet häromdan, fuelrail, slangar, regulator etc.
Samt lite annat smått och gått!
Beställde hem nya delar till bränslesystemet häromdan, fuelrail, slangar, regulator etc.
Samt lite annat smått och gått!
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- skillz
- Turbo-Poster
- Posts: 457
- Joined: 2005-06-21 01:07:51
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm, Haninge
- Contact:
Grym bil, helt klart! Riktigt snygg också..
Fråga, är det ett företagsbygge eller är det du som privatperson som lägger ner alla dessa pengar?!? Kanske en dum fråga.. men blir nyfiken
Fråga, är det ett företagsbygge eller är det du som privatperson som lägger ner alla dessa pengar?!? Kanske en dum fråga.. men blir nyfiken
The locals treat you bad, or they treat you good, but you can’t ignore the fact that they treat you different. Because you are different.
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Jag är egenföretagare så det finns egentligen inte riktig gränsdragning. En sak är i alla fall säker och det är att det här bygget kräver en hel del uppoffringar och skulle nog aldrig bli klart förrens 2008 ifall det inte var flertalet personer involverade.
Det värsta man kan ge sig in på är att vara allround, men tanken med den här bilen är att den ska vara sjukt snabb i kombination med otroligt hög finish överallt.
Bakom motorns utveckling ligger det hejdlöst många timmar. I stort sett allting är beräknat och kalkylerat. Utbudet för superhögprestandadelar för de här bilarna är mycket skralt. Därför blir det mesta specialbyggt.
Just nu går det dock lite trögt med bygget... det är ingen med en 951 i Stockholm som vill få lite gjort på sin bil? Vore skönt att byta miljö lite
Det värsta man kan ge sig in på är att vara allround, men tanken med den här bilen är att den ska vara sjukt snabb i kombination med otroligt hög finish överallt.
Bakom motorns utveckling ligger det hejdlöst många timmar. I stort sett allting är beräknat och kalkylerat. Utbudet för superhögprestandadelar för de här bilarna är mycket skralt. Därför blir det mesta specialbyggt.
Just nu går det dock lite trögt med bygget... det är ingen med en 951 i Stockholm som vill få lite gjort på sin bil? Vore skönt att byta miljö lite
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Kom just på en sak... Måste be att du ändrar rubriken i tråden Gurra så att den matchar övriga i denna kategori, du kan gärna behålla det som står idag bara början på rubriken visar modell osv
Har ju blivit så impad av bilen så man totalt glömt bort att påpeka detta...
Har ju blivit så impad av bilen så man totalt glömt bort att påpeka detta...
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Ok ska ändra trådnamnet.
Har inte hunnit bygga så mycket sista tiden, så jag får väl posta lite bilder på nya grejer så länge
Nya bränsleslangar:
Ny billet fuelrail samt pulsdämpare
Dumpventil.. väldigt rice i sitt utförande, men det är trots allt en av de bästa dumparna på marknaden så det får man kanske leva med
Vevstaksbultar
Rengjord tvärbalk samt styrrack
Rengjord bakaxel
5/33 bromsjusteringsventil installerad för att utnyttja bakbromsarna mer effektivt
Ny bränsletrycksregulator och bränsletrycksmätare
Har inte hunnit bygga så mycket sista tiden, så jag får väl posta lite bilder på nya grejer så länge
Nya bränsleslangar:
Ny billet fuelrail samt pulsdämpare
Dumpventil.. väldigt rice i sitt utförande, men det är trots allt en av de bästa dumparna på marknaden så det får man kanske leva med
Vevstaksbultar
Rengjord tvärbalk samt styrrack
Rengjord bakaxel
5/33 bromsjusteringsventil installerad för att utnyttja bakbromsarna mer effektivt
Ny bränsletrycksregulator och bränsletrycksmätare
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Blev bra!gurra wrote:Ok ska ändra trådnamnet.
Som vanligt en massa bilder att suckta oss andra med...
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- FekZen
- Turbo-Poster
- Posts: 801
- Joined: 2004-03-29 16:29:59
- Bilmodell: P987 Boxster, 330i cab
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Sthlm
- Contact:
Mycket trevliga bilder! och trevlig bil!!
Ser att du har precis lika dan lamell som jag har i min bmw-turbo Det man ledsnar på då man ska iväg, får man igen flera gånger om då man har lite fart. Gaspedalen blir som ett med drivlinan och bakhjulen
Hur kommer du använda bilen? på bana och gata eller bara det ena?
Mvh Adde FekZen
Ser att du har precis lika dan lamell som jag har i min bmw-turbo Det man ledsnar på då man ska iväg, får man igen flera gånger om då man har lite fart. Gaspedalen blir som ett med drivlinan och bakhjulen
Hur kommer du använda bilen? på bana och gata eller bara det ena?
Mvh Adde FekZen
FULL fart spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Trimchip, E85 chip mm.
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Trimchip, E85 chip mm.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users