944 Turbo S Revline Racing - 514 rwhp

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
Message
Author
User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 665
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

#31 Post by Corleone »

Har du någfon bild på hur bara ditt turbofäste ser ut? Alltså omdu lyfter av turbon.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

User avatar
gurra
Sponsor
Posts: 3548
Joined: 2004-03-29 08:48:26
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#32 Post by gurra »

Original motorfäste med en adapterplatta.
Ingen bild tyvärr. Mailar mer info.
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
qvisfr
Turbo-Poster
Posts: 987
Joined: 2005-08-21 23:53:49
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lischöping
Contact:

Gurra

#33 Post by qvisfr »

Mäktigt, Gurra!!!
Respekt..... :#pray:

Den lär ju gå som bara ..... :twisted: !!!
Fredrik Q / BTG 8.05
Varv totalt: 424 st
Söker Ringen-leksak!!
PCS 9581, BMW SC 650

Jerre
S-Poster
Posts: 77
Joined: 2004-04-07 14:50:36
Bilmodell: 951 -90
Årsmodell: 1990
Location: Vaxholm
Contact:

#34 Post by Jerre »

Ska bli spännande om man får höra sen hur nya turbon/motorn upplevs på gatan jämfört med den gamla K27/8 setupen?

Glöm inte att ta massa bilder när ni fått grejorna från "Skunk" och posta :D . Är nyfiken på vad han kommer med för Intercoolerlösning bland annat!

Tummen upp.
944 Turbo - 90
#Bengts MAF chip#, BOSCH HFM-5 MAF, K27/8, SMT6, PLX R-500 EGT&WBO2, Delphi 788cc spridare, Omsvetsad Intercooler, Tial 38mm WG,Apexi AVC-R EBC,3" rostfritt Agarör tillverkat av Area951, Dahlback Racing BOV.

User avatar
gurra
Sponsor
Posts: 3548
Joined: 2004-03-29 08:48:26
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#35 Post by gurra »

Tack grabbar! Lovar att det även kommer slås rekord i fakta runt bygget när det är klart i form av video, foton, statistik, mätningar, loggar etc :)

Nu är downpipen tillverkad. Valde att göra en längre downpipe än original för att skapa bättre tillgänglighet för den lägre flänsen. Alla flänsar blir av v-bandstyp.

Image

Image
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;

Jerre
S-Poster
Posts: 77
Joined: 2004-04-07 14:50:36
Bilmodell: 951 -90
Årsmodell: 1990
Location: Vaxholm
Contact:

#36 Post by Jerre »

Snyggt, indikerar riktningen på kompressorns utblås något revolutionerande, eller är den bara inte justerad ännu? :?:
944 Turbo - 90
#Bengts MAF chip#, BOSCH HFM-5 MAF, K27/8, SMT6, PLX R-500 EGT&WBO2, Delphi 788cc spridare, Omsvetsad Intercooler, Tial 38mm WG,Apexi AVC-R EBC,3" rostfritt Agarör tillverkat av Area951, Dahlback Racing BOV.

User avatar
gurra
Sponsor
Posts: 3548
Joined: 2004-03-29 08:48:26
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#37 Post by gurra »

Den är inte justerad ännu, därav vinkeln.
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Mr Z
Carrera-Poster
Posts: 322
Joined: 2004-04-04 21:58:49
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Sthlm
Contact:

#38 Post by Mr Z »

Kommer den där downpipen att få plats utan att modifiera något i motorrummet?

Mycket imponerande bygge! :twisted:
MVH Peter Z

I garaget: En röd 951 -86. Tyvärr med två skurna cylindrar :(

User avatar
gurra
Sponsor
Posts: 3548
Joined: 2004-03-29 08:48:26
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#39 Post by gurra »

Har egentligen inte hänt så mycket sista tiden förutom att elda bort bussningar med propan :)

Beställde hem nya delar till bränslesystemet häromdan, fuelrail, slangar, regulator etc.
Samt lite annat smått och gått!

Image
Image
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
skillz
Turbo-Poster
Posts: 457
Joined: 2005-06-21 01:07:51
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm, Haninge
Contact:

#40 Post by skillz »

Grym bil, helt klart! Riktigt snygg också..


Fråga, är det ett företagsbygge eller är det du som privatperson som lägger ner alla dessa pengar?!? :) Kanske en dum fråga.. men blir nyfiken :)
The locals treat you bad, or they treat you good, but you can’t ignore the fact that they treat you different. Because you are different.

User avatar
gurra
Sponsor
Posts: 3548
Joined: 2004-03-29 08:48:26
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#41 Post by gurra »

Jag är egenföretagare så det finns egentligen inte riktig gränsdragning. En sak är i alla fall säker och det är att det här bygget kräver en hel del uppoffringar och skulle nog aldrig bli klart förrens 2008 ifall det inte var flertalet personer involverade.

Det värsta man kan ge sig in på är att vara allround, men tanken med den här bilen är att den ska vara sjukt snabb i kombination med otroligt hög finish överallt.

Bakom motorns utveckling ligger det hejdlöst många timmar. I stort sett allting är beräknat och kalkylerat. Utbudet för superhögprestandadelar för de här bilarna är mycket skralt. Därför blir det mesta specialbyggt.

Just nu går det dock lite trögt med bygget... det är ingen med en 951 i Stockholm som vill få lite gjort på sin bil? Vore skönt att byta miljö lite :)
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#42 Post by patand »

Kom just på en sak... Måste be att du ändrar rubriken i tråden Gurra så att den matchar övriga i denna kategori, du kan gärna behålla det som står idag bara början på rubriken visar modell osv :)

Har ju blivit så impad av bilen så man totalt glömt bort att påpeka detta... :roll:
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
gurra
Sponsor
Posts: 3548
Joined: 2004-03-29 08:48:26
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#43 Post by gurra »

Ok ska ändra trådnamnet.

Har inte hunnit bygga så mycket sista tiden, så jag får väl posta lite bilder på nya grejer så länge :?

Nya bränsleslangar:
Image

Ny billet fuelrail samt pulsdämpare
Image

Dumpventil.. väldigt rice i sitt utförande, men det är trots allt en av de bästa dumparna på marknaden så det får man kanske leva med :roll:
Image

Vevstaksbultar
Image

Rengjord tvärbalk samt styrrack
Image

Rengjord bakaxel
Image

5/33 bromsjusteringsventil installerad för att utnyttja bakbromsarna mer effektivt
Image

Ny bränsletrycksregulator och bränsletrycksmätare
Image
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#44 Post by patand »

gurra wrote:Ok ska ändra trådnamnet.
Blev bra! :D

Som vanligt en massa bilder att suckta oss andra med... :roll:
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
FekZen
Turbo-Poster
Posts: 801
Joined: 2004-03-29 16:29:59
Bilmodell: P987 Boxster, 330i cab
Årsmodell: Vet ej
Location: Sthlm
Contact:

#45 Post by FekZen »

Mycket trevliga bilder! och trevlig bil!!

Ser att du har precis lika dan lamell som jag har i min bmw-turbo :) Det man ledsnar på då man ska iväg, får man igen flera gånger om då man har lite fart. Gaspedalen blir som ett med drivlinan och bakhjulen :)

Hur kommer du använda bilen? på bana och gata eller bara det ena?

Mvh Adde FekZen
FULL fart spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Trimchip, E85 chip mm.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users