Page 2 of 12

Posted: 2005-10-04 13:37:18
by Bosse
968EVO wrote:

Annars kan du ju köpa en laptimer ist, det ger garanterat mer :wink:

/Björn
Björn. Förklara för en oinvigd åldring.
Bosse

Posted: 2005-10-04 14:02:37
by Björn Nilsson
Bosse wrote:
968EVO wrote: Det gäller att använda "heel and toe" om det ska gå bra med lättat svänghjul. Jag har lättat svänghjul + sinterlamell med ofjädrat centrum.

Den är ganska otäck att köra om man inte varvtalsmatchar :roll:

Annars kan du ju köpa en laptimer ist, det ger garanterat mer :wink:

/Björn
Är inte det p.g.a. din hårda koppling. svänghjulet borde inte ge så mycket effekt, eller? Det är klart att motorn varvar ner snabbare.
Bosse
Varvtalet på motorn har ju inget med hur kraftig lamell man har :) Så jag anser nog att det är svänghjulet som gör det.

/Björn

Posted: 2005-10-04 14:06:01
by Björn Nilsson
Laptimer = utrustning för att ta tiden!

Utvärdera din egen körning först. 8)

Mvh Björn

Posted: 2005-10-04 14:47:11
by John
Fin bil Bosse. Kul med vita hobbybilar! Osis att stolarna saknas på just en vit bil då jag kan tänka mig att det skulle se mycket bra ut med delvis vitlackade stolar i den. Har du planer på att köpa stolar beg och lacka?

Mvh John

Posted: 2005-10-04 17:22:56
by Bosse
John wrote:Fin bil Bosse. Kul med vita hobbybilar! Osis att stolarna saknas på just en vit bil då jag kan tänka mig att det skulle se mycket bra ut med delvis vitlackade stolar i den. Har du planer på att köpa stolar beg och lacka?

Mvh John
Tack för det.
Jo jag tänkte mig nog det, att få fatt på skalstolar men orginalen är riktigt dyra.... så det kanske får bli någon typ av Sparco eller liknande.
Vi får se..
Bosse

Posted: 2005-10-04 17:25:34
by Bosse
968EVO wrote:Laptimer = utrustning för att ta tiden!

Utvärdera din egen körning först. 8)

Mvh Björn
Där träffade du helt rätt.
Bosse

Posted: 2005-10-04 17:34:50
by Bosse
968EVO wrote:
Bosse wrote: Är inte det p.g.a. din hårda koppling. svänghjulet borde inte ge så mycket effekt, eller? Det är klart att motorn varvar ner snabbare.
Bosse
Varvtalet på motorn har ju inget med hur kraftig lamell man har :) Så jag anser nog att det är svänghjulet som gör det.

/Björn
Ja men. En vanlig koppling har ju chansen att slira lite vid växlingarna och det bör väll mildra varvtalsskilnaden mellan motor och transaxel.
Men detta är bara en känsla
Bosse

Posted: 2005-10-09 22:45:30
by Bosse
Nu är den inställd och avställd
Phuu vad långt det är till nästa säsong.
Bosse

Posted: 2005-11-09 15:09:05
by Bosse
Kan inte låta bli Porschen trots att den är in/avställd nu!
Beställde ett Promax chip för installation till våren.
Ca 1400 sek och rakt in i brevlådan inkl. en bra installationsbeskrivning.
Allt ser proffsigt och genomtänkt ut.
Skall bli kul att se om man märker någon skillnad i prestanda.
Image
Bosse

Posted: 2005-11-09 20:10:36
by Jens. J
Grymt fin bil!!

Posted: 2005-11-09 23:45:19
by Bosse
Tack och jag säger det samma om din blå pärla Jens.
Bosse

Posted: 2006-01-20 04:33:48
by Bosse
Nu har jag fått fatt på 968CS orginal stolar till min bil.
De är GP vita till på köpet. Hur bra kan det bli?
Bosse

Posted: 2006-01-20 08:35:18
by Highway
Bosse wrote:Nu har jag fått fatt på 968CS orginal stolar till min bil.
De är GP vita till på köpet. Hur bra kan det bli?
Bosse
Man får gratulera till köpet,, var det dom som fanns på Rejsa som du slog till på?

Magnus

Posted: 2006-01-20 09:20:08
by Joakim
Bosse, din bil är den snyggaste frontmotorporschen på hela forumet!

Posted: 2006-01-20 13:42:05
by Adde_k
Joakim wrote:Bosse, din bil är den snyggaste frontmotorporschen på hela forumet!
noga att betona just frontmotorporsche? ;)